Aangenaamd.. Nieuwewebwinkels.nl

1
Hallo,

ik zou me graag willen voorstellen aan de forum lezers.
Mijn naam is Dogan en ik heb al sinds enige tijd (vanaf +- jaar 1999) interesse naar online marketing, webdesign en webwinkels.

Van 2005 tot 2009 heb ik een webwinkel gehad in modeaccessoires. Hier heb toen geleerd dat ik het runnen van een webwinkel niet mag onderschatten en dat het ook hard werken is!
Bestellingen versturen, voorraad beheren, inkopen doen, administratie bijhouden, corresponderen met klanten, acties bedenken, vragen beantwoorden, facturen maken en versturen, informatie op de webshop moet kloppen, vormgeving etc..
Ik kwam tijd tekort voor mijn webwinkel ivm mijn opleiding Multimedia Design (toen heette dat zo).

Webwinkels kwamen in die tijd als paddenstoelen uit de servers om het zo maar even te noemen. Hierna ben ik in opdracht webwinkels gaan maken voor anderen die de verleiding niet aan konden om een webwinkel te beginnen. Dit doe ik nu al een tijd niet meer omdat ik mij heb willen focussen op een project van mijzelf.

Dit project ging namelijk over een website speciaal voor nieuwe én beginnende webwinkels.
Het leek mij namelijk een bruikbaar en leuk idee om een website te maken met een overzicht van nieuwe en beginnende webwinkels van enthousiaste (beginnende) online ondernemers.
Die met grote trots en enthousiasme hun webwinkel willen introduceren en promoten op internet. De eerste stap voor nieuwe en beginnende webwinkels om ontdekt en gezien te worden, naast alle andere bekende grote webwinkels. Een start- en promotiepagina speciaal voor nieuwe en beginnende webwinkels moest het worden.

Ik kwam op het idee toen ik bezig was met het maken van een webwinkel voor mezelf met tuinmeubelen. Tijdens het ontwerpen en maken van de webwinkel dacht ik na over hoe ik mijn webwinkel onder de aandacht wil brengen op internet? Hiervoor zijn zijn vele marketing mogelijkheden. Ik kan gebruik maken social media zoals facebook en twitter etc., google advertenties maken en andere vormen van reclame maken op intenet voor mijn webwinkel.
Maar dit ging mij te langzaam, er zit veel tijd in. Radio of tv-reclame zat er al helemaal niet in met mijn budget. Ik vond het best een gedoe om bijvoorbeeld een facebook-advertentie te maken. Maar dat kan ook aan mij liggen :)
Ik vroeg me toen af of ik mijn webwinkel ook ergens kon introduceren én promoten op een simple, leuke en goedkopere manier.

Toen bedacht ik me om een website te maken speciaal voor nieuwe en beginnende webwinkels. Een website waar enthousiaste webwinkeliers met grote trots en enthousiasme hun webwinkel GRATIS kunnen introduceren en promoten dmv leuke aanbiedingen te plaatsen.
Dus; de webwinkel met tuinmeubelen, waar ik mee bezig was, zette ik aan de kant en ik begon te werken aan een introductie, promotie en startpagina speciaal voor nieuwe en beginnende webwinkels. En bij deze wil ik u graag voorstellen aan de website waar dit iets te lange verhaal over gaat..

Wij zijn uiteraard afhankelijk van de aanmeldingen van webwinkeliers. Momenteel staan er voorbeelden op. Maar dit zien wij binnenkort natuurlijk graag veranderen zodat er voortaan alleen bestaande betrouwbare webwinkels op staan.

Graag nodig ik u daarom uit om een bezoekje te brengen aan http://www.nieuwewebwinkels.nl

Vragen en suggesties zijn van harte welkom.
Met vriendelijke groeten,

Dogan

Re: Aangenaamd.. Nieuwewebwinkels.nl

3
@bertje

Hoi Bertje,

Dat klopt wat je zegt. Er zijn inderdaad websites waar webwinkeliers zich zouden kunnen aanmelden ter introductie van hun webwinkel. Wat anders is aan Nieuwewebwinkels.nl is dat het zich alléén richt op nieuwe en beginnende webwinkels.

Dus het is niet bestemd voor de bekende webwinkels die bijvoorbeeld al op de radio en televisie verschijnen. Het is alleen bedoeld voor webwinkeliers die sinds kort een webwinkel zijn begonnen en hun nieuwe webwinkel op internet gratis willen introduceren. Wij willen voor deze startende webwinkels een bijdrage leveren aan de vindbaarheid van hun nieuwe webwinkel. En er liggen nog anderen leuk plannen voor deze webwinkeliers klaar.

