Webwinkel veel potentie - 2 jaar oud - Unieke mode acc.

1
Na twee jaar een leuke webwinkel gedraaid te hebben zijn wij tot de conclusie gekomen dat we er helaas de tijd niet meer voor hebben om het goed draaiende te houden. De webwinkel heeft een leuk assortiment aan houten modeaccessoires die helemaal hip zijn. Omdat wij tijdens het begin van deze nieuwe unieke producten erbij waren hebben we iets moois op kunnen bouwen:

Online:
- Woocommerce en professionele wordpress site. Ziet er erg goed uit en makkelijk te beheren
- Facebook community met +/- 800 likes en actieve klanten die reageren
- Talloze designs, PSD's voor flyers etc.
- Hosting door Antagonist

Offline:
- Voorraad met verkoopwaarde van ruim 1500 euro
- Professionele productfoto's en sfeerfoto's
- Unieke visitekaartjes
- promotie materiaal
- Leveranciers van producten

Contacten
- Contacten met grote surf bladen
- Samenwerking met surforganisatie voor verkoop op locatie (mimizan moilets etc)
- Contacten met aantal (3) grote festivals (meer dan 25.000 bezoekers)
- Contacten met opkomende DJ's
- Geinteresseerden in Private Label producten

Resellers
- Rond 10 resellers online op basis van dropshipment
- 5 fysieke plekken in Nederland
- 1 fysieke plek in Frankrijk
- 1 persoon die ons vertegenwoordigd in het buitenland (meer uitleg indien gewenst)

Afgelopen zomer zijn we in Frankrijk geweest voor promotie van onze producten in samenwerking met een redelijk grote surforganisatie wat een groot succes was. Zij waren positief en wilde graag dat we dit jaar terug kwamen. Ook hebben we op een festival gestaan met een eigen stand wat succesvol was voor naamsbekendheid.

Uiteraard krijg je volledige openheid over alles wanneer er concrete interesse is. Natuurlijk met leveranciers en andere contacten die nodig zijn om alles in goede banen voort te zetten. Belangrijkste reden van verkoop: Tijd tekort!

Omzet: x.xxx - veel in de bekendheid geinvesteerd!
Richtprijs: high x.xxx / xx.xxx

Interesse of vragen?? PM eventjes of mail!

Ruud

Re: Webwinkel veel potentie - 2 jaar oud - Unieke mode acc.

3
Wat is de kerntaak van het bedrijf? (waar komen de hoogste inkomsten uit?)
Ben je een webwinkel met een uniek producten, dat ook B2B levert, of
ben je een merk in mode accessoires die de producten ook via de eigen site verkoopt?

Hoe lever je aan je zakelijke klanten? Komen de producten rechtstreeks van de fabriek of lever je uit eigen voorraad?

Re: Webwinkel veel potentie - 2 jaar oud - Unieke mode acc.

4
Het is off topic, maar toch sta ik er iedere keer weer versteld van dat men een webwinkel verkoopt, omdat men er geen tijd meer voor heeft. Het is iedere keer hetzelfde verhaal.

Ik vraag mij dan eerder af of men de de webwinkel soms verkoopt, omdat deze niet voldoende oplevert. Is het dan geen tijd meer voor hebben of geen tijd meer in willen steken?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel veel potentie - 2 jaar oud - Unieke mode acc.

5
Is het dan geen tijd meer voor hebben of geen tijd meer in willen steken?
Meestal is het inderdaad omdat het niets oplevert en ze er dus ook geen tijd meer aan willen besteden. Een enkeling verkoopt het omdat het moet en dan met pijn in zijn hart. En eigenlijk als het er zo een is dan lees je dat ook in het verhaal want dan lees je tussen de regels door vaak de passie die er nog is.

Re: Webwinkel veel potentie - 2 jaar oud - Unieke mode acc.

6
Dat is niet offtopic. Het zal beide zijn: gezien de tijd die het kost, loont het niet.
De cijfers bevestigen dat:
RuudB. schreef: Resellers
- Rond 10 resellers online op basis van dropshipment
- 5 fysieke plekken in Nederland
- 1 fysieke plek in Frankrijk
- 1 persoon die ons vertegenwoordigd in het buitenland (meer uitleg indien gewenst)
[...]
Omzet: x.xxx
Minder dan € 10.000 omzet per jaar met 17 resellers is gelijk aan minder dan € 600 omzet per reseller per jaar en minder dan € 50 omzet per reseller per maand.

De verkoopkanalen leveren te weinig op. Dan is dus het moment aangebroken om hetzij te stoppen, hetzij iemand te zoeken die er meer van kan maken. Ik vind dat als bedrijfskundige een wijs besluit; bovendien vind ik het prijzenswaardig dat Ruud dat inziet en inzichtelijk maakt.
StoreCore.io

Re: Webwinkel veel potentie - 2 jaar oud - Unieke mode acc.

9
Niet negatief bedoeld, maar ik vind het persoonlijk heel erg, dat ik zo weinig voor mijn moeder kan betekenen. Ze is alleenstaand. Onlangs is ze aan huis gekluisterd geweest door een griep en ik kan alleen in het weekend iets voor haar doen. Dit breekt mij persoonlijk op. Je vraagt je dan af of het dit allemaal wel waard is.

Re: Webwinkel veel potentie - 2 jaar oud - Unieke mode acc.

10
Bedankt voor jullie (kritische) vragen. Om even wat verheldering te geven in het een en ander: Aan passie heeft het zeker niet gelegen, we hebben dit altijd met veel plezier gedaan en dat heeft zich uitbetaald in een vrij groot netwerk van serieuze wederverkopers. Echter, zoals Ward al aangeeft is er te weinig tijd om de boel rendabel(er) te maken dat het nu is. De wederverkopers vergen natuurlijk 'onderhoud' en op dit moment heeft geen van ons beide de mogelijkheid om langs te gaan, dan wel mail contact te houden op frequente basis. We zijn dus op zoek naar iemand die het stokje wil overnemen en er met name tijd in wil investeren. Uiteraard willen wij, bij serieuze interesse, onze volledige filosofie delen en helpen in een goede overname periode waarin eventueel advies van ons nodig mocht zijn.

Over het bedrijf zelf: we zijn een eigen merk en leveren dus zelf vanuit voorraad aan onze B2B klanten en B2C klanten. Orderwaarde ligt gemiddeld tussen de 40-50 euro en dat is dan met 1 product. Kerntaak van ons bedrijf is de verkoop van ons merk. Onze bezoekers komen met name van onze sociale media vandaan en via kanalen waarin wij ze fysiek gesproken hebben (mond tot mond reclame etc.) Qua AdWords hebben we een aantal keer coupons gebruikt maar we focussen ons op organische bezoekers.

Wil je meer weten over wat het precies allemaal inhoudt en wat onze toekomstplannen zijn/waren en meer openheid wil stuur even een PM