Ervaring met Fibonacci ORANGE iDEAL?

1
Heeft er iemand ervaring met een iDEAL abonnement van Fibonacci ORANGE?

http://www.fibonacciorange.nl/ideal-in-orange/

De tarieven zijn erg laag en er wordt gebruik gemaakt van het Icepay platform. De communicatie is alleen erg slecht. Ze zijn alleen per e-mail bereikbaar. Dat zorgt voor veel vertraging. Ik ben al enkele weken bezig met de aanvraag van een account. Ik kon het KvK uittreksel niet uploaden, omdat het een pdf bestand is. Per e-mail sturen is ook niet mogelijk. In hun e-mails staat namelijk: "U kunt ons uw documenten uitsluitend via de door ons ter beschikbaargestelde beveiligde verbinding toesturen. Documenten aan ons verzonden via email of post worden niet verwerkt." Als ik hierover een e-mail stuur, dan krijg ik geen reactie. :?

Ik denk dat ze nog in de beginfase zitten. De abonnementen zijn binnen enkele weken al twee keer gewijzigd. Op het moment dat ik mijn aanmelding verstuurde waren er in het goedkoopste abonnement nog geen vaste kosten. Nu kost dat 60 euro per jaar. 60 Euro per jaar is op zich erg weinig als ik kijk naar wat ik kan besparen met ongeveer 500 iDEAL transacties per maand, maar het moet natuurlijk wel zo zijn dat ik dan een goede aansluiting krijg.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Ervaring met Fibonacci ORANGE iDEAL?

3
Beetje eng dit...


De enige info die ik kan vinden over dit bedrijf en de dingen / ondernemingen die genoemd worden kan ik enkel vinden op hun eigen site of hun eigen zustersites.
Niets onafhankelijks, geen ervaringinen van anderen op andere sites. Ook niet over de bedrijven die genoemd worden op de site.

Vooralsnog lijkt het erop dat dit bedijf uit het niets is opgestaan en na betaling van het jaarbedrag vooraf weet je pas hoe de tools zijn, of het echt is en of alles wel werkt....

De prijs per transactie is aanlokkelijk.. zeker met ons volume zou dit zomaar enkele duizenden euros per jaar opleveren.Maar daarom ben ik ook voorzichtig. Waarom is de prijs overal nagenoeg gelijk en dan deze opeens zo'n enorm verschil.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Ervaring met Fibonacci ORANGE iDEAL?

4
Electronixs.nl schreef:Als de aanvraag als nieuwe klant al geen reactie oplevert dan wil ik niet weten hoe het is als je er al klant bent.
Dat risico valt waarschijnlijk wel mee. Ze maken gebruik van het Icepay platform.

Ik ben van plan om mijn Sisow account te behouden voor MisterCash. MisterCash is bij Fibonacci duurder. Het voordeel hiervan is ook dat ik dan de mogelijkheid heb om iDEAL weer snel terug te zetten naar Sisow als er bij Fibonacci problemen zijn.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ervaring met Fibonacci ORANGE iDEAL?

5
Jeroen__ schreef:Heeft er iemand ervaring met een iDEAL abonnement van Fibonacci ORANGE?

http://www.fibonacciorange.nl/ideal-in-orange/

De tarieven zijn erg laag en er wordt gebruik gemaakt van het Icepay platform. De communicatie is alleen erg slecht. Ze zijn alleen per e-mail bereikbaar. Dat zorgt voor veel vertraging. Ik ben al enkele weken bezig met de aanvraag van een account. Ik kon het KvK uittreksel niet uploaden, omdat het een pdf bestand is. Per e-mail sturen is ook niet mogelijk. In hun e-mails staat namelijk: "U kunt ons uw documenten uitsluitend via de door ons ter beschikbaargestelde beveiligde verbinding toesturen. Documenten aan ons verzonden via email of post worden niet verwerkt." Als ik hierover een e-mail stuur, dan krijg ik geen reactie. :?

Ik denk dat ze nog in de beginfase zitten. De abonnementen zijn binnen enkele weken al twee keer gewijzigd. Op het moment dat ik mijn aanmelding verstuurde waren er in het goedkoopste abonnement nog geen vaste kosten. Nu kost dat 60 euro per jaar. 60 Euro per jaar is op zich erg weinig als ik kijk naar wat ik kan besparen met ongeveer 500 iDEAL transacties per maand, maar het moet natuurlijk wel zo zijn dat ik dan een goede aansluiting krijg.
Als je zo'n 500 per maand moet verwerken, dan zit je al in de Loyalty gedeelte (100 - 1000 transacties) en dan betaal je €0,24 en €120,- per jaar. Op zich valt het nog mee als je het uiteindelijk omrekent en vergelijkt met bijvoorbeeld Easy iDeal.

Re: Ervaring met Fibonacci ORANGE iDEAL?

6
Ik ben van mening dat als je verwacht zo'n 500 transacties per maand te gaan ontvangen, je beter kunt kijken naar iets solidere aanbieders. Hoeft niet gelijk een hele grote en veel duurdere partij te zijn, maar mocht je dingen willen aanpassen in je betaalmethoden-pakket en/of gaan er veel stroringen voorkomen, dan sla jezelf wellicht voor je kop dat je bij zo'n 'goedkope' partij begonnen bent. Want goedkoop kan duurkoop worden, dat gezegde bestaat niet voor niets. :wink:
Creditcards accepteren kan vaak véél goedkoper. Zelfs bij uw huidige aanbieder. http://www.feebirds.nl

Re: Ervaring met Fibonacci ORANGE iDEAL?

7
Beste forumvolgers,

Het is leuk uw eerste reacties te lezen over ons nieuwe bedrijf Fibonacci Orange.

Fibonacci Orange heeft inderdaad redelijk recent – op 20 en 21 januari 2015 – haar introductie op de Nederlandse betaalmarkt gekend tijdens de webwinkelvakdagen. Fibonacci Orange biedt betaalmethoden aan via twee zeer betrouwbare internetkassa’s; global-player Ingenico/Ogone en het Nederlandse Icepay.

Hoewel Fibonacci Orange een nieuwe naam is, zijn we al sinds 2006 actief in de Nederlandse betaalmarkt. Onder de naam Dutch Payment Group hebben we meerdere (tot op vandaag de dag) zeer succesvolle proposities – PayDutch, weDeal, goedkoopiDEAL, … – op de Nederlandse betaalmarkt geïntroduceerd. Al onze proposities waren steeds “maatwerk”; dat wil zeggen, iedere keer brachten we een propositie naar de markt die voor een specifieke groep merchants interessant was. Zo waren de weDeal proposities vooral interessant (en bedoeld) voor de ervaren webwinkels en de goedkoopiDeal proposities juist bedoeld voor nieuwkomers op de markt.

Met deze benadering van de markt is helemaal niets mis, denken we. Toch moet je kritisch blijven en jezelf ook blijven vernieuwen, vonden we. Reeds een tijdje wilden we met één scherpe nieuwe propositie eigenlijk iedereen (van nieuwkomer tot grootbedrijf) kunnen faciliteren. Deze nieuwe propositie is Fibonacci Orange!

Voor nieuwkomers in de online-betaalmarkt is onze Liberty account ideaal, voor de kleine tot middelgrote merchants is de Loyalty account geschikter en voor de middelgrote tot grote merchants is de Gravity account eigenlijk een “no brainer”. Als nieuwkomer in de markt profiteer je via onze cash back (op basis van de reeks van Fibonacci, maar daarover meer op onze website ) ook nog eens extra als je zelf gaat groeien.

