Feedback webshop in speelgoed

1
Samen met een vriend van mij zijn we in juli 2015 gestart met deze webshop:

http://tinyurl.com/klmqum9

We zijn nu bijna 2 maanden bezig en hebben tot nu toe 20 orders ontvangen. We hebben nog niks met adwords gedaan. Puur op basis van linkbuilding. Bezoekersaantal is gemiddeld 50 per dag.

De shop is gemaakt in Opencart en bevat diverse modules.

Iemand nog tips voor verbetering?

Alvast bedankt.

Re: Feedback webshop in speelgoed

2
Hi Erik,

Welkom op het forum!

De webwinkel ziet er erg goed uit. Goed om te horen dat het al lekker loopt, met gemiddeld 50 bezoekers per dag. Linkbuilding zorgt bij startende webwinkels op korte termijn vaak weinig resultaat, maar zo te zien loopt het bij jullie al prima (dit is ook een indicatie dat het op lange termijn ook erg goed gaat - afhankelijk van de linkjes die je aanmaakt natuurlijk). Hoe voeren jullie linkbuilding uit?

Een belangrijke tip die ik je kan meegeven is extra content voor SEO. Ik zie dat jullie hier nog weinig mee doen en ik denk dat dit zeker gaat bijdragen om meer interessante bezoekers naar de website te leiden. De categoriepagina's bevatten op dit moment nog geen content. Het is slim hier een korte introductie over de categorie te schrijven en hier af en toe het zoekwoord in te verwerken.

Daarbij gebruiken jullie nu productomschrijvingen die ook op andere websites staan. Dit kan door Google gezien worden als 'duplicate content' (dubbele content). Dit houdt in dat, wanneer iemand op bepaalde woorden zoekt, jouw website hier minder snel in voorkomt (Google toont liever niet meerdere keren hetzelfde resultaat, omdat dit de gebruiksvriendelijkheid van de zoekmachine verlaagt). Hier kunnen jullie dus ook nog redelijk optimaliseren om zo meer bezoekers aan te trekken.

Als je behoefte hebt aan meer webwinkelmarketingtips, dan kan ik je ook deze links aanraden:
5 Vaak vergeten traffic kanalen voor webwinkels [Karel Geenen]
Als webwinkel verkopen genereren via Pinterest [Shopify - Engels]
De ultieme handleiding voor Google Shopping [Blog4Leads]
Elke week tips over marketing, kostenbesparing en logistiek:

Lees de laatste editie van Webwinkel Optimalisatie Tips
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback webshop in speelgoed

5
Hi Erik,

Goed om te horen dat dit lekker loopt. ABC linking is de laatste tijd inderdaad erg populair (sinds Google AB-linking in de ban heeft gedaan). Net als bij alle andere vormen van linkbuilding, blijft het natuurlijk zaak dat je voorzichtig bent. Linkbuilding kan op de korte termijn prettige resultaten opleveren, maar kan er plotseling voor zorgen dat Google de webwinkel straft en deze ineens bijna niet meer in de zoekresultaten te vinden is.

Je moet er ook altijd op letten dat de sites die naar jouw linken wel van goede kwaliteit zijn. Omdat je in de speelgoedbranche actief bent, is het belangrijk om zo veel mogelijk van jouw links vanaf websites in deze branche te hebben. Hoe relevanter een link, hoe waardevoller deze is. Houd hier dus ook rekening mee tijdens linkbuilding, omdat een link op de verkeerde site weer tot problemen kan leiden.

In ieder geval succes de komende tijd. Als je nog vragen hebt over linkbuilding of SEO, dan hoor ik het natuurlijk graag. Je kunt mij eventueel ook een privébericht sturen, ik beantwoord jouw vragen graag.
Elke week tips over marketing, kostenbesparing en logistiek:

Lees de laatste editie van Webwinkel Optimalisatie Tips

Re: Feedback webshop in speelgoed

6
Ziet er leuk uit je website, je hebt een mooie URL. Ik vind alleen dat je voor een startende website al een redelijk gevaarlijke PA(15)/DA(29). Niet relevante links kunnen erg snel wijzen op spammy, ik zou wellicht meer gaan investeren in content schrijven. Tekst is nog relatief laag op de website.

Als ik op Jongens of Meisjes klik, dan moet ik per se een categorie aanklikken. Mij kan dit storend overkomen. Wat nou als ik alle jongensspeelgoed wil zien? Daarnaast kan je juist die pagina's gebruiken om 5-10 regels te schrijven over je categorie. Als je Tekst/HTML ratio laag ligt, heb je ook een risico dat je spammy overkomt.

Re: Feedback webshop in speelgoed

7
het menu onder meisjes, populair wordt niet juist weergegeven. De items lopen door buiten het kader van de pagina (Firefox, 1920 x 1080).


Klantenservice:

Retourneren
Klantbeoordelingen

Lettertypen onderaan wijken af (sierlijk schrift, ipv dik geschreven letters. De stijl past niet bij de rest.


Het stukje tekst onder
De leukste speelgoedwinkel van Nederland & Belgie
leest moeilijk/ niet prettig. Er staan veel woorden dicht op elkaar. Kies beter voor het kort en duidelijk benoemen van de voordelen.


In de berichten van andere forumleden is al meer aangegeven over meer content.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop