Beste allemaal,
Sinds deze week is FietsStyling.nl, onze webwinkel voor fietstassen, fietsmanden en fietszitjes online en ik zou graag weten wat jullie er van vinden en wat er beter zou kunnen.
De eerste producten zijn op voorraad, de eerste adwords advertenties zijn online en ik hoop binnen nu en een week toch wel de eerste bestelling binnen te hebben.
Alvast bedankt,
Jeffrey
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
2Beste,
Ik heb even een vluchtig gekeken, dus zal waarschijnlijk niet alles tegen zijn gekomen, maar hier enkele punten die mij opvielen.
SEO
- Homepagina alleen maar producten/plaatjes, wil je niet ranken met deze pagina in de zoekmachines? Zoja, zoek een keyword, plaatst wat tekst en zorg voor een linkprofiel voor de homepagina.
- De categorieën heb je momenteel als plaatjes op de home staan, maar ik dacht eerst dat dit ook producten waren zoals daarboven. Wellicht iets andere plaatjes/style gebruiken?
- Ook op de categorie pagina's, zoals fietstassen, geen tekst en alleen maar producten. Zoek een keyword, plaatst wat tekst en zorg voor een linkprofiel voor deze pagina's.
Overige punten
- Op de categorie pagina's kan ik niet de producten filteren op prijs, merk, kleur?
- Op de productpagina zou ik de bestelknop wat duidelijker maken, wellicht andere kleur, grootte? Test dit adhv statistieken en A/B tests.
- Nieuwsbrief; het feit dat men 5% korting krijgt mag wel wat duidelijker. En let even op de DT (https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/meld-u-aan)
Ik heb even een vluchtig gekeken, dus zal waarschijnlijk niet alles tegen zijn gekomen, maar hier enkele punten die mij opvielen.
SEO
- Homepagina alleen maar producten/plaatjes, wil je niet ranken met deze pagina in de zoekmachines? Zoja, zoek een keyword, plaatst wat tekst en zorg voor een linkprofiel voor de homepagina.
- De categorieën heb je momenteel als plaatjes op de home staan, maar ik dacht eerst dat dit ook producten waren zoals daarboven. Wellicht iets andere plaatjes/style gebruiken?
- Ook op de categorie pagina's, zoals fietstassen, geen tekst en alleen maar producten. Zoek een keyword, plaatst wat tekst en zorg voor een linkprofiel voor deze pagina's.
Overige punten
- Op de categorie pagina's kan ik niet de producten filteren op prijs, merk, kleur?
- Op de productpagina zou ik de bestelknop wat duidelijker maken, wellicht andere kleur, grootte? Test dit adhv statistieken en A/B tests.
- Nieuwsbrief; het feit dat men 5% korting krijgt mag wel wat duidelijker. En let even op de DT (https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/meld-u-aan)
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
3Bedankt voor de feedback.Klaas Koopman schreef:Beste,
Ik heb even een vluchtig gekeken, dus zal waarschijnlijk niet alles tegen zijn gekomen, maar hier enkele punten die mij opvielen.
SEO
- Homepagina alleen maar producten/plaatjes, wil je niet ranken met deze pagina in de zoekmachines? Zoja, zoek een keyword, plaatst wat tekst en zorg voor een linkprofiel voor de homepagina.
- De categorieën heb je momenteel als plaatjes op de home staan, maar ik dacht eerst dat dit ook producten waren zoals daarboven. Wellicht iets andere plaatjes/style gebruiken?
- Ook op de categorie pagina's, zoals fietstassen, geen tekst en alleen maar producten. Zoek een keyword, plaatst wat tekst en zorg voor een linkprofiel voor deze pagina's.
Overige punten
- Op de categorie pagina's kan ik niet de producten filteren op prijs, merk, kleur?
- Op de productpagina zou ik de bestelknop wat duidelijker maken, wellicht andere kleur, grootte? Test dit adhv statistieken en A/B tests.
- Nieuwsbrief; het feit dat men 5% korting krijgt mag wel wat duidelijker. En let even op de DT (https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/meld-u-aan)
- Er komt inderdaad nog meer tekst bij op de verschillende pagina's.
- De afbeeldingen voor de categorieën was ik zelf ook niet echt zeker van, ben nu even aan het kijken naar alternatieven.
- Productfilters komen er aan.
- Goede tip over de bestelknop!
- Ai... een spelfout op de beginpagina, dat mag inderdaad niet.
Nogmaals bedankt!
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
4Optische gezien vind ik het een mooie frisse webshop.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
5Heb echt heel snel gekeken maar je zou nog wel wat aan je meta tags kunnen doen, per pagina/product betere meta titels en beschrijvingen maken. Zo maak je elk product meer onderscheidend en krijgt het een betere, maar vooral meer vindbare, positie bij zoekopdrachten in Google op de voor jou relevante keywords.
<meta name="Description" content="Fietsmand kopen? • FietsStyling.nl! • Uitgebreid assortiment • Uitsluitend Nederlandse topmerken • Uitstekende prijzen • Op werkdagen voor 14:00 besteld, morgen in huis." />
<meta name="keywords" content="fietsmand, basil, new looxs, riet, kunstof, staal" />
<meta name="Classification" content="U" />
<meta name="robots" content="index, follow" />
Simpele, maar effectieve feel heeft je site wel.
Succes
<meta name="Description" content="Fietsmand kopen? • FietsStyling.nl! • Uitgebreid assortiment • Uitsluitend Nederlandse topmerken • Uitstekende prijzen • Op werkdagen voor 14:00 besteld, morgen in huis." />
<meta name="keywords" content="fietsmand, basil, new looxs, riet, kunstof, staal" />
<meta name="Classification" content="U" />
<meta name="robots" content="index, follow" />
Simpele, maar effectieve feel heeft je site wel.
Succes
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
6Ik heb ook nog even snel gekeken. En heb een aantal kleine toevoegingen.
- je matebeschrijving is te lang. Je ziet nu de laatste 7 letters niet.
- ik zou de tekst voor je nieuwsbrief veranderen. Als mensen het woord nieuwsbrief zien staan is de kans kleiner dat ze zich inschrijven. Je kan er beter een call to action van maken bijvoorbeeld: "Wil jij 5% korting op uw volgende aankoop? Laat dan hier uw gegevens achter!" Dit werkt waarschijnlijk beter
- je matebeschrijving is te lang. Je ziet nu de laatste 7 letters niet.
- ik zou de tekst voor je nieuwsbrief veranderen. Als mensen het woord nieuwsbrief zien staan is de kans kleiner dat ze zich inschrijven. Je kan er beter een call to action van maken bijvoorbeeld: "Wil jij 5% korting op uw volgende aankoop? Laat dan hier uw gegevens achter!" Dit werkt waarschijnlijk beter
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
7Maar let er wel op dat als je niet verteld dat het voor een nieuwsbrief is je ook geen nieuwsbrief mag sturen.Wil jij 5% korting op uw volgende aankoop? Laat dan hier uw gegevens achter!" Dit werkt waarschijnlijk beter
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
8Is dat zo?PaulG schreef:Maar let er wel op dat als je niet verteld dat het voor een nieuwsbrief is je ook geen nieuwsbrief mag sturen.Wil jij 5% korting op uw volgende aankoop? Laat dan hier uw gegevens achter!" Dit werkt waarschijnlijk beter
Je mag mensen ook op je mailinglijst zetten als ze gewoon een product hebben gekocht bij je en verder geen toestemming hebben gegeven maar wel hun gegevens achter gelaten. Je moet ze alleen altijd de mogelijkheid geven om zich af te melden.
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
9Je moet er dan wel bij vermelden dat je dit gaat doen. Dat geldt ook bij klanten, indien je niet bij het bestelformulier vermeld dat je hen gaat mailen, is dit niet correct.stephan93 schreef:
Is dat zo?
Je mag mensen ook op je mailinglijst zetten als ze gewoon een product hebben gekocht bij je en verder geen toestemming hebben gegeven maar wel hun gegevens achter gelaten. Je moet ze alleen altijd de mogelijkheid geven om zich af te melden.
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
10Klaas Koopman schreef:Je moet er dan wel bij vermelden dat je dit gaat doen. Dat geldt ook bij klanten, indien je niet bij het bestelformulier vermeld dat je hen gaat mailen, is dit niet correct.stephan93 schreef:
Is dat zo?
Je mag mensen ook op je mailinglijst zetten als ze gewoon een product hebben gekocht bij je en verder geen toestemming hebben gegeven maar wel hun gegevens achter gelaten. Je moet ze alleen altijd de mogelijkheid geven om zich af te melden.
Oh ja je hebt gelijk xd ik had in de wet over een dingetje heen gelezen niet handig maar goed weer wat geleerd
mits bij de verkrijging van de contactgegevens aan de klant duidelijk en uitdrukkelijk de gelegenheid is geboden om kosteloos en op gemakkelijke wijze verzet aan te tekenen tegen het gebruik van die elektronische contactgegevens
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
11Nogmaals bedankt iedereen voor alle feedback, ik ga er de komende dagen hard mee aan de slag.
Re: [FietsStyling.nl] Webwinkel is online, graag feedback.
12Intussen zijn er een hoop veranderingen doorgevoerd op de site. Mocht er iemand nog iets zien dat beter kan, laat maar weten. Kritiek is altijd welkom.