voorraadbeheer winkel+webwinkel

1
Zijn er mensen die naast een webwinkel ook een winkel hebben? Ik vraag me af hoe je dat met je voorraadbeheer gaat doen.
Ik denk dat ik de voorraad in de winkel laat liggen? maar als deze dus slinkt per dag..hoe verwerk je dat dan in je onlinewinkel?

Re: voorraadbeheer winkel+webwinkel

2
Je kan je voorraadsysteem van je winkel koppelen met je webwinkel. Op het moment dat iets afgerekend wordt in de winkel wordt dit product ook van de voorraad van de webwinkel afgetrokken. Andersom zal je wel snel in de gaten moeten houden dat als iets via de webwinkel verkocht is dat je dit product dan ook niet nog een keer via de winkel verkoopt.

Het koppelen van verschillende voorraadsystemen is wel wat ingewikkeld werk voor de programmeur. Als je dus nog moet beginnen, zorg dat je vanaf dag 1 één en het zelfde systeem aanhoudt voor zowel de winkel als de webwinkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: voorraadbeheer winkel+webwinkel

5
Betty schreef:Tsja..dat betekend dus een vrij dure kassa aanschaffen :? was ik al bang voor.

Zijn er misschien nog handige tips van mensen die dit op een voordeliger manier verwerken?
Uit je hoofd en een beetje aanklooien.. ;)

Re: voorraadbeheer winkel+webwinkel

7
Betty, voor je dierenspeciaalzaak zul je zeer waarschijnlijk toch al moeten investeren in een fatsoenlijke kassa met een barcodescanner en een koppeling aan een pin-automaat. Dan loont het de moeite om net iets meer uit te geven aan een kassa die tevens geschikt is voor centraal voorraadbeheer, zodat voorraden in je webwinkel perfect synchroon kunt laten lopen met die in je winkel. Die koppeling hoef je natuurlijk niet meteen bij de start te leggen: het kan ook later nog, als de kassa er maar geschikt voor is.

Meer dan 40 procent van de omzet van een dierenspeciaalzaak komt uit diervoeding. Je kunt het werk nog zo leuk vinden, maar blikjes kattenvoer handmatig of uit het hoofd bijhouden wordt op een gegeven moment geestdodend. Dan is voorraden en je administratie geautomatiseerd up-to-date houden met één handbeweging langs de scanner wel zo handig, want je houdt meer tijd over voor nuttiger en leuker werk.
StoreCore.io