Hoe gebruik van productfilters meten?

1
Beste ondernemers,

Ik loop tegen het volgende aan:

Ik wil voor een website meten hoe vaak de productfilters gebruikt worden.
Er zijn op die website producten zichtbaar die gefilterd kunnen worden op prijs, kleur, maat en dergelijken.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan doormeten. Het zijn 6 filters, en bij het gebruik van de filter wordt er een stukje aan de URL toegevoegd.

De combinaties zijn bijna eindeloos, dus de bestemmings-url meten heeft geen zin.

Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt!
Eigenaar van de - op affiliate gerichte - website http://www.onlinemusicshirts.com. Deze website bevat niche band shirts.

Re: Hoe gebruik van productfilters meten?

2
tommy schreef:Het zijn 6 filters, en bij het gebruik van de filter wordt er een stukje aan de URL toegevoegd.

De combinaties zijn bijna eindeloos, dus de bestemmings-url meten heeft geen zin.
Toch is dat de juiste manier. Selecteert iemand bijvoorbeeld een kleur, dan verschijnt er zoiets als color=... met een kleur in de URL. Je kunt daarmee in een database of spreadsheet tellen hoe vaak color dan voorkomt in URL's.
StoreCore.io

3
Ward schreef:
tommy schreef:Het zijn 6 filters, en bij het gebruik van de filter wordt er een stukje aan de URL toegevoegd.

Toch is dat de juiste manier. Selecteert iemand bijvoorbeeld een kleur, dan verschijnt er zoiets als color=... met een kleur in de URL. Je kunt daarmee in een database of spreadsheet tellen hoe vaak color dan voorkomt in URL's.
Bedankt Ward,

Weet jij hoe ik dan precies te werk moet gaan? Waar kan ik terugzien hoe vaak het stukje color=... dan voorkomt?

Ik neem overigens aan dat ik Google Analytics nodig heb.
Eigenaar van de - op affiliate gerichte - website http://www.onlinemusicshirts.com. Deze website bevat niche band shirts.

4
Nee, je hebt niet per se Google Analytics nodig: een simpele access log (een tekstbestand) met de URL's van alle requests is al voldoende. Die kun je zelfs in Word openen; als je daarna een woord van een filter zoekt, zie je al hoe vaak dat voorkomt. Doe dat 6 keer voor de 6 filters en je weet in minder dan 5 minuten welke filters het meest worden gebruikt.
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!