Advies om retour

1
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en zou graag advies willen.
Ik heb nu bijna een jaar een eigen kleding webwinkel. Aantal maanden geleden kreeg ik een bestelling binnen, de klant wilde 2 bandage jurken hebben. Ik heb de jurken opgestuurd en week later kwamen de jurken retour. De klant gaf aan dat ze te klein zijn. Ik stelde voor om een maatje groter te sturen maar deze weigerde ze. Ik had al een slecht gevoel bij, maar kon er verder niks aan doen. Ik had wel geconteoleers of ze de jurken gedragen had, maar dit zijn speciale jurken, als je ze voorzichtig hebt gedragen en goed laat luchten zie je of ruik je niet dat ze gedragen zijn.

Nou maanden later zie ik opeens dat ze weer twee jurken heeft besteld. Zelfde maat. Ik heb de jurken opgestuurd, en ja hoor, 4/5 dagen later komen ze weer retour, als reden dat de rok te kort is. Ik geloof er helemaal niks van. Dit kan geen toeval zijn. Het zijn dure jurken. Ik heb wel eerder meegemaakt dat ik zo een jurk retour heb gehad en sterk naar wasmiddel ruikt. Maar bij haar ruik ik niks. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Alvast bedankt.
Groetjes Meryem

Re: Advies om retour

2
Je ontvangt een retour die niet van nieuw is te onderscheiden?
En die direct als nieuw te verkopen is?

Tja, daar kun je op twee manieren mee omgaan.
Of je gelooft het niet omdat het too good to be true is.
Of het is gewoon een doodnormale retour.
StoreCore.io

Re: Advies om retour

3
Je kan er niets mee, dat is het 'leuke' aan de wet Koop op Afstand. Men kan vrijdag bij jou iets bestellen, een weekendje jouw kleding aantrekken en dinsdag weer terugsturen. Nachtje luchtje haalt er wel veel uit.

Als je echt geen gebruikssporen aantreft dan heb je er ook niet echt last van natuurlijk. Behalve je kosten voor het verzenden/verwerken is het jammer, maar helaas. Niks aan te doen. Misschien voor je eigen gevoel eens zoeken via FB/Instagram/Twitter of er geen foto's met je jurk zijn? Anders is het gewoon jammer, maar helaas.

Re: Advies om retour

4
dezelfde persoon die 2x 2jurken besteld in dezelfde maat en ze beide keren terug stuurt wegens een verkeerde maat?

Is wel wat gek, heb je al wat gegoogled op wie die persoon is? Wellicht een (domme) concurrent?
Maar het kan ook gewoon toeval zijn en een normale retour. Zijn deze jurken handgemaakt en specifiek voor deze persoon, dan kun je afzien van recht op retour.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Advies om retour

5
Twee keer de zelfde "verkeerde maat" bestellen? Stuur een vriendelijk mailtje dat je de order helaas niet op korte termijn kunt uitvoeren, hem daarom moet annuleren en dat het betaalde bedrag binnen de periode die in de voorwaarden staat, wordt teruggestort. Ik zou dan kiezen voor de laatst mogelijke dag.

Re: Advies om retour

6
Bedankt voor de reacties.
Het zit mij wel erg dwars.
Klant had mij gemaild dat ze de jurken op dinsdag voor een bruiloft nodig had.
Ik deed me best voor haar om de jurken op dinsdag te laten bezoegen.
Het is gelukt, vervolgens print ze woensdag retourlabel uit, maar brengt t pakket pas vrijdag naar postnl.

Ik wil toch proberen de pakket terug te sturen met een brief dat ik ze niet aanneem.
Dan zie ik wel verder hoe ze gaat reageren ...

Re: Advies om retour

7
mlc schreef:Bedankt voor de reacties.
Het zit mij wel erg dwars.
Klant had mij gemaild dat ze de jurken op dinsdag voor een bruiloft nodig had.
Ik deed me best voor haar om de jurken op dinsdag te laten bezoegen.
Het is gelukt, vervolgens print ze woensdag retourlabel uit, maar brengt t pakket pas vrijdag naar postnl.

Ik wil toch proberen de pakket terug te sturen met een brief dat ik ze niet aanneem.
Dan zie ik wel verder hoe ze gaat reageren ...
Dat zou enorm onprofessioneel van jouw kant zijn.

Je gaat er als webwinkelier dan een principekwestie van maken vanwege je onderbuikgevoelens dat het wellicht gebruikt kan zijn. Zo kan je geen bedrijf runnen als je het mij vraagt. Misschien dit keer laten overgaan en bij de volgende keer als zij iets besteld heeft haar aangeven dat een bepaald artikel niet op voorraad is.

Re: Advies om retour

9
Als ze aan alle retourvoorwaarden voldoet en je hebt geen bewijs dat ze er misbruik van heeft gemaakt, kun je er niet zoveel aan doen en zul je de artikelen retour moeten nemen. Misschien kun je duidelijkere prijskaartjes aan de kledingstukken maken, zodat deze zichtbaar zijn als ze ze dragen.
Sticker.nl: welkom bij de #1 in stickers. Meer informatie is te vinden op onze website http://www.sticker.nl.

Re: Advies om retour

10
De apparaatjes waarmee je prijskaartes aan de kleding niet zijn wellicht te koop of te leen: daar kan gemakkelijk mee worden gefraudeerd, tenzij daarvoor ook een verzegelingsmethode voor bestaat.

Re: Advies om retour

11
Goedemorgen,

Ja klopt die apparaatjes kan je gewoon halen in de winkel. Ik heb er ook 1 gehaald en gebruik die voor de dure jurken die ik verkoop.
Maar ik maak nog steeds mee dan mensen een kledingstuk bestellen, gebruiken wassen en terug sturen. De kledingstuk ruikt heel erg naar wasmiddel. Sommige wassen het niet eens,

Re: Advies om retour

12
Oeps, per ongeluk verstuurt.
Maar dus sommigen wassen het niet eens en sturen de jurk stinkend terug. Ik weet ook niet hoe ik dit verder kan oplossen. Ik stuur het gewoon terug, soms houden ze wel vol dat het niet gebruikt is maar uiteindelijk krijgen ze niks.

Re: Advies om retour

14
Zichttermijn is geen gebruiktermijn 
De consument dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden zaak om te gaan. Deze heeft het recht om het product te beoordelen of hij het wil houden, en te proberen zoals hij dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang de consument nog niet besloten heeft het product te houden, mag hij het niet gebruiken. 
Wanneer de consument het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is deze aansprakelijk voor de waardevermindering. De webwinkelier heeft dus recht op vergoeding wanneer de consument het product gebruikt retourneert. 

Ik had vorige week iemand die een volautomaat koffiemachine bestelde. Heeft deze 2 dagen gebruikt en kwam tot de conclusie "niet mijn smaak". Ik heb foto's gemaakt voor diegenen die geinteresseerd zijn. Compleet schaamteloos als je zo iets retour stuurt. Never nooit meer als nieuw te verkopen. Heb de retour ook geweigerd en wacht af wat er nu verder gaat gebeuren.