Na de webwinkelvakdagen hebben we nog een paar aanpassingen moeten doen in onze backoffice waardoor we een tijdje minder goed bereikbaar waren. Merchants die zich toen hebben proberen aan te melden, hebben daar inderdaad hinder van ondervonden. Uiteraard betreuren we dat dit. We hebben daarnaast (eerder dan verwacht) ook onze prijzen verder naar beneden kunnen aanpassen. Dat is geen “stunt” want ook in de toekomst hopen we dat regelmatig te kunnen doen voor bestaande klanten. Wij waarderen namelijk klantloyaliteit door voordelen (bijvoorbeeld via een cash back, een gratis uitbreiding naar andere betaalmethoden, etc.) aan onze bestaande klanten door te geven.

Tenslotte een paar woorden over ons aanmeldproces. Het aanmeldproces is voor iedereen gelijk; iedereen dient dezelfde informatie op dezelfde manier aan te leveren. Het upload proces gaat erg makkelijk. Hierover hebben we niet eerder opmerkingen gehad. Pas na een complete upload beginnen we aan de wettelijke controle van de gegevens. Na aanmelding bent u normaliter (zonder afwijzing) binnen 1 à 2 werkdagen live.

We wensen u allen veel succes!
Het Fibonacci Orange team
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 19 februari 2015, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar eigen site verwijderd.

Re: Ervaring met Fibonacci ORANGE iDEAL?

8
Webwinkels van enige serieuze aard, doen er goed aan voor de Nederlandse consument ook creditcardbetalingen aan te bieden, zeker met hogere bedragen (+€50) en een internationale reikwijdte.
Eventueel zal de Belgische, Duitse en/of Britse markt ook bediend willen worden met de betaalmethoden die hen vertrouwd zijn en hen doet overgaan tot kopen. Zit je dan nog lekker met 'goedkoop Ideal'? Wat zullen de aansluit-, transactie en vaste kosten zijn daarvoor? Bij welke partij wordt je dan ondergebracht? Hoe snel betalen zij uit? Kortom, allemaal vragen die je niet moet negeren bij het aangaan van een 'goedkoop Ideal' contract. Er zijn al vele Merchants (webwinkeliers) van terug gekomen.

Lees dit ook eens: Link naar eigen site verwijderd.
Creditcards accepteren kan vaak véél goedkoper. Zelfs bij uw huidige aanbieder. http://www.feebirds.nl

Re: Ervaring met Fibonacci ORANGE iDEAL?

9
Beste Jmlok07,

Webwinkels met internationale klandizie doen er goed aan hun (potentiële) klanten meerdere internationaal geaccepteerde betaalmethoden aan te bieden. Welke dat zijn, bepaalt uw klandizie. Of het toevoegen van credit cards, paypal of welke andere betaalmethoden vanaf dag één aan te bevelen is, kunt u natuurlijk alleen zelf beoordelen. Er is geen marktstandaard. Het is onze ervaring dat u pas na verloop van tijd één of meerdere internationale betaalmethoden wilt toevoegen. Net zoals bij heel veel collegae aanbieders in de markt, kunt u ook bij ons snel en makkelijk betaalmethoden toevoegen. U heeft uw nieuwe betaalmethode binnen 24 uur live.

Credit card betalingen kosten trouwens bij grotere aanbieders nagenoeg hetzelfde. Dat is ook logisch want de credit maatschappijen bepalen grotendeels de tarieven. Kleinere aanbieders zijn daardoor ook duurder bij credit cards.
Onze tarieven zijn – vergeleken met onze collegae – simpelweg scherp. Wil je bij ons meer dan alleen iDEAL, Sofortbanking en Bancontact/MisterCash? Dat kan, we noemen dat alleen “custommade”. Want zeg nu zelf, zit je echt te wachten op 20 betaalmethoden of selecteer je liever zelf de 5 meest gevraagde betaalmethoden in jouw webwinkel?

Met vriendelijke groet,

Fibonacci Orange.