Magento externe beheer opties

1
Hey Webwinkelforum,

Graag had ik een groot aantal producten beheerd op een webwinkel, hiervoor had ik Magento gekozen maar ik snap niet 100% hoe men de data beheerd? De Backend van Magento wens ik niet te gebruiken, ik kan hiermee werken maar het is te intensief om dit op de database te doen van mijn onderneming alsook op Magento.

Hoe kan ik Magento mijn database laten gebruiken?
Of wat zijn de opties om Magento te gebruiken met mijn huidige setup?

Momenteel zit alle data in een MS SQL database. Het magazijn gebruikt een MS Access app om de informatie hier in te steken. De Administratieve posten gebruiken Exact Online.

Met vriendelijke groet,
Michel

Re: Magento externe beheer opties

2
De database is van levensbelang voor Magento; die kun je helaas dus niet zomaar vervangen door je eigen database. Je kunt een Magento-developer zoeken die een tool kan programmeren die de MySQL-database van Magento synchroniseert met je Microsoft SQL Server.
StoreCore.io

Re: Magento externe beheer opties

3
Ward schreef:De database is van levensbelang voor Magento; die kun je helaas dus niet zomaar vervangen door je eigen database. Je kunt een Magento-developer zoeken die een tool kan programmeren die de MySQL-database van Magento synchroniseert met je Microsoft SQL Server.
Maar ook dat is best gevaarlijk omdat je de database structuur van Magento dan heel goed moet begrijpen en juist interpreteren. Veel business rules zitten niet in de database maar in de code daarbuiten. Beter zou dan zijn de Magento api's te gebruiken.

Als je Magento bijvoorbeeld niet wilt begrijpen voor facturen en verzendingen, dan begrijp ik dat nog wel. Maar als je de hele backend niet wilt gebruiken, waarom gebruik je dan Magento? Je gaat het jezelf heel erg moeilijk maken als je alle backend functionaliteit in een ander systeem wilt gebruiken. Dan zul je namelijk tweeweg moet synchroniseren. Voorraad, artikelen, prijzen, e.d. moeten dan ook weer terug naar Magento
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Magento externe beheer opties

4
Alvast bedankt voor de informatie, even ter informatie:
1. Het is NIET de bedoeling om de database te vervangen, het is eerder de bedoeling om de database te synchroniseren met een andere die meer informatie bevat en ook gebruikt wordt door een CRM APP

2. De backend willen we niet gebruiken tot in hoe ver we onze eigen CRM kunnen gebruiken. Dag dagelijkse operaties zouden we willen vermijden via de backend van Magento

Quid?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.