Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

1
Lieve mensen,

In deze thread (http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?f=30&t=14602)
had ik al een topic gestart over mijzelf en mijn plannen. Vandaag gaan we dan live. Er moeten nog legio aan artikelen toegevoegd worden, maar dat komt de komende weken vanzelf.

Mijn plannen had ik al wat uit de doeken gedaan (http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14603) maar nu gaat we dus echt beginnen.

Uiteraard ben ik erg benieuwd wat jullie er van vinden. Elke feedback word gewaardeerd!

http://goo.gl/uwEIKi

Bij voorbaat dank!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

6
Hoi,

Mooie webwinkel! Strak design, rust, weinig opvallende kleuren, waardoor je producten er goed uitgelicht worden, complimenten!!

Klein puntje, Het lijkt wel of er in de responsive modus wat fouten zitten in je menu en in de footer.

Succes met je webwinkel!!

Re: Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

8
Mensen, bedankt voor de tips! Ze staan stuk voor stuk op "de lijst" ;-)

Het is geen Prestashop. Het is een Wordpress site met Woocommerce geinstalleerd.
Van het originele ontwerp is niks meer over en worstel nog met het menu.

Alle feedback is welkom, evenals aankopen uiteraard ;-)
gr. Louis

Re: Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

9
Een pop up op met de vraag of ik mij wil aanmelden voor de nieuwsbrief zodra ik op de website kom... Ik zou daar meteen afhaken. Niets irritanter als een opdringerige pop up zodra je op een website komt. Ik wil de website zien, niet de vraag of ik me wil aanmelden. Ik kom net op de website, ik ken je niet. Hoe weet ik dan of ik jou nieuwsbrief wil ontvangen? Mag ik eerst de website bekijken om dat te beoordelen?

De website is qua styling echt niets op aan te merken vind ik. Ziet er goed uit.

Wel mis ik informatie. Zaken als keurmerken, beoordelingen, betaalmethodes, contactgegevens, levertijd, verzendkosten, etc.. Dat zijn zaken die naar mijn mening overal moeten staan. Als ik nu via Google bijvoorbeeld op de pagina van een mooie tas kom, moet ik verder naar al deze dingen gaan zoeken op de website. Waarbij ik een deel helemaal niet kan vinden. Nee hiervoor bijvoorbeeld Coolblue als voorbeeld. Die doen dit naar mijn mening echt erg goed.

Het knopje 'klantenservice' zou ik veranderen in 'contact'. Dat is voor de gebruiker denk ik logischer.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

10
NOP Webdesign schreef:Een pop up op met de vraag of ik mij wil aanmelden voor de nieuwsbrief zodra ik op de website kom... Ik zou daar meteen afhaken. Niets irritanter als een opdringerige pop up zodra je op een website komt. Ik wil de website zien, niet de vraag of ik me wil aanmelden. Ik kom net op de website, ik ken je niet. Hoe weet ik dan of ik jou nieuwsbrief wil ontvangen? Mag ik eerst de website bekijken om dat te beoordelen?
** Aangepast, komt wel terug, maar alleen wanneer iemand vaker op de site komt Dus interesse heeft.

NOP Webdesign schreef:De website is qua styling echt niets op aan te merken vind ik. Ziet er goed uit.
** Dank!
NOP Webdesign schreef: Wel mis ik informatie. Zaken als keurmerken, beoordelingen, betaalmethodes, contactgegevens, levertijd, verzendkosten, etc..
** Hier ga ik de komende tijd zeker aan werken!

NU, WAAR BLIJVEN DE KRUIWAGENS MET GELD?
Haha, maak je geen zorgen. Ik verwacht heus niet dat de klanten nu met hun portemonees aan komen rennen. Maar, ben wel benieuwd hoe mijn acties de komende tijd uit gaan pakken.

Heb wat acties (met bijpassende campagnes) klaar staan de komende periode. Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Wat vinden jullie; waar moet ik naar gaan kijken?

- Bezoekers?
- Puur verkopen?
- Facebook respons?

En om het leuk te houden: "BONUSVRAAG: wanneer zal de eerste verkoop vallen?!"
uitslag zal ik vermelden ;-)

Groet,
Louis

Re: Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

11
Hi Louis,

Als reactie op jouw laatste vraag 'Waar moet ik op letten?' -> ROI (Return on investment - Hoe krijg je zo veel mogelijk omzet uit jouw marketingcampagnes?)

Bezoekers, paginaweergaven en conversie zijn interessante elementen om te meten, maar uiteindelijk wil je natuurlijk maar één ding: marketingbudget/-tijd omzetten in een zo hoog mogelijke omzet en dan specifiek winst. Liever 10 bezoekers en 5 verkopen van 50 euro dan 1000 bezoekers en 1 verkoop van 100 euro, toch? (Als de winstmarge hetzelfde is, tenminste.)

Kijk dus vooral naar de omzet die je krijgt met bepaalde marketingstrategieën die je opzet. Dit kun je onder andere meten met Google Analytics. Ik heb enkele maanden geleden een artikel geschreven over het meten van conversies op landingspagina's, welke ook relevant is voor webwinkels. Je kunt dit artikel hier vinden: http://blog4leads.nl/conversie-meten/ (Dit artikel staat toevallig ook in de wekelijkse Webshop Optimalisatie van volgende week)

Bovenstaande is alvast een basis om te kunnen meten welke marketingcampagnes conversies en dus omzet opleveren. Uiteindelijk zul je zo ook leren hoeveel omzet iedere marketingcampagne oplevert en hoe dit tegenover de kosten en tijd staat. Je kunt bijvoorbeeld 100 bezoekers hebben en 5 bestellingen, maar de kans bestaat dat 50 bezoekers vanuit Facebook komen en niks bestellen en 50 bezoekers uit Google die voor alle bestellingen zorgen. Met Google Analytics krijg je een uiteindelijk beeld hoe dit allemaal loopt en wat de campagnes zijn die het meeste resultaat opleveren, zodat je alleen de campagnes voortzet die ook echt resultaat opleveren.

Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik het natuurlijk graag!
Elke week tips over marketing, kostenbesparing en logistiek:

Lees de laatste editie van Webwinkel Optimalisatie Tips

Re: Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

13
NOP Webdesign schreef:Een pop up op met de vraag of ik mij wil aanmelden voor de nieuwsbrief zodra ik op de website kom... Ik zou daar meteen afhaken. Niets irritanter als een opdringerige pop up zodra je op een website komt. Ik wil de website zien, niet de vraag of ik me wil aanmelden. Ik kom net op de website, ik ken je niet. Hoe weet ik dan of ik jou nieuwsbrief wil ontvangen? Mag ik eerst de website bekijken om dat te beoordelen?
MrLouis schreef: ** Aangepast, komt wel terug, maar alleen wanneer iemand vaker op de site komt Dus interesse heeft.
Niet aangepast want op mijn werk en thuis krijg ik de popup al na op 1 pagina te klicken. Voor mij ook een reden om de website direct te verlaten. (idem voor popups waar ik al direct 10% korting krijg zonder ook maar een product te hebben gezien).

Edit: net nog even de horloges bekeken en je hebt zwaar concurrentie van altijdhorloges. Op zich komt die website niet erg betrouwbaar over maar het prijsverschil is wel aanwezig. Als voorbeeld een groot verschil (wat logisch is bij dit soort bedragen):
http://www.denieuwevagebond.nl/items/bm ... hmoa08731/
€ 2250
http://www.altijdhorloge.nl/baume-merci ... 10131.html
€ 1479
Het feit dat daar ook de prijs al onderhevig is aan nog een korting lijkt mij een teken dat het moeilijk is om zelfs tegen die prijs nog online te verkopen.

Zoals vermeld is het een extreem voorbeeld maar jouw site ziet er een stuk beter uit. Via simpel copy paste van jouw product omschrijving kom ik deze goedkopere alternatieven tegen. Om dit tegen te gaan zou ik deze omschrijvingen aanpassen.

Re: Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

14
frafra schreef:Edit: net nog even de horloges bekeken en je hebt zwaar concurrentie van altijdhorloges. Op zich komt die website niet erg betrouwbaar over maar het prijsverschil is wel aanwezig. Als voorbeeld een groot verschil (wat logisch is bij dit soort bedragen):
http://www.denieuwevagebond.nl/items/bm ... hmoa08731/
€ 2250
http://www.altijdhorloge.nl/baume-merci ... 10131.html
€ 1479
Het feit dat daar ook de prijs al onderhevig is aan nog een korting lijkt mij een teken dat het moeilijk is om zelfs tegen die prijs nog online te verkopen.

Zoals vermeld is het een extreem voorbeeld maar jouw site ziet er een stuk beter uit. Via simpel copy paste van jouw product omschrijving kom ik deze goedkopere alternatieven tegen. Om dit tegen te gaan zou ik deze omschrijvingen aanpassen.
Ik gok dat TS gebruik maakt van een grote dropshipleverancier van horloges en sieraden uit het Noorden van NL :wink:
Niks mis mee natuurlijk, maar de concurrentie is hiermee erg groot omdat er zeker een tiental shops hetzelfde horloge assortiment hebben. De meeste shops zijn voornamelijk gefocust op de horloges en accessoires, dus kwa assortiment en look & feel van de webshop heb je zeker een USP!

Re: Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

15
Ik weet het, het is al eerder gezegd, maar wat een mooie site...

Toch is het nadeel bij mij wel merkbaar van de hoge kwaliteit afbeeldingen/ video. Op de productpagina's zit ik telkens tegen een laadtijd van meerdere seconden.

Ook bij mij komt de irritante popup nog naar voren bij de tweede pagina. Nee, ik hoef (nog) geen nieuwsbrief. :D

Het stukje tekst van meet adam wordt weergegeven voor een foto. Afhankelijk van hoe je scrolt is dit wel of niet goed leesbaar.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback: Nieuwe webwinkel voor heren

16
Ik vind persoonlijk zo jammer dat men feedback geeft en dat men niets meer van zich laat horen. Het ontmoedigt om er nog tijd in te steken..Men neemt de moeite om iemand te helpen.

Net zoals ik iemand wees op zijn schrijffouten. Er moet dan eerst gegoogled worden naar de juiste schrijfwijze en dat terwijl wij zo'n mooi gratis woordenboek online hebben (Van Dale).

Moet je dan wel of geen feedback geven? Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.