Verzending blijft lastig met zware/lange bundels

1
Beste Webwinkeleigenaren.

Momenteel heb ik een uitdaging voor onze webshop om de verzending duidelijker te maken. Wij verkopen stalen (en aluminium) koppelstukken voor buizen.

Afbeelding


Wij verkopen ook buizen en complete kits zoals tafels, stoelen, bureaus, kledingrekken etc.

Het probleem is dat de verzending tot 1.5m per gewicht gaat. Daarna heb je het over palletprijzen die afhankelijk zijn van lengte, breedte, hoogte en gewicht. Hierdoor gaat de prijs ook al heel snel omhoog qua transportkosten (50-80 euro transportkosten). Voor bedrijven die grote bestellingen plaatsen is dat haast nooit een probleem. Stel je wil een tweepersoonsbed maken met buizen van 2.20m dan heb je al vaak hoge prijzen. Het probleem zit hem in lengtes voorbij 1.5m en de gewichten lopen al snel op tot 100kilo, aangezien een stalen koppelstuk snel 0.5-1 kilo per stuk zijn. Buizen al snel 3 tot 4 kilo per meter.

Wij werken met Magento, naar mijn weten is het niet in te stellen dat Magento deze transportkosten automatisch doorberekent? Voor alle bestellingen waar buizen langer dan 1.5m in zijn verwerkt is het voor de klant genoodzaakt om een offerte aan te vragen. Ik maak dan een offerte, voer de gegevens in bij de calculator van onze vervoerder, en ik voer deze kosten in de offerte. Ik vind dit geen probleem, maar om de klanten sneller en beter van dienst te zijn, dat dit automatisch moet gaan.

Heeft iemand hier tips of adviezen in? Wellicht zelfs transporteurs (Zuid Nederland) die hier heel makkelijk in zijn.

Re: Verzending blijft lastig met zware/lange bundels

4
 Dit hoeft niet zo moeilijk te zijn, maar kan wel wat werk kosten.

Dit zijn de stappen die gedaan moeten worden.
 - Alle lengtes moeten ingevoegd worden in de database per product.
- Het gewicht van alle producten moet in de database staan.

Dan moet je gewoon in het winkelmandje de berekening toepassen die je shipper ook gebruikt. Waarschijnlijk kan je die bereking wel vinden op hun website, en anders zou je even contact met ze op moeten nemen hoe die berekening inelkaar steekt.
Webwinkel laten maken Neem ook eens een kijkje bij onze partner Custorate - Klanten beoordelingen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzending blijft lastig met zware/lange bundels

5
Verzend je door heel Nederland of is dit hoofdzakelijk geconcentreerd binnen een bepaald gebied (bijvoorbeeld de randstad)? Misschien kan je met je transporteur een kilometerprijs afspreken met een maximum tarief? Dan zit je niet met de verschillende gewichtsklasses. Ik denk dat eenduidigheid in je prijsberekening voor jezelf en je je klant de meeste duidelijkheid biedt.