Gegroepeerde artikelen in Magento

1
Op dit moment run ik een enkele webshop die op osCommerce staat. Ik ben van plan groter te gaan: meer winkels die onderling ook artikelen zouden kunnen delen. Voor zover ik weet is Magento de enige mogelijkheid binnen het Open Source domein dat dergelijke zaken faciliteert.

Ik ben dus aan het experimenteren geslagen. Het eerste probleem wat ik tegenkwam heeft te maken met maten. Nu zou ik een configureerbaar product kunnen gebruiken, maar het is nogal essentieel dat voorraden goed bijgehouden worden, juist omdat dat de belangrijkste toegevoegde waarde van Magento was.

Door het bekende voorbeeld met de keukenmessen, zag ik een mogelijkheid om de verschillende maten van de artikelen die ik voer als aparte artikelen in de database te zetten en nu was mijn bedoeling om de artikelen als gegroupeerd artikel zichtbaar te maken.

Het gegroupeerde artikel is aangemaakt, behoort tot categorien, websites en heeft de zichtbaarheid aan staan. Ook hebben alle onderliggende artikelen voorraad. Toch is het artikel niet zichtbaar in de catalogus. Ik kan de productpagina wel oproepen, maar in geen van de listings is het product zichtbaar.

Iemand enig idee wat er fout zou kunnen zijn gegaan?

Re: Gegroepeerde artikelen in Magento

2
Ik heb wel een idee ja. Er zijn een aantal settings die bepalen of een artikel al dan niet wordt getoond. Voorraad is er 1 van. Kijk ook even bij de algemene settings.

Daarnaast moet je ook bij de producten zelf in het tabje voorraad De beschikbaarheid voorraad op "in voorraad" zetten.

In het tabje algemeen moet het de zichtbaarheid van het product goed zijn ingesteld, maar dat is meestal automatisch goed.

Mocht het nog niet lukken pm me dan even, dan kan ik je eventueel op weg helpen.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Gegroepeerde artikelen in Magento

3
Op dit moment run ik een enkele webshop die op osCommerce staat. Ik ben van plan groter te gaan: meer winkels die onderling ook artikelen zouden kunnen delen. Voor zover ik weet is Magento de enige mogelijkheid binnen het Open Source domein dat dergelijke zaken faciliteert.
Zen-Cart kan het ook met de multi site add-on en zen-cart is makkelijker te begrijpen als je al osCommerce gewend bent.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl