Benieuwd naar ervaringen met adverteren in tijdschriften

1
Hey Iedereen,

Ik krijg de laatste tijd aanzienlijk leuke deals voor het adverteren in tijdschriften zoals libelle, vriendin, etc. Tot op heden hebben we niks geïnvesteerd in marketing omdat ik ontzettend veel zelf kan waardoor ik veel heb kunnen besparen en een mooi assortiment heb kunnen samenstellen. Nu het assortiment langzaam begint te groeien heb ik ook het gevoel dat we iets te bieden hebben en wil ik echt betaald gaan adverteren. Heeft iemand hier al eens zijn webshop in een tijdschrift vermeldt? zo ja, hoe is dit voor je uitgepakt? Heb je het erna vaker gedaan of nooit meer? Ben benieuwd naar reacties en ervaringen.

Dank!
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl

Re: Benieuwd naar ervaringen met adverteren in tijdschriften

2
Ik heb me al een paar keer laten verleiden tot marketing acties op TV etc. Mijn ervaring is dat offline adverteren niet loont voor online bedrijven. Je kunt je geld beter aan online adverteren besteden. Zodra marketeers beginnen met het woord "branding" moet je oppassen leert mijn ervaring.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Benieuwd naar ervaringen met adverteren in tijdschriften

6
Wow eindelijk een onderwerp waar vrijwel zeker niet over gediscussieerd zal worden. Hier zijn we het denk ik allemaal wel over eens? Ik onderstreep dus bovenstaande. Online adverteren biedt veel meer rendement. Offline is echt gewoon zonde van je geld is ook mijn ervaring. Weerhoudt dit mij van offline adverteren? Nee! Het is namelijk ook wel leuk om tastbare advertorials af en toe ergens te hebben. Ook leuk om te delen op je zakelijke Facebook en dergelijke. Moet het wel ook soort van sponsoring karakter hebben. Zo heb ik een aantal keer een prijsvraag gesponsord voor een dierenartsen magazine. Denk dat ik er werkelijk 0,0 uitgehaald heeft, maar vond het wel leuk om te doen!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Benieuwd naar ervaringen met adverteren in tijdschriften

7
Wij hebben al in zeer veel tijdschriften (en de speciale bijlagen bij de dagbladen op zaterdag) gestaan in zowel Nederland als Duitsland (met name zowat alle grote vrouwen bladen, en wat outdoor en meubel blaadjes). Echter nooit als (betaalde) advertentie!

Het meest voorkomende is dat wij worden aangeschreven of gebeld door tijdschriften die onze product foto's willen gebruiken voor bij een stukje tekst (gewoon vulling dus eigenlijk). In principe gaan we hier altijd mee akkoord in ruil voor vermelding van onze naam en website bij de foto.

Ook wordt er soms gevraagd om een product om te verloten onder lezers. Dit doen we soms als het een blad is met een beetje leuk bereik en er een foto met vermelding van onze website wordt geplaatst. Het maximale wat ik dan weggeef aan producten is dan rond de 100 euro inkoopwaarde. In een paar gevallen hebben we meer gedaan wanneer het een product betrof wat toch niet zo goed liep en we toch een grote voorraad van hadden.

Een probleem is dat je het effect niet goed kan meten van deze vorm van adverteren. Maar ik heb het idee dat, voor ons in ieder geval, het effect zeer minimaal is van deze vorm van offline adverteren. Zelfs toen we met meerdere foto's (waarvan 1 zelfs een halve pagina groot) in de zaterdag bijlage van een van de grootste kranten van Nederland stonden zag ik geen stijging in het aantal bezoekers. (Dat weekend was het aantal bezoekers zelfs iets onder het gemiddelde).

Wat voor ons het beste werkte waren de wat luxere tijdschriften die per kwartaal ofzo uitkomen. Ik heb daar maanden na het uitgifte klanten aan de telefoon gehad die ons product daar hadden gezien. Misschien omdat deze wat langer blijven liggen bij bijvoorbeeld de kapper en de tandarts.

Dus, is het offline adverteren de moeite waard?

Voor kleine shops alleen als het gratis of zeer goedkoop kan. De werkelijke prijs van 1000 euro of meer voor een advertentie van een halve pagina is niet waard.

Dit is overigens anders wanneer je een grote shop hebt (omzet van miljoenen) en naamsbekendheid wilt opbouwen. Dan gaan er andere dingen spelen.