Offertes laten betalen door iDEAL in Magento

1
Hi Webwinkeleigenaren,

Momenteel hebben wij een webshop met als betaalmethode iDEAL, dit werkt prima. Nu heb ik een aantal vragen. Wij werken aan de ene kant met directe bestellingen binnen de webshop en anderzijds op basis van offertes. Zodra deze offertes goedgekeurd zijn, zou het fijn zijn als ik de klant een iDEAL link kan sturen om de betaling te versturen. Wij werken via Omnikassa en zij gaven aan dat dit wel mogelijk was, maar dat dit zelf gebouwd moest worden. Echter, dit lijkt mij best een veel gevraagde optie, dus wellicht is er al iets op de markt?

Bij directe bestellingen worden klanten naar iDEAL gestuurd, maar mochten zij dit afbreken. Dan kan ik of de klant op geen enkele manier de herinnering sturen om via iDEAL te betalen. De iDEAL link opnieuw zenden lukt dan niet? Hoe krijg ik dat in Magento erin verwerkt?

Re: Offertes laten betalen door iDEAL in Magento

2
Ik gebruik zelf Pay.nl als PSP, en daarmee kan je gewoon heel simpel (zelfs in de app) een iDeal linkje sturen. Je kunt hierin de producten per stuk aangeven met de aparte prijzen. Handig om achteraf alsnog de verzendkosten en kortingen te herleiden.

Ook kun je de geldigheidsduur van de link zelf bepalen, en eenvoudig een herinneringsmail versturen.

Enige nadeel is wel dat de mail met de iDeal-link niet in de stijl is van de webshop. Verder werkt het (voor mij) top! Maar er zijn vast meer PSP's waarmee dit kan.
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Offertes laten betalen door iDEAL in Magento

5
Het is sowieso de moeite waard af en toe te kijken naar andere Payment Service Providers. Veelal bieden die nieuwe mogelijkheden (email link sturen is vrijwel standaard), maar ook wordt het gemakkelijker (en dus kostenbesparend) om nieuwe betaalmethoden toe te voegen of refunds te verwerken.

Re: Offertes laten betalen door iDEAL in Magento

6
Ik heb nu ideal-checkout en Rabo Omnikassa, het zou dus ook met één payserver volledig kunnen werken? Ik kan volgende week als vakanties voorbij zijn eens voorleggen aan mijn leidinggevende, maar zitten wij niet vast aan een contract? En kun je dan bij de Rabobank blijven? Is het dan niet zo dat andere payservers veel duurder zijn en dat het alsnog goedkoper is een extensie te kopen?