Feedback en verbetering vindbaarheid

1
Hoi Lieve mensen , zou iemand mijn wat feedback kunnen geven over mij webshop en het verbeteren van vindbaarheid , ik ben nu ruim een maand online met mijn officiële webshop ,daarnaast heb ik ook een Etsy shop . Mijn webshop zelf verkoopt amper al dan wel komen mensen via instagram op mijn webshop terecht . Dus ik kan echt Feedback gebruiken wat kan ik nog meer doen om mijn webshop te verbeteren , voor mijn gevoel is mijn webshop compleet , of mis ik iets of doe ik wat verkeerd ? Alle tips zijn van harte welkom .

Alvast super bedankt

http://www.hiplikeme.nl

Re: Feedback en verbetering vindbaarheid

2
een maand is niks...
Wat zijn je verwachtingen?

Je zult echter langer door moeten zetten voor blijvende resultaten. Alleen al voor je ranking in google heb je meer tijd nodig.

De site zelf werkt prima. lekker snel,
Bij het ''versturen binnen'' vind ik de cijfers erachter wat raar, maar ik vermoed dat dat de kosten zijn? Het ziet er raar uit, en beetje afstotend.

In je footer staat ''met passie handgemaakt'' en '' custom made'' ..
Wat is niet goed geld terug? Zou fijn zijn als je erop kunt klikken.

Als ik creditcard selecteer en vervolgens verder wil gaat dat niet.

Verder vind ik persoonlijk de artikelen wat duur, maar heb er dan ook totaal geen verstand van.

Re: Feedback en verbetering vindbaarheid

3
bertje schreef:een maand is niks...
Wat zijn je verwachtingen?

Je zult echter langer door moeten zetten voor blijvende resultaten. Alleen al voor je ranking in google heb je meer tijd nodig.

De site zelf werkt prima. lekker snel,
Bij het ''versturen binnen'' vind ik de cijfers erachter wat raar, maar ik vermoed dat dat de kosten zijn? Het ziet er raar uit, en beetje afstotend.

In je footer staat ''met passie handgemaakt'' en '' custom made'' ..
Wat is niet goed geld terug? Zou fijn zijn als je erop kunt klikken.

Als ik creditcard selecteer en vervolgens verder wil gaat dat niet.

Verder vind ik persoonlijk de artikelen wat duur, maar heb er dan ook totaal geen verstand van.

Hoi Bertje dank je wel dat je de moeite nam om mij feedback te geven ,dat waarder ik heel erg .
Ik zou even kijken bij creditcard wat er aan de hand is . Verwachting heb ik er niet veel van , want daarnaast heb ik een Etsy shop en die loop erg goed , over de prijzen kan ik u garanderen dan ik in het midden zit , 98% van mijn klanten komen uit het buitenland en die vinden mij juist goedkoop ,tja nederlanders vinden gauw wat te duur , en daar richt ik mij ook niet op , bij mij betaal voor de kwaliteit en iets unieks . Mij gaat het om dat ik sinds ik mijn webshop gestart heb ,juist mijn etsy shop storm is gaan lopen ,buiten dat is mijn etsy shop veel beter vindbaar dan mijn officiële shop , dus ik snap er helemaal niks van .Ik dacht dat er iets met de beschrijving van de producten te maken heeft .

Mij nog een raadsel , toch bedankt voor je feedback en ik ga er zeker aan de slag mee .

Re: Feedback en verbetering vindbaarheid

4
Een maand is niet representatief idd. Je zult wat meer geduld moeten hebben.
Ziet er goed uit moet ik zeggen, het enige dat me snel opvalt is dat je bij de titel van elk product (de titel als in de tekst die op het tabblad staat) als volgt hebt ingedeeld:
Little Mini Bottle | Oorbellen | HipLikeMe Bohemian Jewelery
Ik zou de | weglaten, dit kan et moeilijker voor Google maken om goed te lezen, en ik zou niet je naam in elke titel verwerken, dat komt wat spammy over en het heeft eigenlijk weinig nut mbt rankings.
Succes iig.
http://www.ikfix.nl/
https://www.youtube.com/channel/UCxg5K- ... qCMBjMNzYA
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback en verbetering vindbaarheid

6
Hi Lislis,

De andere webwinkeliers kunnen een beter antwoord met betrekking tot feedback voor jouw webwinkel. Ik zal mij meer op jouw vraag over vindbaarheid (en dan vooral marketing) richten.

Social Media
Je maakt voor jouw webwinkel zo te zien al gebruik van Instagram en Pinterest - een goede start. Het is slim om hierbij vooral te richten op andere creatieve gebruikers. Dit zijn vaak de klanten die jouw producten kopen (vandaar dat Etsy zo'n groot succes is als webwinkelsoftware - het koppelt creatievelingen aan elkaar en zorgt ervoor dat zij bij elkaar kopen).

Het is ook slim om samenwerkingen met andere webwinkels aan te gaan. Je kunt elkaars producten via Social Media zoals Instagram en Pinterest delen of samenwerken om één account te onderhouden en hier iedere keer foto's van producten te plaatsen.

Volg daarbij ook accounts en boards op Instagram en Pinterest waar jij op kunt reageren. Wanneer een account of board een foto plaatst, kun je hier op reageren met een foto van jouw eigen sieraden.

Vindbaarheid in Google
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Als je vindbaar wilt worden in Google, dan raad ik aan meer tekst aan de website toe te voegen. Jouw webwinkel is nog niet lang online, dus vindbaarheid in Google (met organisch verkeer - ook bekend als 'zoekmachine optimalisatie') is nog niet een factor waar jij je actief op moet richten - het duurt erg lang voordat er resultaat uit gehaald wordt. Het is wel aan te raden om hier een begin aan te maken, zodat je hier in de toekomst optimaal van kunt profiteren.

Google Adwords/Google Shopping
Je kunt ook gebruikmaken van Google Adwords en Google Shopping om de vindbaarheid van jouw webwinkel te verbeteren. Je koopt hier in op specifieke zoekwoorden, zoals 'Armband kopen', en betaalt per klik op de advertentie.

Binnen Google Adwords zijn er allerlei mogelijkheden, zoals adverteren via de zoekresultatenpagina's van Google en het Display-netwerk van Google. Dit laatste is gericht op bijvoorbeeld banners die op allerlei verschillende websites (gerelateerd aan jouw website) worden getoond. Wij hebben al een aantal blogartikelen over Google Adwords geschreven. Je kunt deze informatie gebruiken om zelf campagnes op te zetten en te optimaliseren (zodat je minder geld uitgeeft en meer bestellingen krijgt).

Google Shopping richt zich op specifieke producten. Je uploadt jouw assortiment naar Google. Vervolgens toont Google jouw producten bij zoekopdrachten die hierbij aansluiten. Voor meer informatie over Google Shopping verwijs ik je graag naar onze Google Shopping-handleiding.

Een blog starten
Een blog is een platform waarop jij jouw doelgroep en bezoekers kunt informeren over nieuwe producten, maar ook tips kunt geven over matchen, stijl en meer. Het is aan te raden om regelmatig een blog te publiceren, omdat dit veel resultaat kan opleveren.

Sterker nog, ik vind bloggen zo belangrijk voor websites dat ik er een bedrijf voor heb opgericht dat zich hier op richt. Een goede blog kan een website/webwinkel helpen om van een kleine doelgroep in korte tijd naar een hele grote doelgroep te gaan. Onze getalenteerde bloggers helpen al meerdere websites en webwinkels te groeien. Je kunt op onze website kijken om te lezen wat wij doen.

Meer verkopen
Je geeft aan dat de sales tot nu toe erg tegenvallen, maar dit is gebruikelijk als je nog niet zo lang bezig bent (sales heeft vaak een stijgende lijn naarmate je langer doorgaat). Het is slim om uit te zoeken waar jouw doelgroep actief is. Zijn er Nederlandse fora (zoals Webwinkelforum, maar dan voor creatievelingen) waar je de doelgroep kunt bereiken?
Je kunt meepraten en foto's van jouw producten plaatsen op Kralen.com en Mode & Beauty op Viva.nl.

Ik hoop dat dit jou de komende tijd wat verder helpt om jouw webwinkel verder uit te breiden. Mocht jij aanvullende vragen hebben over onze artikelen, de handleiding of over de tips die ik je hier geef, dan hoor ik het natuurlijk graag (ik zal deze pagina in de gaten houden).

Succes!
Elke week tips over marketing, kostenbesparing en logistiek:

Lees de laatste editie van Webwinkel Optimalisatie Tips

Re: Feedback en verbetering vindbaarheid

7
ikfixhetvoorje schreef:Een maand is niet representatief idd. Je zult wat meer geduld moeten hebben.
Ziet er goed uit moet ik zeggen, het enige dat me snel opvalt is dat je bij de titel van elk product (de titel als in de tekst die op het tabblad staat) als volgt hebt ingedeeld:
Little Mini Bottle | Oorbellen | HipLikeMe Bohemian Jewelery
Ik zou de | weglaten, dit kan et moeilijker voor Google maken om goed te lezen, en ik zou niet je naam in elke titel verwerken, dat komt wat spammy over en het heeft eigenlijk weinig nut mbt rankings.
Succes iig.

Hoi IkFix ... Dank je wel voor de moeite die jij nam om mijn webshop te bekijken , dat waarder ik echt , bedankt voor je feedback , maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld , wat kom er precies spammy over ? ik hoor het graag gr Lisa

Re: Feedback en verbetering vindbaarheid

8
PaulG schreef:
nederlanders vinden gauw wat te duur , en daar richt ik mij ook niet op ,
Jammer dat je dan een Nederlandstalige website begint :wink:


Hahahaha mijn webshop is Nederlands en Engels als u goed had opgelet :D , mijn keuze ging voor mijnwebwinkel en helaas was hiplikeme.com al bezet :cry: ,ik heb zelf heel veel nederlandse volgers op instagram en die vroegen mij met regelmaat waar zij mijn sieraden konden bestellen , aangezien Etsy niet zo erg bekend is in NL. Dus daarom gekozen om ook in Nederlands te doen voor het geval van , maar Nederlanders zijn toch kijken kijken en niet kopen :wink: of ze willen het gratis en voor niks .

Re: Feedback en verbetering vindbaarheid

10
FrankHeijdenrijk schreef:Hi Lislis,

De andere webwinkeliers kunnen een beter antwoord met betrekking tot feedback voor jouw webwinkel. Ik zal mij meer op jouw vraag over vindbaarheid (en dan vooral marketing) richten.

Social Media
Je maakt voor jouw webwinkel zo te zien al gebruik van Instagram en Pinterest - een goede start. Het is slim om hierbij vooral te richten op andere creatieve gebruikers. Dit zijn vaak de klanten die jouw producten kopen (vandaar dat Etsy zo'n groot succes is als webwinkelsoftware - het koppelt creatievelingen aan elkaar en zorgt ervoor dat zij bij elkaar kopen).

Het is ook slim om samenwerkingen met andere webwinkels aan te gaan. Je kunt elkaars producten via Social Media zoals Instagram en Pinterest delen of samenwerken om één account te onderhouden en hier iedere keer foto's van producten te plaatsen.

Volg daarbij ook accounts en boards op Instagram en Pinterest waar jij op kunt reageren. Wanneer een account of board een foto plaatst, kun je hier op reageren met een foto van jouw eigen sieraden.

Vindbaarheid in Google
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Als je vindbaar wilt worden in Google, dan raad ik aan meer tekst aan de website toe te voegen. Jouw webwinkel is nog niet lang online, dus vindbaarheid in Google (met organisch verkeer - ook bekend als 'zoekmachine optimalisatie') is nog niet een factor waar jij je actief op moet richten - het duurt erg lang voordat er resultaat uit gehaald wordt. Het is wel aan te raden om hier een begin aan te maken, zodat je hier in de toekomst optimaal van kunt profiteren.

Google Adwords/Google Shopping
Je kunt ook gebruikmaken van Google Adwords en Google Shopping om de vindbaarheid van jouw webwinkel te verbeteren. Je koopt hier in op specifieke zoekwoorden, zoals 'Armband kopen', en betaalt per klik op de advertentie.

Binnen Google Adwords zijn er allerlei mogelijkheden, zoals adverteren via de zoekresultatenpagina's van Google en het Display-netwerk van Google. Dit laatste is gericht op bijvoorbeeld banners die op allerlei verschillende websites (gerelateerd aan jouw website) worden getoond. Wij hebben al een aantal blogartikelen over Google Adwords geschreven. Je kunt deze informatie gebruiken om zelf campagnes op te zetten en te optimaliseren (zodat je minder geld uitgeeft en meer bestellingen krijgt).

Google Shopping richt zich op specifieke producten. Je uploadt jouw assortiment naar Google. Vervolgens toont Google jouw producten bij zoekopdrachten die hierbij aansluiten. Voor meer informatie over Google Shopping verwijs ik je graag naar onze Google Shopping-handleiding.

Een blog starten
Een blog is een platform waarop jij jouw doelgroep en bezoekers kunt informeren over nieuwe producten, maar ook tips kunt geven over matchen, stijl en meer. Het is aan te raden om regelmatig een blog te publiceren, omdat dit veel resultaat kan opleveren.

Sterker nog, ik vind bloggen zo belangrijk voor websites dat ik er een bedrijf voor heb opgericht dat zich hier op richt. Een goede blog kan een website/webwinkel helpen om van een kleine doelgroep in korte tijd naar een hele grote doelgroep te gaan. Onze getalenteerde bloggers helpen al meerdere websites en webwinkels te groeien. Je kunt op onze website kijken om te lezen wat wij doen.

Meer verkopen
Je geeft aan dat de sales tot nu toe erg tegenvallen, maar dit is gebruikelijk als je nog niet zo lang bezig bent (sales heeft vaak een stijgende lijn naarmate je langer doorgaat). Het is slim om uit te zoeken waar jouw doelgroep actief is. Zijn er Nederlandse fora (zoals Webwinkelforum, maar dan voor creatievelingen) waar je de doelgroep kunt bereiken?
Je kunt meepraten en foto's van jouw producten plaatsen op Kralen.com en Mode & Beauty op Viva.nl.

Ik hoop dat dit jou de komende tijd wat verder helpt om jouw webwinkel verder uit te breiden. Mocht jij aanvullende vragen hebben over onze artikelen, de handleiding of over de tips die ik je hier geef, dan hoor ik het natuurlijk graag (ik zal deze pagina in de gaten houden).

Succes!

Hoi Frank

Bedankt voor de moeite die je nam om mij te helpen , wow wat veel informatie en zeker veel bruikbare dingen , SEO blijf voor mij een moeilijke onderwerp beetje bij beetje begin ik te begrijpen hoe het precies werkt . Google Ads vind ik voor mij nog niet aan de orde om het te gebruiken en denk ik ook dat het zinloos voor een beginnende webshop is ,en daar heb ik ook nog de budget niet voor .

Social media ben ik zeker veel actief ,voornamelijk Instagram en Pinterest doe ik veel mee , Facebook doe ik wat minder mee ,eerst omdat ik gruwelijk hekel heb aan facebook en voor mij nutteloos lijkt , maar toch probeer ik altijd wat te posten,(met tegen zin :wink: )

Sinds kort ook begonnen met bloggen op Blogger , daar post in inspiraties over gyspy en bohemian style , en praat ik over mijn sieraden ,en daar link ik ook mijn webshop aan , leuk om te doen en ik denk dat ik nog veel meer kan uithalen en het gaat mijn nog veel meer opleveren in de nabije toekomst .

Nog erg bedankt voor de informatie en ik zou daar mee aan de slag gaan .gr

Re: Feedback en verbetering vindbaarheid

11
ikfixhetvoorje schreef:Bij elke pagina titel heb je uiteraard de titel van het product zelf, maar je hebt ook jouw naam 'HipLikeMe' bij elke titel gezet. Dat is wat ik bedoel, dat is niet nodig.
Uh echt ?? ik ga even kijken want dat is zeker niet de bedoeling