Wie zou ik (niet) moeten liken op Facebook?

1
We zijn een fabrikant die levert aan winkels, maar we hebben ook een webshop voor particulieren.
Nu vroeg ik me af wie we als bedrijf wel/niet zouden moeten Liken op Facebook. Is het verstandig de winkels die onze producten verkopen te Liken? Ik zou het gevoel hebben hun klanten te proberen af te troggelen.

Wie zouden we als bedrijf nog meer kunnen Liken?

Tips en suggesties zijn heel erg welkom.

Re: Wie zou ik (niet) moeten liken op Facebook?

2
Het liken van de pagina's van je verdelers heeft op zich niet erg veel zin. Je kan ze ook zonder te liken in 't oog houden om te kijken wat ze doen.
Daarnaast vind ik wel dat je goed moet opletten met je eigen webshop. Je concurreert eigenlijk met jezelf. Ik vind dat je hier eens goed moet over nadenken of je dit wel wil want als je winkels waaraan je levert beginnen afhaken sta je helemaal nergens.
De winkels die voor jou verkopen zijn meer dan alleen inkomsten, ze maken je producten ook bekend. Vele winkels samen zijn daarvoor veel sterker dan 1 grote webshop die van jezelf is.
Ik zou ze dus niet liken, zie er geen voordelen van in en eventueel wel nadelen (hoewel die ook beperkt zijn).
Marketing voor je webshop: Tips en inspiratie.
Webshop hoger in Google? Zo doe je dat.
Morris zoekt gastbloggers! Interesse? Laat iets weten.

Re: Wie zou ik (niet) moeten liken op Facebook?

4
Wij houden ons zakelijke profiel ook zakelijk!
Wij 'liken' alleen leveranciers andere vak gerelateerde pagina's, dus geen klanten, vrienden of andere bekenden.

Uiteraard is dit een persoonlijke keuze er zijn genoeg mensen die er voor kiezen om de pagina een persoonlijk tintje te geven. Het hangt er van af wat je zelf wilt uitstralen! :wink:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wie zou ik (niet) moeten liken op Facebook?

5
@Morris: Je opmerking over het hebben van een webwinkel als producent zijnde is terecht, maar zonder in details te treden kan ik wel zeggen dat we elkaar niet in de weg zitten.

@PaulG: is het niet geven en nemen? Serieus: kan het niet zijn dat het meer traffic oplevert?

@Mick: deel je resellers in dezelfde categorie in als vrienden en bekenden? Hangt het ook niet van het product af?

Een andere mening over mijn vraag die ik tegenkwam was, dat het "liken" van een reseller aangeeft dat je vertrouwen in haar/hem hebt, en dat het dus wel een goed idee is.

Het lijkt erop dat het geen exacte wetenschap is en er geen correct antwoord bestaat.

Re: Wie zou ik (niet) moeten liken op Facebook?

6
Een Facebook profiel mag je alleen als persoon hebben volgens de richtlijnen van Facebook. Als bedrijf kun je enkel een pagina hebben, die je vanuit je profiel beheert. Vanuit een pagina kun je helemaal geen andere pagina's of personen liken. Oftewel als ik het zo lees, handelen jullie allemaal in strijd met de voorwaarden van Facebook. Dan is het een kwestie van tijd, tot je op Facebook deleted wordt en al je werk met contacten opbouwen voor niets is geweest.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Wie zou ik (niet) moeten liken op Facebook?

7
NOP Webdesign schreef:Een Facebook profiel mag je alleen als persoon hebben volgens de richtlijnen van Facebook. Als bedrijf kun je enkel een pagina hebben, die je vanuit je profiel beheert. Vanuit een pagina kun je helemaal geen andere pagina's of personen liken. Oftewel als ik het zo lees, handelen jullie allemaal in strijd met de voorwaarden van Facebook. Dan is het een kwestie van tijd, tot je op Facebook deleted wordt en al je werk met contacten opbouwen voor niets is geweest.
Hoe kom je daarbij? Wij kunnen met onze Facebook pagina's gewoon andere pagina's liken!
Wij volgen leveranciers en visa versa en het zijn echt allemaal zakelijke pagina's

Re: Wie zou ik (niet) moeten liken op Facebook?

8
Mick schreef:
NOP Webdesign schreef:Een Facebook profiel mag je alleen als persoon hebben volgens de richtlijnen van Facebook. Als bedrijf kun je enkel een pagina hebben, die je vanuit je profiel beheert. Vanuit een pagina kun je helemaal geen andere pagina's of personen liken. Oftewel als ik het zo lees, handelen jullie allemaal in strijd met de voorwaarden van Facebook. Dan is het een kwestie van tijd, tot je op Facebook deleted wordt en al je werk met contacten opbouwen voor niets is geweest.
Hoe kom je daarbij? Wij kunnen met onze Facebook pagina's gewoon andere pagina's liken!
Wij volgen leveranciers en visa versa en het zijn echt allemaal zakelijke pagina's

Dat is knap. Als ik op Facebook zit kan ik als ik een pagina van een ander op zit alleen 'vind ik leuk' aan klikken. Hoe doe jij dan het vind-ik-leuken vanuit je pagina in plaats van je profiel? Dat zou ook niet moeten kunnen overigens. Dat is juist het onderscheid tussen een pagina en een profiel. Een pagina kan alleen benadert worden of adverteren en niet actief anderen benaderen. Dat is bedoelt om spam te voorkomen. Als jij echter een manier weet om wel vanuit je pagina andere pagina's een vind-ik-leuk te geven, ben ik erg benieuwd hoe! Ik leer het graag.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Wie zou ik (niet) moeten liken op Facebook?

10
In het menu rechtsboven kan je selecteren welk profiel je wilt gebruiken (privé profiel, pagina 1, pagina 2 etc.)
Berichten sturen en mensen uitnodigen kan inderdaad alleen vanuit je profiel (privé) pagina. Er zit dus wel degelijk verschil in! Maar liken mag altijd Facebook! :wink: