Google trekt concurrentie voor?

1
Goedemorgen allemaal,

google heeft de laatste maanden het beleid voor adverteerders opnieuw strenger gemaakt.
Hierdoor mogen wij niet meer adverteren met een aantal van onze producten.
Heel vervelend uiteraard, maar zover ik weet weinig aan te doen.

Echter; een concurrent adverteert inmiddels al maanden wel nog gewoon met deze producten.
Ik heb al meerdere meldingen gemaakt bij google maar die komen niet met een reactie.
De klantenservice komt met het bericht dat 'de account managers hierover gaan', maar dat je ze niet direct kunt spreken.

Oftewel. Ik kan een klacht indienen, deze worden na 8 weken nog niet behandeld.
De klantenservice zegt dat ik geen direct contact kan hebben.

Op deze manier trekt google concurrenten voor, en ontstaat er een ongelijke markt.
Dat een product niet mag is 1 ding, maar dat een concurrent dit dan wel mag gaat mij te ver.

Is er IETS wat je hier aan kunt doen?
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Krijg zelf het onprettige gevoel dat google zijn positie hier aardig misbruikt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google trekt concurrentie voor?

5
Ik weet niet precies waar het om gaat natuurlijk maar de bots van Google trekken soms verkeerde conclusies en zeggen dan dat iets niet mag. Als je er tegen protesteert kijk er een persoon naar en mag het dan misschien gewoon wel.

Re: Google trekt concurrentie voor?

6
Voor aan gezondsheidszorg en geneesmiddelen gerelateerde advertenties heb je veelal goedkeuring van Google nodig. Dat kan (inderdaad) betekenen dat iemand die een apotheker in dienst heeft eerder goedkeuring krijgt.

Het kan echter ook betekenen dat je advertentieteksten óf je landingspagina's niet voldoen aan de Nederlandse regels voor geneesmiddelenreclame. Je mag bijvoorbeeld niet suggereren dat een geneesmiddel beter is dan andere geneesmiddelen — iets dat er bij een scherp geschreven reclametekst zó insluipt.

Verder is er een niet-uitputtende zwarte lijst van niet-goedgekeurde farmaceutische producten en supplementen. Staan de producten daarop, dan heeft je concurrent kennelijk op slinkse wijze het verbod omzeilt en kun je dat bij Google aankaarten.
StoreCore.io

Re: Google trekt concurrentie voor?

7
Bedankt voor jullie reacties.

Mijn punt is dat ik al weken contact probeer te krijgen met google maar niemand hier een reactie op geeft. Ik weet vrijwel zeker dat deze partij geen apothekers licentie heeft, maar ik verwacht op zijn minst een reactie vanuit Google.

Zoals ik al zei, op deze manier ontstaat ongelijke concurrentie.