Extra rekening..

1
Ik wilde morgen beginnen met de layout van mijn toekomstige webwinkel
op ; mijnwebwinkel.nl en hem over een maandje echt openen, maar nu wil ik om overzicht te houden wel een extra rekening openen, dus niet samen met mijn privérekening. Nu had ik gelezen
dat je persee een zakelijke rekening moet openen, maar mijnwebwinkel.nl bied ook
Ideal aan via Mollie (gratis). Wie heeft ervaring met mijnwebwinkel.nl en hoe regel
je het met ideal en met je rekening? en bij welke bank?

Re: Extra rekening..

2
Mijnwebwinkel niet doen als je er (uiteindelijk) serieus mee aan de slag wilt.

Je kan zo'n beetje bij elke willekeurige bank een zakelijke rekening openen. Elke bank heeft zijn eigen voorwaarden, voor- en nadelen. Best zoek je op Google informatie op over de verschillen tussen de banken. Sommige banken bieden bijvoorbeeld ook iDeal aansluitingen aan (ING, rabo en ABN uit mijn hoofd)

Je kan dan aan Mollie doorgeven op welke rekening zij de omzet bijschrijven. Voor Mollie maakt het niet uit of dat jouw prive rekening of jouw zakelijke rekening is. Als je de iDeal aansluiting bij je eigen bank hebt dan komt dit automatisch op je eigen rekening terecht.

Re: Extra rekening..

4
Je bent dan zeer beperkt in de mate waarop je je webwinkel kan aanpassen. Mocht je dus succesvol worden en je wilt serieuze aanpassingen in de software, bijvoorbeeld koppeling met jouw magazijnsoftware, aanpassing van de broncode omdat beter is voor de SEO of meer van dit soort aanpassingen, dan is dit niet mogelijk. Je kan hun pakket niet aan laten passen omdat je geen eigenaar bent en bent altijd gebonden aan hun beperkingen.

Begrijp me niet verkeerd, het is een aardige en makkelijke oplossing voor de hobbyist, maar niet voor de serieuze ondernemer :)

Als je het serieus wilt aanpakken dan pak je bijvoorbeeld een open source pakket. Deze zijn gratis (!) (want open source) te downloaden en te installeren op jouw server. Dan kan je het pakket aan (laten) passen naar jouw wens en heb je de volledige vrijheid over hoe jij jouw webwinkel wilt hebben. Dit is in eerste instantie meer werk en ingewikkelder dan mijnwebwinkel maar je kan er tot in het oneindige mee door groeien. :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Extra rekening..

5
Wouter wat is jouw mening over mijn webwinkel 5 pro+ van logivert.
Kan je ook aanpassen en heeft een forum.
Ik twijfel om met open source te werken, omdat ik niets af weet van progammeren.

Re: Extra rekening..

6
Hier heb ik zelf geen ervaring mee. Als je eigenaar wordt van het pakket na aanschaf en als het je vrij staat de broncode aan te (laten) passen door jouzelf of een derde, dan is het op zich al beter dan de huur-variant van mijnwebwinkel.nl.

Zie ook mijn topic over webwinkels onder licentie. Misschien daar de discussie verder doen :)

Re: Extra rekening..

7
veke schreef:Ik twijfel om met open source te werken, omdat ik niets af weet van programmeren.
Hoeft ook niet, laat je het toch iemand anders doen? Het gaat erom dat als je iets veranderen wil, dat dat kan. Wie dat dan gaat doen zie je dan wel weer :wink:

Re: Extra rekening..

8
ik wil juist een website, waar ik zelf aanpassingen kan op doen.
En niet om de zoveel tijd iemand nodig heb om het op te lossen.