Even voorstellen

1
Hallo,

Wij zijn Linsy en Patricia en sinds kort zijn we een webwinkel gestart in sieraden. Ja alweer eentje hoor ik jullie al denken. Echter doen wij het voor de hobby en hebben we allebei een fulltime baan. Het is dus geen must om een inkomen binnen te halen, maar we willen natuurlijk wel graag wat verkopen.
Na 4 maanden zijn we er al achter dat er toch de nodige tijd in gaat zitten wil je wat orders binnenhalen. Desalniettemin spenderen we de tijd graag hieraan! Het is tenslotte onze hobby. Echter misschien hebben jullie nog wel goede tips! We staan altijd open voor kritiek :).

Natuurlijk blijven wij alle topics goed volgen om meer kennis op te doen.

Groetjes
Linsy & Patricia
http://www.seredina.nl

Re: Even voorstellen

3
Naar mijn mening ziet het er allemaal een beetje te flets( kleuren )uit. Ook iets te witte achtergrond in combinatie met de witte achtergrond van sommige foto's (of pagina meer vullen met informatie langs de zijkanten) + meer artikelen is meer kans op verkoop en dan nog een beetje reclame maken en dan zouden de orders moeten volgen:-)
http://www.editproductphoto.com/nl

Re: Even voorstellen

4
Welkom!

Eens met bovenstaand commentaar. Hier beetje feedback van mijn kant:

- De lichtblauwe kleur van de prijzen tegen een witte achtergrond is niet heel handig

- De bestelknoppen zijn erg klein / vallen weinig op door de kleur (terwijl dit de belangrijkste knop in je webwinkel is)

- Onder het hoofdmenu had ik graag unique selling points gezien - deze mis ik echt. Nu heb je er 3 weggemoffeld in de footer zonder enige vorm van opmaak. Met deze punten kan je mensen juist overtuigen om direct te kopen

- De header is wel erg enorm / buiten proportie. Enorm veel witruimte dat niet gebruikt wordt. Ik zou het logo verkleinen, je header 4 keer kleiner maken, betaaloptie loog's erin plaatsen, eventueel selling points enz. Wanneer je je header zo groot wil behouden (om welke reden dan ook), kan je eventueel de witruimte gebruiken voor een stukje emailmarketing (mensen die zich inschrijven die 5% korting krijgen bijv.) - op die manier bouw je sneller een mailinglijst op

- Door het gebrek aan relevante productomschrijvingen / slechte bestandsnamen voor je afbeeldingen / gebrek aan alt / title tags / gebrek aan relevante tekst op je homepage / domeinnaam zonder keyword maar gericht op branding (als dat al je bedoeling was) enz.enz. ga je simpelweg niet scoren in Google. Ik ben dus erg benieuwd naar wat je aan marketing gaat doen

- Ik heb het idee dat dit een vrij standaard template is waarvan het kleurgebruik niet handig is ingesteld. Ik mis echt een eigen huisstijl en een stukje elegantie dat bij de producten past. Zeker als je voor branding gaat, is dit essentieel. En al helemaal in een markt waar bol.com / wehkamp enz. je directe concurrenten zijn

Aan de andere kant zie je de webwinkel als hobby, dus gelukkig hoef je aan bovenstaande niet hard te trekken :)

Succes!
Hulp nodig? http://www.onlinewebservices.eu/ )))
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Even voorstellen

6
Niks mis met een leuke hobby die wellicht uit kan groeien tot een leuke bijverdienste...

Webwinkel ziet er mooi uit, maar het contrast zou wat mij betreft nog iets hoger mogen. Denk dat dat jullie doelstelling ook was met de kleuren, maar wellicht toch het logo iets donkerder maken?

Verder hebben jullie een kleine webwinkel en zijn jullie persoonlijk betrokken. Waarom dan geen mooie pagina maken over jullie en jullie hobby. Plaats er foto's op van jezelf, hoe jullie de sieraden aan het maken zijn, etc.

Zo krijg je direct een stuk persoonlijker verhaal. Ik kan me voorstellen dat ik jullie sieraden juist graag koop, omdat ze met veel liefde zijn gemaakt. Dat moet dan ook terug komen in de webwinkel...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m