Payment service provider

1
We zijn bezig een shortlist te maken van payment service providers. Wie heeft goed ervaringen en kan me providers aanbevelen? We hebben een aantal harde voorwaarden:

1) Betaling staat gelijk op onze rekening (geen 20 dagen termijn oid)
2) Systeem faciliteert internationale betalingen met alle creditkaarten en andere betalingen waarbij betaling gelijk geschiedt, dus niet met factuur
3) Systeem stuurt betalingsbevestigingen als betaalde invoice (B2B)
4) Voor sommige klanten moeten we branded facturen kunnen genereren vanuit het systeem
5) Betaal proces qua voorkant in onze eigen webomgeving

We hebben minder dan 1000 betalingen per jaar.

Ik hoor graag jullie ideeën!

Michiel

Re: Payment service provider

2
Beste Michiel,

Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende PSP's met nagenoeg dezelfde oplossingen, (Ideal stunters daargelaten) dat je jouw wensen het beste kan voorleggen nadat je een shortlist hebt gemaakt.

De belangrijkste vragen wat mij betreft zijn, voor jezelf en/of de PSP:
- Wil je de uitbetaling van de betaalmethoden van de PSP ontvangen of van partijen afzonderlijk?
- Is de uitbetaling in batches per betaalmethode of ineen? Dagelijkse of wekelijkse batches voor álle betaalmethoden? Met hoeveel werk(!)dagen vertraging? (onvermijdelijk verschil in Ideal en Creditcard etc)
- Met het oog op de kosten per transactie(soort); wat zal je verwachte totale omzet ongeveer zijn, verwachte omzet per betaalmethode en het gemiddelde bestedingsbedrag?

Om je shortlist op te stellen is het van belang je af te vragen of je heel goedkoop af wilt zijn, heel erg veel servicegerichtheid wilt hebben of gemak.


Gr, Jean-Marie Lok
Creditcards accepteren kan vaak véél goedkoper. Zelfs bij uw huidige aanbieder. http://www.feebirds.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Payment service provider

5
Je moet soms kijken naar wat het voordeligst is, maar ook wat het makkelijkst is. Er zijn genoeg aanbieders en het is maar net waar je voorkeur naar toe gaat.

Maar wat ik nou niet begrijp van de TS is dat hij B2B wilt leveren, MAAR klanten moeten direct betalen? Zie dat niet bepaald als klantvriendelijk in de zakelijke wereld. Als consument ben je goed beschermd, maar als de TS niet goed communiceert als iets niet op voorraad is en je kunt weken wachten op je bestelling dan voel je je namelijk ook bekocht.