Gezocht: testers voor live-chat module in je webwinkel

1
Ik ben progammeur van webwinkels en andere applicaties, zowel voor opdrachtgevers als voor eigen projecten. Sinds enkele maanden sleutel ik aan een live-chat module voor websites. Met deze chatbox kunnen bezoekers live communiceren met de webshop-beheerder terwijl ze aan het winkelen zijn op de website of webshop. Vergelijkbare diensten worden aangeboden door Zopim en Userlike.

De dienst is inmiddels als test-versie online maar ik zoek nog 3 tot 5 geïnteresseerde webwinkel-eigenaars om te testen. In ruil voor het testen krijgt u een half jaar gratis gebruik van de software aangeboden.

Het testen omvat: installatie en gebruik van de chat-module in uw website. Met de door u gegeven feedback kunnen dan eventuele technische onvolkomenheden worden hersteld of de functionaliteit van de chat-module worden aangepast.

De live chat module is een uitstekende verbetering van uw klantenservice natuurlijk, want bezoekers kunnen rechtstreeks met u praten over uw producten terwijl ze aan het winkelen zijn op uw webwinkel.

Bij interesse om deel te nemen als tester ontvang ik graag uw bericht.

Paul van Eck

Re: Gezocht: testers voor live-chat module in je webwinkel

3
Beste Jurre,

Een mobiele app is nog niet beschikbaar. Alles werkt via een normale web-applicatie (website dus). Eén van de functionaliteiten is natuurlijk dat wanneer u als beheerder niet online bent, dat er dan óf geen chat-box getoond wordt, óf een eenvoudig contactformuliertje wordt getoond (naar keuze van de beheerder uiteraard).

Overigens is de pop-up niet vervelend voor gebruikers. Hij dringt zichzelf zeker niet op en wordt alleen actief wanneer de bezoeker zelf er op klikt. Op mijn website http://www.paqqa.nl kan je hem zien, en ook op bijvoorbeeld http://www.daviswebshop.nl.

Groet,
Paul
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gezocht: testers voor live-chat module in je webwinkel

6
Ik bedoel de app om te gebruiken, zodat ik niet achter de pc hoef te zitten om de chatfunctie te openen (ben veel onderweg. Ik ben van mening dat zo'n chatfunctie alleen zinnig is als je online bent, en dan ook een zo groot mogelijk deel van de dag.

Zopim heeft ook "Laat een bericht achter" als je als beheerder niet online bent. Maar mensen bellen of mailen wel als ze een bericht achter willen laten.
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!

Re: Gezocht: testers voor live-chat module in je webwinkel

7
Er zijn veel bedrijven waarbij er wel gedurende een groot deel van de dag iemand aanwezig is om de gesprekken met de bezoekers te voeren vanuit hun browser. Administratieve medewerkers op een kantoor bijvoorbeeld, of medewerkers van servicedesk of callcenter. Maar ook veel kleine ondernemers die fulltime met hun online business bezig zijn, zitten vaak achter hun pc of laptop.

Voor hen is het geen bezwaar dat er nog geen app is, zeker ook omdat het een testfase betreft. De app zal worden toegevoegd wanneer de functionaliteit is getest binnen een normale browseromgeving.

Het enige wat een gebruiker van de chatmodule hoeft te doen is in te loggen via zijn browser. Zolang hij is ingelogd kan hij gesprekken voeren met zijn website-bezoekers. Zodra er een bericht door een bezoeker is getypt wordt de beheerder middels een geluidssignaal door de browser erop geattendeerd zodat hij direct kan antwoorden.

Wanneer je het grootste deel van de dag onderweg bent dan is het inderdaad misschien niet erg zinvol om als tester mee te doen omdat er nog geen app is. Wel bedankt natuurlijk voor het meedenken. Maar wanneer je geregeld achter je laptop of pc werkt dan aanmelden als tester wél zinvol. Immers, je biedt je website-bezoekers op dat moment een simpele en effectieve manier om met je te communiceren, als aanvulling op de normale contactmogelijkheden zoals telefoon, email en contactformulieren. Ik persoonlijk ervaar het directe contact met de (potentiële) klant als zeer effectief en het levert mij extra klanten op.

groet,
Paul

Re: Gezocht: testers voor live-chat module in je webwinkel

11
Dat is een instelling die je zelf kunt maken.
Je kunt er dus voor kiezen de chatbox alleen zichtbaar te hebben wanneer je als beheerder 'aanwezig' bent.

De keus is:
- niet zichtbaar
- wel zichtbaar met een standaardberichtje
- wel zichtbaar met een mini-contactformuliertje, al of niet in combinatie met een standaardberichtje.