DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

1
Ik verzend vaak pakketten van parcelshop naar parcelshop.
Laatst was dit nog €4 per pakket en tot mijn verbazing is dit tarief per 1 februari even met 25% verhoogd naar €5
Het verschil tussen parcelshop en huisadres is nu nog maar €0,75
Niet echt een slimme zet lijkt mij. Kiala is nog steeds €3,95

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

2
Dat komt omdat DHL Parcel (volgens eigen zeggen, heb de ervaring nog niet kunnen beamen) de snelheid van levering fors heeft verhoogd van een bezorgtermijn van 2-3 dagen naar 1 dag. Zie hun nieuwe levertabel ook: https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier ... /bezorging

Ik denk wel degelijk een slimme zet: de consument wil steeds meer hier en nu een pakket. Een verzendtermijn van 2 tot 3 werkdagen was natuurlijk wel erg traag.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

4
Oh dat is inderdaad de moeite waard.
Ik heb wel meegemaakt dat een pakket bijna een week onderweg was. Als je op vrijdagmiddag een pakket afleverde werd dat pas dinsdag(!) opgehaald. Dan nog een paar dagen onderweg en de week was bijna om. Als ze dat hebbben verbeterd is het die Euro wel waard ja.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

5
Maar met een dergelijke verhoging vraag je je wel weer af waar ze zich in onderscheiden.

Eerst was het duidelijk. PostNL is duurder , maar de service is ook beter.
Nu verhoogd DHL zijn prijzen en gaan zij zich meten met PostNL, maar waar PostNL zijn diensten (redelijk) bewezen heeft moet dit bij DHL nog blijken.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

6
Voor de volledigheid. Verzenden van DHL-parcelshop naar DHL-parcelshop is van 4,00 euro naar 5,00 euro gegaan. Verzending van DHL-parcelshop naar huisadres is van 5,50 euro naar 5,75 euro gegaan (+ 4½ %). Deze laatste verzendwijze gebruik ik erg veel en ik ben een tevreden klant. En zeker nu de overkomstduur wordt verkort naar 1 dag zal ik voor mijn kleinere pakketten van DHL gebruik blijven maken. Er gaat wel eens iets niet helemaal goed, maar dat gebeurt bij PostNL ook.

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

7
[edit] Onderstaande klopt dus niet want ik zie nu in de aflevertabel dat je het voor 16:00 uur moet aanleveren. Ze rijden nu dus blijkbaar vaker langs de shops dan voorheen. Dan zou mijn pakket er dus morgen moeten zijn. Ik wacht af... :) [/edit]

Ik kan nu al melden dat die 1 dag niet klopt.
Gisteren werd er een pakket naar mij verzonden en de status is nog steeds:

02 feb 2015 17:24 Pakje op DHL Parcelshop afgegeven

Het probleem is denk ik dat er vaak al vroeger op de dag pakketten bij de shops worden gebracht en gehaald, en dat maar 1 maal. Kom je dus 's middags met een pakket aanzetten dan gaat dat pas de volgende dag mee. 1 dag zullen ze dus eigenlijk nooit waar kunnen maken tenzij ze er bij vermelden dat het dan voor 10 of 11 uur 's ochtends wordt afgeleverd.

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

8
Maar als dat pakket om 17.24 is afgegeven, dan is die dus niet voor 16.00 uur ingeleverd, dus gaat dat logischer wijs pas vandaag mee in de zending... Hoe laat dat is, is niet bekend. Misschien is het de ene dag wel om 16.03 uur, terwijl de andere dag ze pas om 18.00 uur eraan toe komen.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

10
Ik verzend nu sinds een maand al mijn pakketten tot 10 kg met dhlforyou, tot nu toe dik tevreden.
Ongeveer 70 % van de pakketten worden de volgende dag geleverd, en de rest binnen 2 dagen.

De prijs heeft mij overgehaald, 5.75 inclusief Btw.

De medewerker op het afgiftepunt is erg vriendelijk en behulpzaam.

Maar...... Ik heb ongeveer 20 dagen geleden een mail met vraag verstuurd naar dhlforyou, ondanks 2 reminders.. nog geen reactie.

Zolang het goed gaat, gaat het goed. Maar ik ben benieuw Hoe hoog het service niveau is als het mis gaat.

Op dit moment een pakje 2 dagen onderweg met als status " sorteerfout" .. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Robin
Ongekend krachtig, gegarandeerd milieuvriendelijk!.
http://www.ROVEQ.nl

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

12
Nisei schreef:Gisteren en vandaag ook 2 pakketten binnen de beloofde tijd ontvangen.
Dit is wel een enorme verbetering moet ik zeggen.
Misschien moeten we dan de klaagtitel wijzigen in een pluim:

DHL Parcel 25% verbetering serviceniveau!!! :wink:
StoreCore.io

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

13
Ward schreef:
Nisei schreef:Gisteren en vandaag ook 2 pakketten binnen de beloofde tijd ontvangen.
Dit is wel een enorme verbetering moet ik zeggen.
Misschien moeten we dan de klaagtitel wijzigen in een pluim:

DHL Parcel 25% verbetering serviceniveau!!! :wink:
Bedoel je zeker 200-300% snellere levering....
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

16
't Is mijn ervaring inmiddels dat de track & trace gegevens uit het systeem van DHL niet altijd actueel zijn. In het voorbeeld van Nisei is de laatste melding (dd 03-03) dat het pakje onderweg is naar het sorteercentrum. Het is zeer wel mogelijk dat het pakje al gesorteerd is maar dat dat nog niet zichtbaar is ...

