Beslist.nl Alarm!!!!

1
Vanaf 1 juni hanteert Beslist.nl een ander verdienmodel. Voortaan betaal je alleen voor de outclick, bezoekers komen terecht op je website.
Helaas zijn de minimumprijzen daarvoor exorbitant hoog. Vergeleken daarmee is Google nog goedkoop.
Wat veel verraderlijker is, is dat Beslist.nl alvast de prijzen voor u heeft vastgesteld. En die gaan per 1 juni in. Als je daar niet op bedacht bent, wordt je geconfronteerd met een zeer hoge rekening.

Jaja, zegt Beslist. nl dan, wij hebben toch keurig een mail gezonden. U had het kunnen weten.

Maar de vorige beleidswijziging heeft uitgewezen dat heel veel gebruikers toch de mist ingaan.

Dus snel kijken en al dan niet aanpassen. U bent gewaarschuwd.

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

2
Bedankt voor de waarschuwing. Deze stond nog op mijn lijstje. Ben net even gaan kijken. De tarieven zijn inderdaad bizar! Ik betaal bij Google gemiddeld 0,15 per click. Daar geef ik 100,- per dag aan uit. De gemiddelde kosten per conversie zitten daar op ~7,-. Beslist rekent in dezelfde branche dan ~0,70 per click. Dat is dus ruim 4 keer duurder dan Google in mijn branche! De boeven bij Beslist kennende zijn het dan nog geen eens unieke clicks. Bij Google zijn het unieke clicks, dus gewoon 0,15 per bezoeker.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

4
Hier zou ik denk ik nog meer over in zitten:
En een nieuw verdienmodel: vanaf het vierde kwartaal van dit jaar kan er rechtstreeks bij Beslist.nl worden afgerekend, in plaats van eerst doorgestuurd te worden naar de webshop. “Dat gaat sneller en levert meer transparantie op voor de consument.”
Je voegt als webwinkelier bij Beslist.nl dan echt helemaal niets meer toe. Vervallen tot dozenschuiver. DHL-PostNL sponsor.
Noem me eens enkele redenen dat de fabrikant zelf ook niet direct bij Beslist.nl aansluit. Vanaf dat moment
voeg je als webwinkelier bij Beslist.nl echt helemaal niets meer toe
Één persoon welke ik gister sprak snapt het; zie dit schrijven: http://www.checklistwebwinkel.nl/images ... rnemen.pdf
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

6
Opmerkelijke keuze van Beslist waardoor er aardig wat winkeliers zullen afhaken. Ik begin me af te vragen wie er dan over blijven op beslist en of het verschil ook door consumenten opgemerkt zal worden waardoor ze voor andere middelen kiezen om producten te zoeken.

Consumenten Google laten overslaan lijkt me toch nog iets te hoog gegrepen voor ze, zeker omdat ze zelf ook nog veel gebruik maken door zelf te adverteren op Google.

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

7
Hou ook even in de gaten dat wanneer je je campagnes uit hebt staan deze automatisch weer aan worden gezet op 1 juni. Op het voor die geldende categorie minimum bod.

Stel je voor dat Google dit zou doen met Adwords....

Bron

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

8
Trigger & Spark schreef: Consumenten Google laten overslaan lijkt me toch nog iets te hoog gegrepen voor ze, zeker omdat ze zelf ook nog veel gebruik maken door zelf te adverteren op Google.
Dat maakt de hele strategie van belist.nl zo vreemd. Beslist geeft veel uit aan adwords campagnes om mensen naar hun site te krijgen. De geldstroom is hierdoor erg lang geworden: Het geld gaat van klant -> webshop -> beslist -> google.

En hiermee zie je direct wat er fout is aan het business model van beslist.nl. De klant van beslist.nl is niet de consument, maar de webshops. En hierdoor kan je je afvragen wat beslist.nl überhaupt toevoegt aan deze keten.

De lachende derde is hier in ieder geval Google.

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

9
Ik vond beslist altijd al te duur, met deze keuze zijn ze denk ik voor heel veel meer mensen te duur. Ik denk, dat ze hiermee zichzelf in hun voet schieten. Telefonisch contact heb ik ook wel eens met ze gehad. Die gasten schijnen niet te begrijpen, dat omzet geen winst is en dat je als webwinkelier ook geld moet over houden voor jezelf. Zij denken echt, dat als je verkoop - inkoop 30% over houdt, je makkelijk 20% aan adverteren uit kunt geven.

Daarbij is het überhaupt een denkfout, dat ze denken dat in mijn branche het marge over de 20% is. Zoveel marge heeft vrijwel niemand in mijn branche!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

11
De ervaringen zijn hier het zelfde qua prijzen.
Betalen we op Kieskeurig iets meer dan 10 cent per klik voor een artikel met minder marge vragen ze bij Beslist rustig 20 cent.

Met het nieuwe cpc bieden is Beslist helemaal geen interessante optie meer maar niet alleen voor de kleine ondernemer hoor.
Ook een Wehkamp of een Fonq wil toch goede marges en blijven bestaan?!

Beslist wilde het "Grootste online winkelcentrum" zijn en heeft daar flink in geïnvesteerd.
Nu investeren ze flink om de kleinste te worden omdat er bedrijven zoals Kieskeurig zijn die wel begrijpen dat je uit een verkoop prijs de marge kan bedenken.

Daarnaast houden wij al een tijd de kliks op onze eigen server in de gaten, een verschil van 5 maximaal is acceptabel, maar met beslist zien we vaak meer verschillen van 20 tot wel 30 kliks.
Ook na het verrekenen van de "popups" en dat doet je denken toch?
Zegt Kieskeurig bijvoorbeeld dat we 5 kliks hebben is dat ook vaak terug te vinden op onze server.
Zegt Beslist dat we 80 kliks hebben gehad kan ik er soms maar 30 terug vinden, dus ook hiermee even opletten.
Natuurlijk weet ik ook niet hoe dit vanaf 1 juni zal zijn.

Is Beslist dan helemaal niets? nee dat niet, het kan je wel iets opleveren maar je moet zeker inderdaad heel goed opletten!

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

12
Als ze de kliks beter gaan meten dan zou het er wel anders uit moeten zien. Als in: de totale kosten zouden toch niet al te veel moeten verschillen?. Ik heb even (steekproefsgewijs) terug gekeken naar de statistieken van toen ik nog klant bij ze was: mij werd ongeveer 2-4 keer meer kliks in rekening gebracht dan mijn logs registreerde.

Stel iedere klik is nu daadwerkelijk een klik dan klopt het toch ongeveer, of is de prijsstijging nog hoger dan dat?

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

14
De nieuwe prijzen zijn te vinden onder "cpc nieuw" in het dashboard.
Wat betreft de klik is een klik is een goed punt, ware het niet dat ook de logs hier dat niet kunnen bevestigen.
Volgens mij was er ook eens een grotere webshop die daar eens een rechtszaak van heeft gehad waar Beslist.nl toen in het gelijk werd gesteld.
Wil je er echt iets mee moet je er veel tijd in steken en geld zodat je met harde feiten kan aantonen dat het niet goed gaat/ging met het berekenen van de "outclicks"

Maar misschien nu dat ook veranderd kan dat natuurlijk iets beter worden.
Wij hebben het zelf gewoon in de gaten gehouden en een bepaald budget in het hoofd dat we kwijt zouden willen aan Beslist, als we dat halen gaan alle biedingen gewoon uit.

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

15
Mareck schreef:of is de prijsstijging nog hoger dan dat?
Ik heb een wijziging van oud 15 cent naar nieuw ca. 60 cent gezien maar ook van oud 20 cent met bedragen oplopend naar ca. 1 euro.

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

16
Marco B schreef: Volgens mij was er ook eens een grotere webshop die daar eens een rechtszaak van heeft gehad waar Beslist.nl toen in het gelijk werd gesteld.
In die rechtszaak stelde de webshop dat er een plotselinge stijging van kliks was zonder dat daar een stijging van orders tegenover stond. Er is volgens mij niet naar de logs van de webshop bekeken om te beoordelen of de kliks daadwerkelijk plaats hebben gevonden. Waarom niet is mij een raadsel. Misschien waren er geen logs?

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

17
Dat zou best kunnen dat er geen logs waren inderdaad.

Het jammere is dat je niet meer zichtbaar bent wanneer je de biedingen uitzet, zoals dat nu nog gaat en ging was het met de juiste tactiek nog wel rendabel om op Beslist.nl te staan.
Voor vele webshops zal dat straks niet meer gelden denk ik.

