Garantie

1
Standaard geef ik op elk verkocht artikel 12 maanden garantie.
Als een artikel in deze garantieperiode defect gaat vervang ik deze kosteloos en voorzie ik het van een nieuw garantiebewijs, met 12 maanden garantie.

Hoe regelen jullie dit met betrekking tot de garantie van een omgeruild artikel?

Re: Garantie

3
De meeste producten kan ik inderdaad terugsturen naar de leverancier.
Maar het gaat mij meer om de verzendkosten die ik betaal richting klant en richting leverancier.

Daarom vroeg ik mij af hoe jullie de garantie regelen met betrekking tot omgeruilde artikelen.
Ruilen jullie het artikel om en houden jullie de oorspronkelijke garantietermijn of geven jullie het omgeruilde artikel ook weer een nieuwe garantietermijn.

Re: Garantie

4
Garantietermijn wordt bij ons altijd gerekend vanaf de factuurdatum. Dat lijkt mij ook de enige jusite methode. Anders ben je meer een vervangingsdienst dan een product aan het aanbieden als je een verse garantietermijn bij het nieuwe product levert. Ik denk overigens dat je klanten er wel heel blij mee zullen zijn. Die claimen na 11 maanden defect en krijgen een nieuw product die ze 11 maanden later weer kunnen omruilen voor een nieuwe enzovoort.

Verder betaalt de klant de verzendkosten om het defecte artikel bij ons te krijgen, en wij betalen de verzendkosten voor het gerepareerde of nieuwe artikel. Werkt prima en de klanten zijn er tevreden over.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Garantie

5
Wouter Hol schreef:Die claimen na 11 maanden defect en krijgen een nieuw product die ze 11 maanden later weer kunnen omruilen voor een nieuwe enzovoort.
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Ik denk inderdaad ook dat de beste optie mbt. de garantie is, zoals jij het aangeeft.

Re: Garantie

6
Wouter Hol schreef:Garantietermijn wordt bij ons altijd gerekend vanaf de factuurdatum. Dat lijkt mij ook de enige juiste methode.
Nee, niet de factuurdatum maar de leverdatum, want de feitelijke fysieke overdracht is bepalend.

Als je bijvoorbeeld zes weken moet wachten op een scheepslading uit het Verre Oosten, wil je als klant geen product geleverd krijgen waarvan al anderhalve maand garantie is afgesnoept enkel en alleen doordat de fabrikant, importeur of verkoper niet eerder kon leveren.

Re: Garantie

7
Ward, je hebt gelijk. Bij ons is de factuurdatum echter ook de leverdatum want op die datum wordt er pas gefactureerd ;)

Re: Garantie

8
Wouter, dat is een tien met een griffel voor service!

Mag ik vragen hoe je dat operationeel hebt geregeld? Wij sturen meestal een factuur mee in de zending (bespaart op porto en een pakbon), maar vooral bij leveringen naar het buitenland is niet altijd zeker wanneer een pakket wordt bezorgd.

Re: Garantie

9
Voor het buitenland is het inderdaad lastig. Wij leveren niet heel veel naar het buitenland en binnen NL is zo'n beetje alles voorraadwerk en dus 24 uur levering. Facturatie gaat per email.