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

17
Nee hoor, het kwam inderdaad een dag te laat. En ook vandaag weer.

Datum Tijd Omschrijving
16 mrt 2015 15:43 Pakje op DHL Parcelshop afgegeven
16 mrt 2015 14:26 Informatie ontvangen voor verzending via een DHL Parcelshop

16 maart voor 16 uur afgeleverd bij Parcelshop.
Vandaag 17 maart wel een ander pakket bij de Parcelshop afgehaald (ook 16 maart verzonden) maar deze zat er niet bij. Weer een dag te laat dus. Ze nemen het dus blijkbaar niet zo nauw met die tijden.

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

18
Nisei schreef:Weer een dag te laat dus. Ze nemen het dus blijkbaar niet zo nauw met die tijden.
Het kan ook aan het scannen op het afhaalpunt liggen. Volgens de track & trace bevindt een pakket zich immers pas ergens als het aldaar gescand is. Ik kan mij zo voorstellen dat pakketten die aan het einde van de middag binnenkomen, blijven liggen en pas de volgende ochtend worden gescand. Niet alle winkelpersoneel is daar namelijk even handig of geoefend in.
StoreCore.io

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

19
16 mrt 2015 15:43 Pakje op DHL Parcelshop afgegeven
17 mrt 2015 16:32 Pakje bij DHL Parcelshop afgehaald door bezorger

Het was zeker wel gescand, anders stond er ook niet dat het was afgegeven.
Helaas was de chauffeur blijkbaar al geweest terwijl het nog geen 16:00 uur was want zoals je hierboven kunt zien is het pas vandaag door de chaffeur meegenomen.

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

21
Buitenland goedkoper geworden?
Ik schrok juist net van de hoge prijzen. Een jaar geleden was een pakket tot 10 kilo naar de VS meen ik €32.
Nu is dat tot 5 kilo en moet je voor een pakket tussen de 5 en 10 kilo €52 betalen.
ik kan echt geen €52 doorberekenen voor een pakket van 7 kilo met een waarde van maar €75.
Is er geen goedkoper adres voor verzenden naar de VS?

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

22
De prijs stijgingen en te laat leveren zijn natuurlijk
altijd vervelend voor de verzender maar ook voor de ontvanger.
Je hoort dit helaas steeds meer vandaag de dag.
Ik zit zelf al een behoorlijke tijd in de transport en doe behoorlijk
wat pakket en palletzendingen in de Benelux en daar buiten.
Wij hebben voor onze klanten met diversen partijen gewerkt.
Welke er bij ons uit blijft springen is Dpd.
Je hebt natuurlijk altijd kans dat je een pakketje te laat aankomt.
Bij Dpd is onze ervaring gebeurd dit zelden.
En mocht het wel zo zijn is er negen vd 10 keer iets fout ingevuld door de verzender. (ze hebben momenteel een aflever percentage van 98,6% meen ik)

Bij ons betaal je bijv. voor NL tot 31,5 kg 5,06 / BE 6,91 /
DE 6,74

Wat in ons pakket tarief is inbegrepen:

- tot 31,5 kg één prijs
- gratis afhaling
- zaterdag levering is zonder extra kosten
- predict dwz dat jouw klant een melding krijgt
op de uur nauwkeurig hoe laat zijn pakket
geleverd gaat worden
- 3 aflever pogingen
- extra lage brandstoftoeslag nu 1,5%
- aangetekend en natuurlijk track en trace

In mijn ogen een compleet pakket voor een mooie prijs.

Re: DHL Parcel 25% prijsstijging!!!

24
Omdat een dag snel gevuld is, heb ik nooit subcontracten verkocht. Echter als we dan toch zelf reclame maken. Doe ik ook graag een duit in het zakje. Een DPD subcontract kan ik bieden voor dezelfde prijs voor NL pakketjes als bovenstaande, dus 5,06 per pakket.

Voor DE en BE echter kan ik scherper. Voor DE kan ik 6,- per pakket bieden en voor BE 6,25.

Het enige wat erbij komt is door de vervoerder gehanteerde brandstoftoeslag. Die is bij DPD inderdaad altijd laag. Die zit vrijwel altijd rond de 1,5%. Verder geen bijkomende kosten.

Brandstoftoeslag is gewoon een extra toeslag op de pakketprijs. Dus feitelijk betaal je met een toeslag van 1,5% 5,14 voor een pakketje NL in plaats van 5,06.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!