Ik zou iedereen adviseren om elke dag goed te bekijken naar de statistieken en alles uit te zetten wanneer je het genoeg vindt.

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

18
Wij gebruiken beslist alleen als een outlet voor onze producten, als we er iets via verkopen is het meegenomen, gaan er iig nooit voor betalen. Het is met Adwords al lastig zat om er redelijk rendement uit te halen, met beslist lukt dat niet voor onze sector iig. Lijkt me dat ze ook erg moeten uitkijken dat ze niet teveel klanten wegjagen met deze nieuwe prijzen, want het is niet alsof er geen andere vergelijk sites zijn :wink:
http://www.ikfix.nl/
https://www.youtube.com/channel/UCxg5K- ... qCMBjMNzYA

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

19
Pfff...

Heb het ook al gezien en gelezen. Wat een idiote prijzen. Voor producten die wij verkopen zijn de topposities €2,0x CPC. Als dit nou producten waren waar 200 euro marge opzat dan zeg ik oke.
Maar laten we wel wezen: het gaat hier om consumentenelectronica waarvan de prijs ligt tussen de 60 en 100 euro gemiddeld. En dan een klik 2 euro? :roll:

Ik denk dat de CEO van Beslist niet genoeg neemt met zijn Quote 500 junior positie en zich regelrecht wil laten lanceren naar de grote mensen versie van dit lijstje.

Re: Beslist.nl Alarm!!!! II

20
Beslist heeft vandaag nog maar eens een waarschuwing gestuurd.

Belangrijkste opmerking:

Als u nu binnen bepaalde productcategorieën onder de CPC ondergrens biedt, worden deze per 1 juni aanstaande automatisch omgezet naar de ondergrenstarieven.

En zoals bekend zijn die ondergrensterieven aan de hoge kant.

Voorbeeldje:
Huidig maximaal CPC tarief voor een Shirt is € 0,41 (Top Ranking)

Nieuwe ondergrens voor een outclick € 1,20

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

21
Krijg hem ook net binnen inderdaad.

Tja, die popup clicks waren natuurlijk goud geld. Als ze dat niet meer hebben moeten ze de CPC's wel met 3 a 400% verhogen.

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

22
Huidig maximaal CPC tarief voor een Shirt is € 0,41 (Top Ranking)
Nieuwe ondergrens voor een outclick € 1,20
Als iedereen nu de 40 cent goed vond voor een klik die niet eens naar de site ging dan lijkt met 120 ook geen probleem als ze wel naar de website gaan. Ik zit niet bij beslist maar met de oude klik kwam je toch niet op je website, dat kwam pas bij een tweede keer doorklikken en dat doet niet iedereen.
Of vergis ik me?

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

23
Ik snap niet goed wat de verwachtingen (nog) zijn met bedrijven als Beslist.nl

Zojuist kreeg ik een tweet met deze afbeelding in m'n tijdlijn:
Afbeelding


Dan denk ik dat je toch wel slimmer hierop in kan zetten? Dan bouw je een relatie met je klant op; die komt terug bij je als er behoefte aan is. Ikfixhetvoorje is wat dat betreft een mooi voorbeeld :)

Gesteld gegeven komt overigens ook erg overeen met deze weergave uit Google Trends:
Afbeelding


Blijkbaar zit je klant op extra informatie te wachten. Dozen schuiven kan iedereen; en iets wat iedereen kan verdien je in de regel niet veel aan. Als op afzienbare termijn een aantal fabrikanten direct via Google Shopping gaan leveren .. dan ben je helemaal klaar!
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Beslist.nl Alarm!!!!

24
Direct opgezegd met onze website, dit gaat toch ook nergens meer over zeg. Sommige groepen 300 a 400% stijging!

En dan in de mail die je kreeg doen ze het voorkomen alsof je nu opeens voordeliger uitbent. Dit is echt PURE OPLICHTING en ze gokken erop dat mensen het allemaal niet goed in de gaten houden.

Jammer ze begonnen goed, maar worden nu gewoon inhalig en vergeten wie ze groot hebben gemaakt. Als je zaken wilt doen moet iedereen wat kunnen verdienen dan doe je het goed op lange termijn!

BESLIST NIET (MEER) voor ons!