Postnl verhoogd opnieuw de postzegel..

1
Volgend jaar kost een postzegel 73 cent.
Elk jaar verhogen ze maar op en het wordt me nu eigenlijk toch echt te gek.

Een frankeermachine is pas vanaf xx aantal brievenbus rendabel heb ik begrepen.

Misschien moeten we met de brievenbuspost maar eens naar een ander bedrijf kijken.
Iemand suggesties?

Re: Postnl verhoogd opnieuw de postzegel..

2
Dat lag al in de lijn van de verwachting dat het weer omhoog zou gaan. Het vervelende is dat klanten verwachten dat je juist een laag verzendtarief hanteert: iets wat erg lastig is bij alsmaar stijgende tarieven. Wat ik vaak doe is op 31 dec. een hele rits postzegels kopen. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan en profiteer ik momenteel nog van het tarief van vorig jaar.

Wat mij ieder jaar verbaast is de opmerking "Door krimp van het aanbod brieven is een prijsstijging noodzakelijk." (of iets in die context), maar tegelijkertijd denk ik ook; als je al 70 cent voor een eenvoudig briefje (tot 20 gram) verstuurd, dan doe je dat ook niet zo snel, dan stuur je misschien ook minder snel een persoonlijk kaartje.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Postnl verhoogd opnieuw de postzegel..

3
Dat minder mensen een kaartje sturen als ze zo blijven verhogen dat snap ik zeker, ik stuur zelf ook niets meer per post terwijl ik een persoonlijk kaartje zoveel fijner vind!

Maar ik kan niet zelf mijn bestellingen van circa 10 euro rond gaan brengen, dus we moeten wel meegaan met de prijsstijging.
Maar mijn brievenbuspakketjes wegen gemiddeld 125 gram.
Dat zijn dus 4 postzegels = 2,92.
Dit jaar was dat 2,76.

Re: Postnl verhoogd opnieuw de postzegel..

4
Ook als het aanschaffen van een frankeermachine nog maar net uit kan, zou ik het adviseren! Het staat professioneler, moderne apparaten wegen je poststuk en drukken dan direct de gewenste waarde af en je krijgt eens per maand een afrekening van PostNL.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Postnl verhoogd opnieuw de postzegel..

5
We gebruiken nu de digitale postzegel en ik vind dat ook professioneel staan, we leveren alleen aan consumenten (meeste in de leeftijdscategorie 40-60) en we verkopen hobbyproducten.

Ik heb zelfs al een paar keer het commentaar gehad in een beoordeling dat ze het jammer vinden dat we geen echte postzegels gebruiken omdat het dan nog veel meer een echt cadeautje lijkt!

Dus een frankeermachine zouden we alleen huren omdat het korting geeft, maar makkelijker gaat het voor ons niet worden, en een professionelere uitstraling hebben we ook niet nodig.
Ik had het huren gezien via FP Ruys.

Re: Postnl verhoogd opnieuw de postzegel..

6
Bij het aanschaffen van mijn frankeermachine buitelden de leveranciers over mij heen met de ene mooie aanbieding na de andere (ik had een centrale offerte gevraagd via PostNL): ze wilden toen heel graag verkopen. Wellicht kun je daar ge(mis)bruik van maken!

Re: Postnl verhoogd opnieuw de postzegel..

7
Het is nog even wachten maar dat zullen er alleen nog maar kaarten via brievenbuspost bezorgd worden.

Voor artikelen is het product als snel zwaar en is het goedkoper om een brievenbuspakketje te versturen. Ik vraag me eigenlijk af of deze ook verhoogd worden? Daar heb ik niets over gelezen. Ik ben de indruk dat ze lieven hebben dat je daar gebruik van maakt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Postnl verhoogd opnieuw de postzegel..

13
Je zou ook kunnen kijken naar bedrijven die post voor je wegen en de meest voordelige manier van verzenden voor je kunnen bepalen en omdat ze dit vaak voor meer partijen doen halen ze schaalvoordelen bij PostNL, Sandd en de andere bedrijven.

Maar je zou ook kunnen kijken wat je echt met de post moet doen en wat per e-mail kan. Vogelaar Verzenders is trouwens zo'n bedrijf die verzorgen ook het verzenden van tijdschriften ed en ook partijenpost.
Jens
www.vogelaarverzenders.nl
Print&Mail | Fulfilment | e-Marketing

Re: Postnl verhoogd opnieuw de postzegel..

15
Bij PostNL moet alles erg omslachtig. Ik maakte altijd gebruik van onlineverzendservice voor enveloppen. Gelijk een gefrankeerd etiket uitprinten op A6 formaat. Ziet er netjes en professioneel uit. Helaas moet je voor elke batch direct via ideal betalen. Er kan geen tegoed op worden gestort.

Na telefonisch contact sturen ze ondernemers door naar dedigitalepostzel. Nu kan er wel tegoed op worden gestort. In een paar klikken heb je een label gemaakt maar voor het uitprinten kan je alleen een dymo gebruiken. En dan ook alleen met internet Explorer. Verkeerde label in de printer dan is je postzegel onbruikbaar. Ook is het niet mogelijk om alvast wat zegels af te drukken want ze zijn alleen geldig op de afdrukdatum. Tevens ziet het er minder professioneel uit.

Ik snap niet dat het zo'n moeilijke oplossing is om voor de onlineverzendservice een tegoed te kunnen storten.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl