Re: Iemand ervaring/tips voor je FB-pagina promoten?

2
Hoi Lizz,

Bij Facebook heb je diverse manieren om te adverteren, dit kan je bij het plaatsen van de advertentie selecteren.
Wat wil je met je advertentie bereiken? Meer likes op je Facebook pagina, verkeer naar je website of een product/aanbieding onder de aandacht brengen?

1-2 jaar geleden, kon je aardig wat likes genereren door een 'like&win' actie, voor een kleine investering kon je hiermee aardig wat likes verzamelen. Het grote nadeel hiervan is dat de 'likers' vooral geïnteresseerd zijn in 'gratis' ze willen kans maken op de prijs en hebben totaal niks met je shop of pagina.

Promoten van de Facebookpagina hebben we een tijd gedaan, meestal deden we dit met een advertentie voor één of meerdere producten/merken (verkrijgbaar bij ...) Hiermee bereik je veel meer potentiële klanten en is de respons op overige berichten ook veel hoger.

Facebook heeft een tijd geleden echter e.e.a. aangepast waardoor het bereik vele malen kleiner is geworden. Werd een bericht voorheen nog aan 50% van je volgers getoond, nu is dit slechts 5-10% Het is dus veel minder interessant om te investeren in likes, omdat de kans dat zij je organische berichten lezen veel kleiner is.

Tegenwoordig promoten wij een product of aanbieding (bericht op de pagina, met een link naar webshop). Het hoofddoel is dus extra verkoop van het product/aanbieding, maar daarnaast genereert dit ook extra verkeer en een hoop extra pagina likes.
Voordeel hiervan is dat je ook nog je eigen doelgroep kan selecteren

Gr. Mick

Re: Iemand ervaring/tips voor je FB-pagina promoten?

3
Mick schreef: Bij Facebook heb je diverse manieren om te adverteren, dit kan je bij het plaatsen van de advertentie selecteren.
Wat wil je met je advertentie bereiken? Meer likes op je Facebook pagina, verkeer naar je website of een product/aanbieding onder de aandacht brengen?
Meer likes en meer verkeer naar de website en hopelijk meer verkopen :)
1-2 jaar geleden, kon je aardig wat likes genereren door een 'like&win' actie, voor een kleine investering kon je hiermee aardig wat likes verzamelen. Het grote nadeel hiervan is dat de 'likers' vooral geïnteresseerd zijn in 'gratis' ze willen kans maken op de prijs en hebben totaal niks met je shop of pagina.
quote]
Dit heb ik geprobeerd, maar hier merkte ik idd weinig succes.[
Promoten van de Facebookpagina hebben we een tijd gedaan, meestal deden we dit met een advertentie voor één of meerdere producten/merken (verkrijgbaar bij ...) Hiermee bereik je veel meer potentiële klanten en is de respons op overige berichten ook veel hoger.

Facebook heeft een tijd geleden echter e.e.a. aangepast waardoor het bereik vele malen kleiner is geworden. Werd een bericht voorheen nog aan 50% van je volgers getoond, nu is dit slechts 5-10% Het is dus veel minder interessant om te investeren in likes, omdat de kans dat zij je organische berichten lezen veel kleiner is.
Dat is wel jammer, want dit is iets wat ik zocht
Tegenwoordig promoten wij een product of aanbieding (bericht op de pagina, met een link naar webshop). Het hoofddoel is dus extra verkoop van het product/aanbieding, maar daarnaast genereert dit ook extra verkeer en een hoop extra pagina likes.
Voordeel hiervan is dat je ook nog je eigen doelgroep kan selecteren
ik adverteer op mijn eigen fb-profiel en pagina met div. advertenties, maar toch behaal ik hier vaak alleen like4likers mee ipv oprecht geïnteresseerden. En dat hoopte ik met de promoot-actie van fb wel te behalen.
[/quote]

Re: Iemand ervaring/tips voor je FB-pagina promoten?

4
Dat is wel jammer, want dit is iets wat ik zocht
Als je dit graag wilt, kun je deze methode natuurlijk gewoon nog gebruiken!
Wij kregen er dagelijks 30-40 pagina likes erbij, maar reken dan wel op 0, 20ct. - 0, 25ct. per like!
Als een bericht aan de helft van je volgers getoond wordt, dan is het uiteindelijk een goedkope manier van adverteren.
Maar sinds Facebook haar beleid heeft aangepast, worden deze nog maar aan 5-10% getoond.
Kortom, voor 25,- heb je misschien 100 extra likes, maar je bereik wordt er amper groter door.

Indien we die 25,- in een promotie/advertentie stoppen, krijgen we er ca. 20 pagina likes bij, 50-100 likes/reacties op het bericht en een weergave van ca. 8000

Vandaar dat onze voorkeur naar promoties gaat, omdat die naar ons idee veel meer opleveren!

PS: cijfers zijn ter indicatie, maar geven volgens mij een reëel beeld
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Iemand ervaring/tips voor je FB-pagina promoten?

5
Mick schreef:
Dat is wel jammer, want dit is iets wat ik zocht
Als je dit graag wilt, kun je deze methode natuurlijk gewoon nog gebruiken!
Wij kregen er dagelijks 30-40 pagina likes erbij, maar reken dan wel op 0, 20ct. - 0, 25ct. per like!
Als een bericht aan de helft van je volgers getoond wordt, dan is het uiteindelijk een goedkope manier van adverteren.
Maar sinds Facebook haar beleid heeft aangepast, worden deze nog maar aan 5-10% getoond.
Kortom, voor 25,- heb je misschien 100 extra likes, maar je bereik wordt er amper groter door.
Zijn dan toch weer 100 gemeende likes ipv like4likes toch?
Indien we die 25,- in een promotie/advertentie stoppen, krijgen we er ca. 20 pagina likes bij, 50-100 likes/reacties op het bericht en een weergave van ca. 8000

Vandaar dat onze voorkeur naar promoties gaat, omdat die naar ons idee veel meer opleveren!
wat bedoel je dan pcies met promoties? adverteren op de eigen pagina?
PS: cijfers zijn ter indicatie, maar geven volgens mij een reëel beeld

Re: Iemand ervaring/tips voor je FB-pagina promoten?

6
De meeste likes zijn dan inderdaad 'echte likes' die jouw bericht/pagina leuk vinden.

De 'waarde' van deze likes is echter flink afgenomen door het nieuwe facebook beleid. Stel je investeerd 250,- in 1000 nieuwe pagina likes, zullen je geplaatste berichten uiteindelijk aan ca.100 extra personen getoond worden. Van die 100 weergaven zal je dus maar een enkele reactie of like per bericht ontvangen.

Behalve dat je een hoog aantal likes op je pagina hebt staan, krijg je er weinig voor terug.

Binnen facebook heb je de mogelijkheid om een geplaatst bericht of foto te promoten, deze kan je afstemmen op je eigen doelgroep en budget. Het bereik hiervan is een stuk groter en levert vaak ook een aantal pagina likes op. Ook kan je er voor kiezen om een specifieke aanbieding of actie te plaatsen.

Je kan hier makkelijk mee testen omdat je je eigen budget kan kiezen. Je kan natuurlijk ook diverse campagnes naast elkaar doen. Bijvoorbeeld 10,- voor pagina likes, 10,- voor promotie geplaatst bericht en een advertentie voor 10,- Zo krijg je voor jezelf een iindicatie wat het beste voor werkt.

Re: Iemand ervaring/tips voor je FB-pagina promoten?

8
Als je een bericht of foto op je pagina plaatst, wordt deze vaak maar aan een klein deel (bijv. 10%) van jouw 'volgers' getoond. Door het bericht te promoten, krijgen meer mensen het bericht te zien, mensen die jouw pagina liken, maar ook vrienden daarvan: "pietje vind dit bericht leuk"

Advertenties verschijnen naast of op de pagina en zijn duidelijk als advertentie herkenbaar. Hiervoor zijn ook richtlijnen van Facebook betreft afmeting en opmaak van de afbeelding en tekst.
Maar daarvoor hebben ze een heel mooi stappenplan als je je eerste advertentie maakt! ;-)

Re: Iemand ervaring/tips voor je FB-pagina promoten?

9
Mick schreef:Als je een bericht of foto op je pagina plaatst, wordt deze vaak maar aan een klein deel (bijv. 10%) van jouw 'volgers' getoond. Door het bericht te promoten, krijgen meer mensen het bericht te zien, mensen die jouw pagina liken, maar ook vrienden daarvan: "pietje vind dit bericht leuk"
mensen die de pagina of de advertentie liken?
Advertenties verschijnen naast of op de pagina en zijn duidelijk als advertentie herkenbaar. Hiervoor zijn ook richtlijnen van Facebook betreft afmeting en opmaak van de afbeelding en tekst.
Maar daarvoor hebben ze een heel mooi stappenplan als je je eerste advertentie maakt! ;-)
wie zien deze advertenties?

Re: Iemand ervaring/tips voor je FB-pagina promoten?

10
Als je meer likes wil moet je natuurlijk vooral interessante berichten delen. Daar begint het mee. Tips, leuke weetjes, aanbiedingen, interessante artikels, filmpjes en foto's.
Publiceer deze op je pagina, in je statistieken zie je welk bericht populair is (aantal likes/bereik...). Berichten die populair zijn kan je het beste betalend gaan promoten. Je weet immers al dat je doelgroep deze berichten interessant vindt.
Zo'n bericht promoten kan erg eenvoudig, Facebook maakt het je erg gemakkelijk.
Wie bereik je? Dat kies je zelf. Een optie die veel gebruikt wordt is "vrienden van fans". Dan krijgen vrienden van je huidige fans te zien "Jan vindt *** leuk", dit werkt hetzelfde als cafépraat waar jan zegt "leuke winkel om de hoek". Het kan dus zeer krachtig zijn.
Je kan ook een doelgroep aanmaken op basis van locatie, interesses, geslacht, leeftijd, ouders...
Je kan nog verder gaan en bijvoorbeeld een doelgroep maken die bestaat uit mensen die je website bezocht hebben.

Duik eens in "advertentiebeheer" van Facebook en bekijk alle mogelijkheden.

Kort: Je beste berichten promoot je. Je zal meer likes op het bericht krijgen, meer likes van je pagina en meer bezoekers naar bv. je website of webshop.

Als je nog vragen of hulp nodig hebt mag je ma altijd contacteren.
Marketing voor je webshop: Tips en inspiratie.
Webshop hoger in Google? Zo doe je dat.
Morris zoekt gastbloggers! Interesse? Laat iets weten.

Re: Iemand ervaring/tips voor je FB-pagina promoten?

13
Facebook is leuk voor erbij, ook om op je website zelf te tonen hoeveel Facebook fans je wel niet hebt. Indirect effect dus, dat effect vind ik persoonlijk groter dan echt adverteren op het platform zelf. Het zal verschillen per branche, maar aangezien jij in de kleding / mode / lifestyle branche zit, kan ik je wel vertellen dat die vol zit met mutsen die liefst alles delen om kans te maken op gratis shit, maar eigenlijk niet bereid zijn een cent uit te geven.