Re: Beslist.nl Daar gaat 't ie weer.

2
Ik geef ze groot gelijk. Amazon is bekent als betrouwbaar.

Hier in NL zie je dat Bol.com diverse onbetrouwbare aangesloten winkels heeft. Zoek maar op klachten Bol.com

Beslist en Bol zijn bang voor Amazon; dan kun je het beste (vanuit hun ogen) besluiten om er dan maar dicht tegenaan te gaan staan. Oftewel het model meer-en-meer copyeren. De gemiddelde webwinkelier komt toch niet van zijn zolderkamertje af; die kun je het beste eruit persen. Net als een mooie sinaasappel.
Afbeelding
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Beslist.nl Daar gaat 't ie weer.

4
Voor de duidelijkheid, het blog op WebwinkelKeur is primair geschreven over de manier waarop Beslist beslissingen doorvoert, niet op basis van de inhoud van de beslissing.

Het nieuwe beleid wordt afgekondigd en vervolgens zitten webwinkels met de gebakken peren. Beslist wist ook dat goedkeuring van onze geschillencommissie of aansluiting bij de SGC enkele maanden duurt. We hadden dus op geen enkele manier de mogelijkheid om een oplossing voor onze leden te vinden in het tijdsbestek. In de tussentijd werden onze leden benaderd door Beslist met een aanbieding van de concurrent om over te stappen. Dat terwijl wij juist Beslist onder de aandacht hebben gebracht bij onze leden. Dat steekt!

Inhoudelijk snappen wij de beslissing ook niet helemaal, wel de overstap van CPC naar CPS. Niet de beslissing met betrekking tot de geschillencommissie. Ik heb het vermoeden dat ze conflicten makkelijk door willen verwijzen naar de SGC. Zo werkt het echter niet, keurmerken en verkoper moeten eerst goed hun best doen voor een oplossing. Het geschil voorleggen bij de SGC kost tussen de 200-300 euro, dus bij kleine bedragen kan dat gewoon niet uit. Het grootste deel van de conflicten wordt dus door het keurmerk afgehandeld en dat doen wij ministens zo goed als onze concurrenten.

Ook denk ik niet dat Amazon hier de reden voor is, dat wordt al jaren gezegd, maar spelers als Wehkamp, Bol en Beslist hebben teveel specialistische kennis van de Nederlandse markt om in Amazon een serieuze concurrent te hebben. Tevens is Nederland van Amazon erg klein en concurrerend. Het is veel interessanter om in grotere achterliggende markten te investeren die nog veel meer groei kennen.

Het lijkt er meer op of Beslist en Bol elkaar steeds meer als concurrentie gaan zien. De reden van deze stap is dan ook dat Beslist gewoon over wil op CPS, de conversiepixel gaf veel weerstand, daarom nu een nieuwe oplossing. Hiermee krijgt Beslist meer controle. Indirect ontstaat er door de voorraadkoppeling alsnog toegang krijgt tot de gehele orderinformatie, maar ik vermoed niet dat Beslist door kwade bedoelingen mee heeft.

Ik snap overigens de overstap naar CPS, maar zie ook het gevaar voor de kleine webwinkel. Die krijgt steeds minder bestaansrecht. De taak van Beslist is echter niet haar webwinkels bestaansrecht geven, maar iets meer rekening houden met andere partijen door beter te communiceren zou niemand kwaad doen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beslist.nl Daar gaat 't ie weer.

5
libertes schreef:Ik snap overigens de overstap naar CPS, maar zie ook het gevaar voor de kleine webwinkel. Die krijgt steeds minder bestaansrecht. De taak van Beslist is echter niet haar webwinkels bestaansrecht geven, maar iets meer rekening houden met andere partijen door beter te communiceren zou niemand kwaad doen.
Naar mijn mening krijgt de kleine webwinkel sowieso steeds minder bestaansrecht. Je ziet nu dat de paar grote shops in Nederland zoals bol.com en wehkamp in de afgelopen jaren een relatief steeds groter wordend marktaandeel krijgen ten opzichte van de kleinere shops.

Een gevolg is dat je hetzelfde gaat zien als wat in de supermarkt wereld is gebeurd. De marges dalen steeds verder en verder totdat alleen de zeer specialistische shops over zullen blijven in niches die niet interessant zijn voor de grote shops.

Daar heeft beslist.nl ook veel last van denk ik. Een gevolg van de dalende marges is immers dat de shops steeds minder willen betalen per klant (zie bijv de dalende trend in cpc bij adwords over de afgelopen jaren).

Aan de ene kant vind ik het wel goed dat ze proberen deze problemen het hoofd te bieden door andere strategieën te proberen. In een markt waar prijsvergelijkers steeds minder relevant worden weten zij zich immers nog steeds staande te houden.

Maar aan de andere kant bieden ze geen stabiliteit omdat de veranderingen elkaar te snel opvolgen de afgelopen jaren. Daarnaast is communicatie, naar mijn mening, een zwak punt bij dit bedrijf waardoor veel klanten steeds verrast worden bij iedere verandering.