Offerte opstellen webwinkel

1
Hallo allemaal,

Momenteel voer ik vooral mijn eigen webwinkel en daar heb ik het al aardig druk mee. Nu heb ik de vraag gekregen van een extern bedrijf om voor hen een webshop te gaan bouwen. Volgende week heb ik een gesprek met deze partij en hier wil ik mijzelf goed op voorbereiden. Daarom was ik benieuwd of mensen mij kunnen helpen met de volgende zaken.

1. Wat kan ik vragen voor het bouwen van een webwinkel. Het gaat om een kleine webshop met ongeveer 15 producten. Deze ga ik bouwen door middel van wordpress/woocommerce. Daarnaast vermoed ik dat de winkel moet worden geoptimaliseerd voor de zoekmachine. Hoe berekenen jullie dit en wat denken jullie dat ik hier evt. voor kan vragen?

2. Hebben jullie wellicht een bepaalde check list die je meeneemt naar de klant zoals de doelgroep/aantal pagina's/SEO optimalisatie/snelheid optimalisatie etc.

3. Ik verwacht ook dat er na de bouw een bepaald service contract gaat worden samengesteld. Wat is "normaal" om te vragen per uur?

Ik ben benieuwd wat jullie hier van denken.

Groetjes Robin

Re: Offerte opstellen webwinkel

2
Uit ervaring kan ik je vertellen dat een klant achteraf ongeveer 3x zoveel verzoeken heeft als vooraf. Je kunt natuurlijk elke letter in een contract vastleggen, maar het lijkt mij beter om simpelweg een bedrag per uur af te spreken. Heeft je klant meer verzoeken dan reken je daar gewoon meer uren voor. Dan is het voor beide partijen duidelijk.

Re: Offerte opstellen webwinkel

3
Ja eens: met "kun je even ..." kan ik dagelijks een halve werkdag vullen, maar dat is alleen haalbaar als dat ook structureel een half jaarsalaris oplevert.

Bepaal wat je per uur wilt verdienen en deel dat vervolgens door 0,6 voor je commerciële uurtarief, want de ervaring leert dat in de regel maar 60% van de gewerkte uren declarabele uren zijn.

Met dat uurtarief kun je vervolgens ook voor de opdrachtgever begroten wat de diverse onderdelen van een webwinkel zullen gaan kosten.
StoreCore.io