Pakket versturen onder rembours

1
Net een klant aan de telefoon met de vraag of wij ook onder rembours versturen. Uiteraard gezegd dat we dat doen aangezien we dat verplicht zijn om zoiets aan te bieden.

Maar hoe veilig is het nou echt? En hoe werkt het eigenlijk? De klant betaalt de 'postbode' en die bezorgt dat geld bij ons? Of als wij het pakketje op de post doen, moeten we dan een rekningnummer achterlaten ofzo? Hebben we nog nooit gedaan. *schaam*
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Pakket versturen onder rembours

2
Hoi peter.
Volgens mij moet je op het postkantoor een formuliertje invullen met je gegevens, bank enz. De klant betaald en tnt stort het op de door jouw aangegeven bankrek. Kan wel lang duren, rond de 4 weken ....en het kost volgens mij rond de 15 euries..
Gewoon even navragen op het postkantoor.
Vindt trouwens dat je een mooie en leuke winkel heb, zit te wachten op de Franse versie:)
Groetjes,
BEN
www.vloerenoutletstore.nl. Vloeren en alles voor uw vloeren.

Re: Pakket versturen onder rembours

3
Op zich niks om je voor te schamen hoor, voor alles is een eerste keer ;)

Welke dienst gebruiken jullie, en als dat TNT is, hebben je/jullie een contract?
Hier staat wat algemene informatie:
http://www.tntpost.nl/zakelijk/pakket/p ... alservice/

Als je contract klant bent bij TNT dan kun je in hun programma al kiezen voor "rembours pakket" of iets dergelijks. Dan print je labelprinter een barcode uit en je laserprinter print dan een betaalformulier uit. Dat betaalformulier doe je met zo'n "plakzak" (hoes met zelfklevende zijde) op het pakket. De klant betaalt contant aan de postbode en tekent voor ontvangst. TNT maakt het bedrag dan met 2 a 3 weken over op jouw rekening met inhouding van een provisie. Meestal is dat 1%.

Ben je geen contractklant dan gaat het eigenlijk hetzelfde, alleen vul je het formulier dan met de hand in. Bij de verzending bij het postkantoor geef je dan aan dat het een rembours pakket is.

Bij elk postkantoor kan je gratis van deze remboursformulieren en plakzakken halen. Je kan ze ook gratis aanvragen via hun site: http://www.tntpost.nl/zakelijk/klantens ... bestellen/

Bij andere pakket diensten gaat het soortgelijk.

Re: Pakket versturen onder rembours

4
Ok bedankt voor de antwoorden. Zag dus idd dat het €15,83 kost t/m 10 kilo plus idd 1% provisie. Heb dit nu zo ingesteld en dan is het wachten op de bestelling. Ik had hem al wel gezegd dat dit meer gaat kosten dan de normale verzending, maar dat maakte hem niks uit.

Waarom bestellen mensen dan onder rembours. Vertrouwen ze het dan toch niet helemaal ofzo?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pakket versturen onder rembours

5
Meestal is het een vertrouwenskwestie inderdaad.
Maar eigenlijk slaat dat nergens op, want de klant mag het pakket niet openen voordat er betaald en getekend is. Voor hetzelfde geldt heeft de kwaadwillende shop een baksteen in plaats van een dure laptop verzonden. Zit dus een beetje tussen de oortjes.

Wat ook kan is dat de klant toevallig veel cash heeft liggen en dus liever alles contant betaalt ipv. via de bank. Bij dit type klant maken de extra kosten meestal niets uit.

Re: Pakket versturen onder rembours

7
Ben04 schreef:Hoi peter.
Vindt trouwens dat je een mooie en leuke winkel heb, zit te wachten op de Franse versie:)
Groetjes,
BEN
Dank je wel :D Altijd leuk om te horen.

En wat betreft die Frande Winkel...er is wel zoiets...http://www.frankrijkoptafel.nl/ (niet van mij). Weet niet of je zoiets zoekt?

En http://www.fransewinkel.nl is nog vrij dus start het zelf :D
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Pakket versturen onder rembours

8
Zorg dat je precies weet wat het kost en wat je allemaal moet invullen, als je naar een TNT punt gaat (het is nogal een papierwerk). Op de postkantoren wisten ze het wel, maar de huidige TNT punten in supermarkten... die meisjes krijgen zelden rembours klanten, dus die snappen er niks van. Stel het gaat fout, dan krijg je de zending retour of geen geld.

Ik denk ook dat mensen die voor rembours kiezen vaak mensen zijn met contant geld in huis en een lege bankrekening.

Re: Pakket versturen onder rembours

13
Wouter Hol schreef:
Bij elk postkantoor kan je gratis van deze remboursformulieren en plakzakken halen. Je kan ze ook gratis aanvragen via hun site: http://www.tntpost.nl/zakelijk/klantens ... bestellen/

Bij andere pakket diensten gaat het soortgelijk.
Ik zie dat je wel eerst een klantnummer moet hebben of krijg je die alleen als je een contract hebt?. Ik neem aan dat voor vb. stickers breekbaar wel kosten worden gerekend?

Re: Pakket versturen onder rembours

14
Alleen voor via internet aanvragen heb je een klantnummer nodig. Ga je zelf naar een business point krijg je gewoon een stapel mee.

Een sticker breekbaar helpt niets en werkt eerder averechts dus gewoon goed inpakken en de sticker er niet opplakken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl