Waar over bloggen? ik zit vast en kan jullie hulp goed gebru

1
Ik ben druk bezig met de laatste grafische updates aan mijn bestaande producten. Ik verwacht dat ik aankomende week de laatste hand leg aan dat project. Ik wil kijken of ik daarna tijd kan investeren in het maken van een paar nuttige / waardevolle blog items. Gewoon om te proberen. Maar, ik kamp met een flinke blokkade. Zo creatief als ik ben met tekenen, zo niet creatief ben ik met dit.

Hebben jullie een paar leuke ideetjes waar ik over kan bloggen? Ik creëer artwork voor canvas decoraties. Voor een heel groot gedeelte is dit gericht op babykamers en kinderkamers. (binnenkort ook op hout) en wil natuurlijk meer publiek bereiken dan nu gebeurd. Want het aantal bezoekers op mijn webwinkel is dramatisch. Het ging een stukje beter, maar het is helemaal ingekakt.

Hoe vissen jullie naar ideetjes om te kunnen bloggen over jullie producten? En ik neem aan dat jullie toch iets proberen te schrijven dat ergens in de 300 woorden terecht komt.

groeten,
Roy

Re: Waar over bloggen? ik zit vast en kan jullie hulp goed g

2
Als je geen inspiratie hebt voor bloggen, moet je geen blog beginnen. Een blog heeft pas zin, als het leuke en/of interessante informatie is. Ik heb soms 2 maanden geen enkel artikel op mijn blog en daarna 2 per week. Niets aan te doen...

Blog hoeft natuurlijk ook niet over je producten te gaan. Je kunt ook leuke stukjes plaatsen die aan je doelgroep gerelateerd zijn. Dus dat is breed, als je het over kinderen hebt.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Waar over bloggen? ik zit vast en kan jullie hulp goed g

3
Hi Roy,

ik hoop dat het met schrijven dan beter lukt :)

In jouw geval zou je kunnen schrijven over:
  • Hoe wordt een canvas doek gemaakt (video zou mooi zijn maar met foto's is het ook prima)
  • Waar vind je mooie afbeeldingen voor je canvas doek?
  • Tips voor het inrichten van de babykamer
Dit zijn maar wat ideeën, die mij relevant lijken en waarmee je mooi je product pagina's kan linken. Vergeet vooral niet: Deze blogposts moeten geen reclame uiting zijn en SEO is erg belangrijk.
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce

Re: Waar over bloggen? ik zit vast en kan jullie hulp goed g

4
Thanks! Ik heb vannacht nog liggen piekeren.. ik probeer vooral de moeders te bereiken met mijn winkel. Daar heb ik de huisstijl ook helemaal op ingericht. lieve pastel kleuren, vrolijk..vrouwelijk. Dus misschien moet ik mn blogs ook daarop richten. Vrouwen uitjes, moeders en kinderen dingen.. en dan proberen daar nog een klik met je eigen product te verzinnen.. jeetje wat lastig haha
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Waar over bloggen? ik zit vast en kan jullie hulp goed g

5
Misschien moet je meer redeneren vanuit je kracht: als schrijven je niet ligt maar je wel goed bent in artwork creëren, waarom zou je dan bloggen? Bied dan gratis downloads van kleurplaten aan. Of vrolijke bloemen en vlinders die je zelf kunt printen. Die kun je immers ook op een muur plakken en dan blijf je dicht bij je product én je sterkten.
StoreCore.io

Re: Waar over bloggen? ik zit vast en kan jullie hulp goed g

7
Het gaat me meer om een onderwerp te vinden dat een beetje past bij ons wereldje. Kleurplaten zijn er miljoenen van. Daar steek ik liever voor op het moment even geen energie in. Ik wil dat er wat blogs bij komen (het bloggen doen we in onze webwinkel met een extensie) zodat er extra beweging komt rondom de business. Al is het maar dat mensen even in aanraking zijn gekomen.

Met de tijd gaat mn vrouw me assisteren, en kunnen we de krachten een beetje verdelen. Ik ben nu een lijst aan het maken wat we kunnen doen, waar we over kunnen praten, etc.

Re: Waar over bloggen? ik zit vast en kan jullie hulp goed g

8
Misschien kan je iets doen over dat het leuk is om te geven/krijgen voor moederdag of voor verjaardagen, sinterklaas bijvoorbeeld?

Of over ideeën waar je ze allemaal kan plaatsen. Plekken waar de meeste mensen niet zo aan denken maar wel een leuke plek kan zijn.

Of originele muurdecoraties.

Dat soort dingen zou misschien kunnen.
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: Waar over bloggen? ik zit vast en kan jullie hulp goed g

10
Uit de losse pols:

Over moderne kunst..(zo breed)
Kunst in het openbaar (bouwwerken etc), kunst van opkomende kunstenaars, nieuwe technieken, je proces- beschrijven, het werk van opkomende tekenaars, zo kan ik er nog wel tien opnoemen.
Ik weet niet echt precies wat jouw afdeling is want ik ben een leek op dit gebied. De onderwerpen die ik heb opgenoemd kunnen dus totaal niets met jouw vakgebied te maken hebben.

Ik kan even niet erop komen hoe het heet, maar je hebt een manier van brainstormen:

Noteer jouw vakgebied en verzin dan alles wat daarmee te maken heeft.. met cirkels en verbind ze dan met lijntjes. Als er iemand hier recent Hbo gedaan heeft snap je waarschijnlijk welke manier ik bedoel. Maar in ieder geval moet je dan wel op weg kunnen.

Veel succes
http://www.smartphone24.nl Smartphone reviews, previews en tests