Toegang externe partij Adwords

1
Via via ben ik bezig een externe partij een inventarisatie te laten maken en adviezen te geven op mijn adwords campagnes. Afhankelijk hiervan wordt bekeken of er in de toekomst een samenwerking wordt aangegaan.

Ik ben behoorlijk achterdochtig met dit soort bedrijven, maar bij deze heb ik een 'goed gevoel' tot nu toe.

Vraag: zij hebben een mail verstuurd om toegang te krijgen tot de adwords account. Uiteraard hoeft dit een 'alleen - lezen' toegang te zijn. Er is echter gevraagd om toegang tot Gebruikersinterface en API.

Klopt dit?

Re: Toegang externe partij Adwords

3
Opgelost,

men was er zelf ook achter gekomen dat het om de verkeerde rechten ging (kennelijk kun je bij de aanvraag je eigen toegangsrechten niet bepalen) en kreeg na contact netjes de vraag om het verzoek te weigeren, en zelf een uitnodiging (waarbij ik wel kan aangeven dat het om alleen lezen gaat) te verzenden.

Re: Toegang externe partij Adwords

4
Ja wat ik mij afvraag is hoe streng deze partijen gekeurd worden door google?
Is het gewoon iets wat ze kopen en vervolgens zijn ze google partner en mogen ze dit, of is het een strenge keuring?
geloof dat ook verschil in gradatie is, google partner, google affiliate, google... ??

Heb maar weinig gelezen op dit forum over dergelijke partijen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Toegang externe partij Adwords

6
bertje schreef:Ja wat ik mij afvraag is hoe streng deze partijen gekeurd worden door google?
Is het gewoon iets wat ze kopen en vervolgens zijn ze google partner en mogen ze dit, of is het een strenge keuring?
geloof dat ook verschil in gradatie is, google partner, google affiliate, google... ??

Heb maar weinig gelezen op dit forum over dergelijke partijen.
Google partner worden is vrij simpel. Maar je wordt wel gecontroleerd, google kijkt bij ons mee over hoe wij adwords campagnes opzetten en geeft ons eventueel tips als we iets over het hoofd zien bijvoorbeeld (wat bijna niet nodig is)

Als iemand echt de google partner badge gebruikt is hij gecertificeerd partner dat betekend dat ten minste 1 van de werknemers in het bedrijf minstens 2 examens van deze 3 examens heeft gehaald.

Basisbeginselen van adverteren
Advanced Search-examen
Advanced Display-examen
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: Toegang externe partij Adwords

7
het stelt dus niet heel veel voor.
Je kunt voorbeeldexamens online vinden en daar schrik ik niet van..

Is er dan een soort van keurmerk voor partijen?
Je geeft wel een belangrijk deel van je bedrijf uit handen.

Re: Toegang externe partij Adwords

8
Het blijft een lastig verhaal. Wellicht gaat de cps omlaag en de winst daarmee omhoog. Maar uiteraard moet je de kosten van het bedrijf dat je adwords optimaliseert ook weer terugverdienen.

Feit blijft dat adwords belangrijk is en gezien de hoge bedragen die hier aan op gaan (althans bij mij) dat optimalisatie belangrijk is.

Ik heb nu afgesproken dat er een vrijblijvende scan/advies gedaan wordt, en als dat resultaat oplevert we verder kijken voor betaalde opties.

Re: Toegang externe partij Adwords

9
In principe moet je je Adwords campagnes blijven ontwikkelen, en daarom is het verstandig om het in huis te regelen en niet afhankelijk zijn (blijven) van een externe partij. Neem van mij aan, bestel dit boek en je weet zelf alles wat er nodig is te weten over Adwords campagnes en hoe je ze goed opzet/bijhoudt.
http://www.amazon.com/Ultimate-Guide-Go ... ds=adwords
http://www.ikfix.nl/
https://www.youtube.com/channel/UCxg5K- ... qCMBjMNzYA