Bedankt voor je eerlijke tip over de custom scroll. Het is aangepast :)

Re: Aangenaamd.. Nieuwewebwinkels.nl

4
Nieuwewebwinkels-nl schreef:Wat anders is aan Nieuwewebwinkels.nl is dat het zich alléén richt op nieuwe en beginnende webwinkels.
Dat is eerder een structureel nadeel dan een voordeel:

• Veel nieuwe webwinkels hebben nauwelijks bestaansrecht. Daardoor bestaat 50% na 2 jaar niet meer.

• Je moet voortdurend nieuwe webwinkels aantrekken, omdat webwinkels immers maar tijdelijk nieuw zijn.

• Startende webwinkels hebben doorgaans een lager reclamebudget.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Aangenaamd.. Nieuwewebwinkels.nl

5
@ward

Hoi ward,

bedankt voor je mening en je genoemde punten.

Positieve aandacht willen geven aan nieuwe en beginnende webwinkels van startende ondernemers en deze webwinkels "in het zonnetje zetten", noemen wij eerder een passende collegiale dienst waar webwinkeliers met een startende webwinkel hun voordeel mee uit kunnen halen.

- Wij vinden ook dat iemand goed moeten nadenken of diegene de zoveelste webshop met bijv. schoenen wil beginnen en anders hierin onderscheidend moet zijn. Maar van de 50% die u opnoemt zitten niet alleen webwinkels tussen die nauwelijks bestaansrecht hebben, maar ook webwinkels die simpelweg niet goed gevonden worden ivm oa weinig marketingkennis. Terwijl hun webwinkel voldoet aan de wettelijke eisen, onderscheidend is, kwalitatieve producten verzend, de boekhouding goed bijhoud en een leuke huisstijl heeft met een gedreven en enthousiaste webwinkelier erachter. Zulke webwinkeliers en hun webwinkel willen wij graag onder de aandacht brengen. Dit lijkt ons geen verkeerde gedachten.

- Het is inderdaad een uitdaging voor ons om nieuwe webwinkels aan te trekken. Maar dat doen wij graag en daarbij zetten we onze schouders voor onder. Voor niks gaat de zon op. Zoals je zelf ook al aangeeft, ze zijn tijdelijk nieuw. Maar na deze "nieuwe tijd" is het nog steeds mogelijk om je webwinkel te blijven promoten met aanbiedingen totdat de webwinkelier het niet meer nodig vind.

- Juist omdat startende webwinkels doorgaans een lager reclamebudget hebben lijkt het ons voor een startende webwinkel handig en passend om een webwinkel gratis aan te melden en een goed begin voor je online marketing op te bouwen, op een website waar een nieuwe webwinkel introduceren de hoofdrol speelt. De website geeft je op deze manier een duidelijk overzicht van nieuwe en betrouwbare webwinkels in Nederland.

Hopelijk begrijpt u nu beter wat de bedoeling is van deze website.
Vragen en suggesties zijn altijd welkom.

Met vriendelijke groeten,

Dogan

Re: Aangenaamd.. Nieuwewebwinkels.nl

7
@peterk

Hoi Peter,

Dank je wel.

Dat kan kloppen want ze zijn vandaag bezig met onderhoud.
Hopelijk ligt het daaraan en anders moet ik dat zsm zien te verhelpen.
Bedankt voor de link en dat je het even hebt laten weten.

Met vriendelijke groeten,

Dogan

Re: Aangenaamd.. Nieuwewebwinkels.nl

10
OnlineWebservices schreef:Bij welke hosting zit je, nieuwewebwinkels? Versio toevallig? :p

hahaha nee en ook niet bij OnlineWebservices :P
Er moest onverwachts onderhoud worden gepleegd aan het netwerk. (NB: precies op de dag dat ik mij hier voorstelde)

Hierdoor waren er korte onderbreking in de beschikbaarheid van het netwerk en/of vertraging in de verbindingen naar de server.

Maar het is al opgelost en de website is inmiddels weer volledig bereikbaar.
Ik wil bij deze nog wel onze excuses aanbieden voor het eventuele ongemak op de website hierdoor.

Bedankt voor uw vraag OnlineWebservices ;)