Goedkoop adverteren in de Webshop Actiekrant!

1
Beste internetondernemers,

Sinds kort ben ik bezig met een nieuw concept in de markt genaamd de webshopactiekrant. (WSAK)
Deze krant is opgericht om met name kleine webwinkels, die geen groot reclamebudget hebben, een mogelijkheid te geven om toch een groot publiek te bereiken.
WSAK is een krant, verdeeld in advertentieruimtes.
Elke advertentieruimte is te koop en zal op de deurmat van 100.000 (!) huishoudens komen.
Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden.
www.webshopactiekrant.nl

Vriendelijke groet,
Wilco
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Goedkoop adverteren in de Webshop Actiekrant!

6
Bedankt voor jullie reacties!

Wij willen onze krant onderscheiden van andere kranten op de volgende manieren:
- ten eerste kunnen webwinkels bij ons het goedkoopst adverteren.
- bovendien is het de bedoeling dat de Webshop Actiekrant een krant wordt die aantrekkelijk is voor de consument. Consumenten zijn gevoelig voor acties en aanbiedingen, en deze aanbiedingen willen wij voor consumerend Nederland overzichtelijk op een rijtje zetten, in verschillende categorieën. (de voorpagina en achterpagina bevatten geen categorieën)

De eerste webshop actiekrant zal worden verspreidt in regio zwolle (OV)

Re: Goedkoop adverteren in de Webshop Actiekrant!

8
OK dus het gaat om ongevraagde reclame die mensen thuis ontvangen?

Mijn redenen om niet mee te doen

1) papierverspilling en milieuvervuiling
2) je onderscheidend vermogen is mijn ogen te klein. Het is gewoon als iedere krant. Wordt dit nu gewoon een soort kortings-coupon krant? Of ga je echt content schrijven?
Is het een krant of reclamefolder?

- Het gaat er niet om de goedkoopste zijn, het gaat erom dat je het meeste rendement oplevert.

3) het klinkt allemaal erg 'in elkaar gezet'. Oh, we hebben een idee. Laten we gewoon wat sponsoren zoeken, 100.000 kranten drukken en deze bij mensen in de bus douwen. Je eigen site blijkt niet eens in orde te zijn. Als webwinkel wil ik mij hier niet mee associëren.

Succes met het concept, denk dat het nog wel wat werk nodig heeft.

Re: Goedkoop adverteren in de Webshop Actiekrant!

9
Bertje,

Ik snap je redenen die je noemt om niet mee te doen. Hier wil ik graag op reageren.
Papierverspilling en milieuverspilling. Milieuverspilling kan ik me voorstellen want dat is elke krant. Papierverspilling vind ik het echter niet. De WSAK wordt een krant die puur en alleen op webwinkeladvertenties gericht is. Zie het als een krant waarin webwinkels kunnen laten zien, waarin ze zich onderscheiden.
Het effect van huis aan huis reclame wordt vaak onderzocht. Huis aan huis reclame is altijd ongevraagd, maar werkt wel. Hiervoor verwijs ik je graag door naar onze site onder het kopje "waarom WSAK"?

Dit concept is inderdaad begonnen met een idee, maar daar begint elke onderneming mee, toch?

Het idee is dus niet om een keer een krantje bij de bus te duwen en er een paar centen aan verdienen. Wij willen zowel voordelen behalen voor de webwinkels, als de consumenten.
Webwinkels moeten gezien worden, op een manier waarop consumenten dit aanspreekt: Vergelijken.

Jammer dat je niet overtuigd bent van het idee, je hebt wel gelijk dat er nog veel werk in zit.
Daar zijn we druk mee bezig.

Re: Goedkoop adverteren in de Webshop Actiekrant!

10
Mag ik vragen hoe oud je bent Wilco?

Je doet een paar dingen die heel wezenlijk zijn in printreclame namelijk heel erg fout. Of je doet ze zelfs helemaal niet. Iedereen die professioneel reclameruimte inkoopt, ziet dat. En iedere ondernemer die het incidenteel doet, ziet hetzelfde, want ook het lokale sufferdje doet het beter.
StoreCore.io

Re: Goedkoop adverteren in de Webshop Actiekrant!

13
Wat een negativiteit weer.

Of het gaat werken weet ik niet. Maar zo'n slecht idee vind ik het niet. Een krant die puur gericht is op online aanbiedingen kan wel degelijk onderscheidend zijn. Als je het dan ook nog laagdrempelig maakt met bijvoorbeeld QR codes...

Het grootste nadeel vind ik zelf dat huis aan huisreclame met hagel schieten is. Voor sommige branches zal dat best nog werken, maar voor niche branches als de mijne niet echt.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Goedkoop adverteren in de Webshop Actiekrant!

14
Heel erg goed dat je ondernemend bent. In Nederland zijn er veel te weinig die dat nog doen, ondernemer zijn zonder ondernemend te zijn.

Maar kijk eens bij Think with Google en wat de consument aan het doen is. Zelfs zojuist nog iemand van 73 geholpen een playlist samen te stellen met camera reviews op YouTube. Alles bij elkaar 30 minuten playtime maar bere-interessant.

Afbeelding



Daar verschuift de markt heen; een te kleine advertentie waar je niet verder komt dan stock foto en tekst geeft gewoon geen redement. Hoe consumeer je zelf? Hoeveel blaadjes lees je en hoeveel uur spendeer je online waar any moment een shopping moment kan zijn?

Mick schreef: Je verkoopt een product wat je pas gaat ontwikkelen als het verkocht is...
Dat is niet raar hoor, genoeg gedaan ;)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Goedkoop adverteren in de Webshop Actiekrant!

15
Beste Wilco , het is naar mijn idee geen nieuw concept op de markt.... ik heb zelf enige tijd geleden zo'n krantje samengesteld. Deze werd alleen niet huis aan huis verspreid maar gingen naar de adverteerders ( webwinkels dus ) en deze konden zelf bepalen hoe ze zorgden dat de krantjes verspreid werden. Bij versturen van bestellingen, in hun winkel, in de buurt etc....

Naar mijn mening is het dus niet nieuw ;-) Er zijn trouwens een aantal bedrijven die dit op deze manier doen.
Muurstickers & Sjablonen