Gastenboek

1
Op een v.d. oude sites hadden we ook een gastenboek.
Uit zichzelf schreven klanten nooit, pas als je hen vroeg iets te schrijven schreven ze dat ze tevreden waren.

Geen nieuws is goed nieuws?

Er is nu (nog) geen gastenboek op onze nieuwe sites (wel op de social media zoals hyves).
Positieve revieuws zijn natuurlijk altijd goed, maar als je steeds de klanten achterna 'moet' zitten voor die paar revieuws???

De vraag of men iets in het gastenboek wil zetten, meteen in de maandelijkse nieuwsbrief erbij zetten? Of zou dit onproffesioneel zijn?

Re: Gastenboek

2
Er zijn klantbeoordelingsprogramma's zoals bijvoorbeeld Kiyoh (gratis) of Ekomi (betaald). Die sturen jouw klant een paar dagen na de verzending een automatisch mailtje met hoe de bestelling bevallen is en wat voor cijfer men de shop zou geven. Dat is professioneler dan een gastenboek, vind ik zelf. Omdat elke klant een mailtje krijgt vullen veel meer mensen het in. Bij ons vult ongeveer 20 tot 30 procent van de klanten het formuliertje in.

Re: Gastenboek

4
Heb KiYoh nu bij een paar klanten geïnstalleerd en die zijn zeer tevreden.

eKomi ken ik alleen van de site van Wouter en de 'copycat' site, die ziet er ook heel goed uit.

Wat de verschillen zo zijn kan ik niet aangeven.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gastenboek

8
Dat klopt Partytent, er zijn alleen een paar redenen om toch niet een gastenboek op je eigen domein te hebben;
- Iedereen behalve jijzelf bepaalt wat er voor content op komt.
- Je moet goede bescherming tegen spam hebben. Veel gratis gastenboek-software heeft last van spammers.
- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat. (Dat sommige shops dat helaas ook daadwerkelijk doen is jammer, maar dat is een andere discussie)

Een gastenboek is op zich leuk, maar als je het mij vraagt is dat niet helemaal meer van deze tijd.

Wat overigens wel goed schijnt te werken is product-reviews. Die plaats je uiteraard wel op je eigen site, bij het betreffende product. Overigens, ikzelf maak hier vanwege de aard van de producten die ik verkoop geen gebruik van.

Re: Gastenboek

9
@Wouter

De reviews bij Zen Cart heb je zelf in de hand... Jij bepaalt welke reviews geplaatst worden of niet...

@partytent

Op een ander forum hebben we deze discussie ook al eens gehad hier mijn reactie toendertijd waar ik het nog steeds mee eens ben...
recensies ja
gastenboek nee

gebruik daar bijvoorbeeld een hyves of facebook account voor. Heb je veel meer aan dan aan een gastenboek waar eerst al je'n familie in loopt te schrijven hoe prachtig ze alles vinden.

(been there, done that, removed it) :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Gastenboek

10
eentje schreef:@Wouter

De reviews bij Zen Cart heb je zelf in de hand... Jij bepaalt welke reviews geplaatst worden of niet...

@partytent

Op een ander forum hebben we deze discussie ook al eens gehad hier mijn reactie toendertijd waar ik het nog steeds mee eens ben...
recensies ja
gastenboek nee

gebruik daar bijvoorbeeld een hyves of facebook account voor. Heb je veel meer aan dan aan een gastenboek waar eerst al je'n familie in loopt te schrijven hoe prachtig ze alles vinden.

(been there, done that, removed it) :)
Niet mee eens maar ja....life is all about opinions!
http://www.partytentenshop.nl
http://www.kinderkamer-shop.nl
www.kliklijstshop.nl

English Man - Nederlands als 2e taal!

Re: Gastenboek

11
Wouter Hol schreef:- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat.
Dat denk ik dus eigenlijk altijd ja ... als ik een heel rijtje positieve reacties zie staan in zo'n gastenboek.

Re: Gastenboek

13
Wouter Hol schreef:Er zijn klantbeoordelingsprogramma's zoals bijvoorbeeld Kiyoh (gratis) of Ekomi (betaald).
Zelf toevallig recent geschreven over The Feedback Company wat een serieus alternatief is voor bovenstaande twee, en andere alternatieven waar ik zelf geen ervaring mee heb zijn klantenvertellen.nl en als je de reviews niet perse op je eigen website hoeft maar het prima vindt om naar een andere partij te verwijzen (levert gelijk weer een linkruil op) zijn consumentenoordeel.nl en webwinkelvergelijker.nl misschien een optie.

Van dat soort websites zijn er vast nog wel meer te vinden.
Nu op mijn weblogs:

Re: Gastenboek

16
Mijn mening over gastenboeken was altijd: niet doen. Maar bij een klant van mij werkt het erg goed. Geen berichtjes van familie en vrienden, maar van tevreden klanten. Vergelijkbaar met recensies. Niet mijn idee, maar het werkt hier wel.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]

Re: Gastenboek

17
Nick schreef:
Wouter Hol schreef:- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat.
Dat denk ik dus eigenlijk altijd ja ... als ik een heel rijtje positieve reacties zie staan in zo'n gastenboek.
Zo'n indruk had ik ook weleens, misschien dat alleen al daarom een gastenboek op je eigen site beter achterwege kan blijven.
Teveel hele positieve reacties zonder iets van een iets minder goede reacrtie erbij, wekt toch al gauw argwaan?

Wel een beetje jammer dat de positieve reacties met bedankjes die we soms naderhand via mail krijgen niet op internet worden getoond. (we hebben nu (nog?) geen revieuws v. klanten, ook al wijs je ze erop)

Sommigen denken misschien ook; geen revieuws = slecht.