Hoe te handelen met artikelen met een lage verkoopprijs?

1
Hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie artikelen behandelen met een lage verkoopprijs.

Stel je hebt een goedkoop artikel in je shop voor €1,50 en het past in een envelop,verzendkosten €0,44 en iDeal kosten €0,49
Zou het dan niet beter zijn om het artikel op de shop te zetten voor zeg maar €2,43 inclusief verzendkosten?
Ben benieuwd naar jullie mening.

Richard

Re: Hoe te handelen met artikelen met een lage verkoopprijs?

3
Is afhankelijk van je strategie en doelgroep. Als je ook een normale winkel hebt, is het handig als je prijzen online en offline hetzelfde zijn, en zou ik de verzendkosten apart vermelden. Bij te lage prijzen die de moeite van het versturen niet waard zijn, zou ik verzendkosten rekenen onder de 25 euro. En ik zou verzendkosten eenmalig in rekening brengen zodat klanten gemotiveerd zijn direct twee of drie producten te bestellen voor eenmalig verzendkosten.

Maar los daarvan, zou ik altijd lage verzendkosten regelen en dit in de prijs meenemen inderdaad.
Nu op mijn weblogs:

Re: Hoe te handelen met artikelen met een lage verkoopprijs?

4
Ik ben hier ook aan het puzzelen. Mijn produkten kosten over het algemeen 1,95 euro ex verzendkosten. Bij een grote verpakking (meer dan 100 palmzaden) vraag ik 2,50euro verzendkosten. Ik zie bij mijn concurenten dat ze (soms) geen verzendkosten vragen maar wel hogere prijzen vragen voor de palm zaden.

Kortom: wat is wijs??
www.palmboomtekoop.nl voor palm, banaan en oleander zaad
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.