Dom geweest! Maar 1 domeinnaam geregistreerd

1
O o o wat ben ik laks geweest..

Toen ik begon heb ik maar 1 domeinnaam geregistreerd. Namelijk de bedrijfsnaam.
En de spatie heb ik vervangen door een streepje.
De domeinnaam zonder streepje heb ik niet geregistreerd, ik heb er simpelweg nooit bij nagedacht!

En nu werd ik benaderd door een klant. Ze vroeg me of ik er geen last van had dat bezoekers die naar mijn website willen bij de concurrent uitkomen, zij vond het namelijk wel irritant.
De concurrent heeft dus zijn kans schoon gezien en de domeinnaam zonder streepje geregistreerd.

Dus als iemand zegt: joh je moet naar de webshop van ..... en mensen typen het in zonder streepje dan zitten ze dus bij de concurrent.

Mijn vraag is:
Mag dit? Mag de concurrent een domeinnaam registreren wat mijn bedrijfsnaam is? Ook al is mijn bedrijfsnaam met spatie en is het zonder spatie geregistreerd?

Ik moet er bij zeggen dat ik een eenmanszaak heb, en ik heb meerdere webshops.
Dus ik heb mijn bedrijf laten registreren als Bedrijf A en ik heb een aantal handelsnamen toegevoegd zoals Bedrijf B, Bedrijf C en Bedrijf D.

Dit staat uiteraard op mijn kamer van koophandel inschrijving, maar is dit wel geldig omdat dit niet de hoofdnaam is van mijn inschrijving?

Als iemand hier er verstand van heeft en meer informatie wil PB me maar.

Re: Dom geweest! Maar 1 domeinnaam geregistreerd

3
Volgens mij kun je dit domein claimen, zeker als iemand (een concurrent) het gebruikt om mensen te misleiden.
In dit geval wil de klant bij jou uitkomen en komt het bij een bedrijf uit dat soortgelijk is, dit is misleiding en is niet toegestaan.Op die grond mag jij het domein opeisen.

Maar de regels zijn inderdaad niet zwart wit en het zal sowieso een hoop gedoe worden vrees ik..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Dom geweest! Maar 1 domeinnaam geregistreerd

5
PaulG schreef:
Volgens mij kun je dit domein claimen
Zonder details kun je er niets over zeggen. Een domein naam als: leuke-sieraden of leukesieraden. Als je de ene hebt kun je de andere echt niet opeisen omdat je je bedrijf zo genoemd hebt.
Uiteraard. Ging er vanuit dat de topic poster dit niet heeft.