zowel b2c als b2b in één site.

1
hallo,

Ik ben nieuw hier, laat ik me effe voorstellen. Ik ben chris en ben begonnen aan mijn eerste magento project. En het is in eens een moeilijke. Mijn klant wenst te verkopen aan bedrijven en consumenten. Dus consumenten zien voor een product 20€ (incl btw) en bedrijven zien 10€ + btw.

Nu weet ik dat dit in magento kan. Je kan prijzen koppelen aan klantgroepen. Wat ik echter niet geconfigureerd krijg is dat bij registratie er naar een btw nr wordt gevraagd. En aan de hand van het btw nummer er een klantgroep wordt geselecteerd.

Kan me iemand effe pointen in de goede richting. Ik heb de zoekfunctie van het forum reeds gebruikt maar -helaas pindakaas- niets gevonden.

bedankt alvast.

Re: zowel b2c als b2b in één site.

2
Ik neem aan alleen bij afrekening en niet bij alle items in de winkel.
Dan is het onzin en laat je zowel aan consumenten als bedrijven de btw zien. Niets mis mee toch? Consumenten betalen dezelfde btw.

Re: zowel b2c als b2b in één site.

3
Alvast bedankt voor je antwoordt

consumenten betalen idd ook btw. Maar een handelaar is het gewoon nettoprijzen te zien zonder btw.

Ik kan je denkwijze eventueel wel volgen maar dan zou ik moeten kunnen regelen dat "als er een btw nummer is ingevuld de klant in een aparte klantengroep wordt geplaatst.

Want een handelaar krijgt ook nog eens staffelkortingen en een particulier niet.