Webshop uitbreiding naar het buitenland. Ervaring gezocht!

1
Hallo,

Voor een klein bedrijf in de MICE-branche ben ik een onderzoek aan het doen naar een mogelijke uitbreiding van de webshop naar Duitsland. Aan een dergelijke stap zitten natuurlijk veel haken en ogen daarom zoek ik eigenaren van webshops die hier al ervaring mee hebben om ze enkele vragen te stellen over het proces en hoe zij het hebben ervaren.

Het onderzoek is kwalitatief van aard wat inhoudt dat ik enkele korte interviews van circa 15 minuten moet afnemen met mijn doelgroep. De ervaringen hoeven niet per se over Duitsland te gaan, elke kennis over het uitbreiden van webwinkels naar het buitenland is welkom.

Mocht u interesse hebben in het beantwoorden van enkele vragen over uw ervaringen met uw webshop dan kunt u mij een pb of een email sturen.

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Mario Anic

Re: Webshop uitbreiding naar het buitenland. Ervaring gezoch

2
Ik heb niet direct contactpersonen voor je, maar ik zou de regelgeving in Duitsland ook eens in kaart brengen. Die is strenger dan in Nederland en boetes worden sneller gegeven.

Daar hoef je denk ik geen webwinkels voor te vragen, informeer eens bij Duitse organisaties als https://www.ehi.org of neem contact op met Dexport.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m