[Snotaapjes.nl] Conversie verhogen

1
Hallo,

wij zijn een beginnende webshop in babykleding & accessoires.

Inmiddels zijn we 2 weken open en hebben 1 klant gehad.

we adverteren via admarkt marktplaats, facebook & adwords. het gemiddeld aantal bezoekers per dag ligt nu zo tussen de 50 en 100. analytics geeft aan dat er al 110 mensen het winkelmandje betreedt hebben maar gelijk ook weer afgehaakt hebben. men geeft aan dat normaal gesproken 2% van de 100 bezoekers tot koop overgaat.

Zojuist hebben vanaf vandaag gratis verzending ingeschakelt om uit te proberen. de prijzen van de kleding kunnen we helaas niet meer omlaag gooien, dan zouden we verlies draaien. daarbij hebben we momenteel een sinterklaas actie van 10% korting. Ook hebben we de levertijd aangepast.

Wij zien graag handige tips tegemoet over het verbeteren van onze webwinkel.

bedankt!!!

met vriendelijke groet,
j. Baur

http://www.snotaapjes.nl

Re: Conversie verhogen

2
Wat waren eerst je verzendkosten en je levertijd?

Twee weken is weinig om een goede conclusie uit te trekken. Doordat je nog net nieuw bent, vertrouwen bezoekers je nog niet goed.

Probeer van klanten reviews te krijgen, bij voorkeur via een bekende reviewsite en plaats een verwijzing hiernaar op de site.

Laat zien wie je bent/ jullie zijn: personaliseer de site iets: bezoekers moeten je ook de bestelling gunnen. Doe dit bijvoorbeeld op de Wie zijn wij pagina.

De knop bestelling later afronden zou ik verwijderen. Mensen moeten juist nu bestellen. Alles waardoor de bezoeker wordt afgeleid kan je beter verwijderen.

Verder is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je niet zoveel mogelijk mensen naar de site krijgt via adwords, etc, maar dat je alleen mensen naar de site trekt die ook daadwerkelijk een koopintentie hebben.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Conversie verhogen

4
Hallo,

bedankt voor je snelle reactie.

We begrijp dat het tijd nodig heeft een webshop de markt in te brengen, maar we willen er alles aan doen om de webshop zo goed mogelijk te laten scoren.

De vorige verzendkosten bedroegen € 3,95

Alle advertenties die geplaatst zijn via admarkt marktplaats, adwords en facebook zijn doelgericht aan mensen die geïnteresseerd zijn in deze branche, althans dat geven ze aan.

we slaan uw punten op en gaan hiermee aan de slag.

mvg
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Conversie verhogen

8
TiaID schreef:weet je ook waar die bezoekers vandaan komen ? Kunnen namelijk ook "bezoekers" zijn die eigenlijk geen bezoekers zijn, bijvoorbeeld van referals van spam sites etc...
Kijk even in je analytics bij verwijzingen
Dan zijn het geen actieve bezoekers. Als ze meer dan 1 pagina hebben bezocht is het meestal geen refferal spam.


Ik zou trouwens ook meer informatie toevoegen over je producten. Veel producten beschikken slechts over een vermelding van de kleur. Wat voor materiaal (of samenstelling) is het bijvoorbeeld?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Conversie verhogen

9
Wij zijn deze maand voor het eerst vrij actief aan het adverteren via facebook:

Een bereik van 48.876 mensen
1173 mensen klikten door naar de website
0 mensen gingen online over tot een aankoop

Nu moet ik daar eerlijk bij zetten dat ongeveer 1000 website kliks uit de regio komen, dus wat hier langskomt in de showroom kan via facebook komen natuurlijk, maar er zijn niet echt meer mensen dan andere maanden.

Re: Conversie verhogen

11
bedankt allemaal voor het meedenken.

alle tips neem ik mee...

qua teksten bij de producten, hier zijn we momenteel nog druk mee bezig.

we hebben zojuist nu een ''niet goed, geld terug'' button geplaatst op de voorpagina.

tips blijven welkom.

mvg

Re: Conversie verhogen

13
snotaapjes schreef:P.s. onze webshop loopt via shoppagina.nl

deze laten het niet toe om de functies in het winkelmandje en het doorlopend traject te veranderen. :roll:


...

Dat is dan wel weer jammer... als ik zie dat ik 4 stappen moet doorlopen om te bestellen haak ik meestal ( dus niet altijd ) af.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Conversie verhogen

14
Ik vind dat zo gek he, heel veel mensen zeggen dat, maar is dat wel echt zo?

Waarom zou je eerst al je producten uit gaan zoeken, en dan op een simpel iets als 4x volgende klikken (want de gegevens moet je hoe dan ook invoeren) afhaken? Je koopt spullen omdat je ze wilt/nodig hebt, toch? Dan moet je ze ergens anders weer opzoeken.

Het wordt anders als niet duidelijk is wat de verzendkosten zijn. Als ik daar naar moet zoeken kijk ik soms in de winkelwagen, staat het daar ook niet in één oogopslag, dan kap ik het wel af.

Re: Conversie verhogen

15
henk-k schreef:
TiaID schreef:Dat is dan wel weer jammer... als ik zie dat ik 4 stappen moet doorlopen om te bestellen haak ik meestal ( dus niet altijd ) af.
Ik vind dat zo gek he, heel veel mensen zeggen dat, maar is dat wel echt zo?
Waarom zou je eerst al je producten uit gaan zoeken, en dan op een simpel iets als 4x volgende klikken (want de gegevens moet je hoe dan ook invoeren) afhaken? Je koopt spullen omdat je ze wilt/nodig hebt, toch? Dan moet je ze ergens anders weer opzoeken.
Het grappige is dat andere mensen juist weer gaan twijfelen bij een onestep checkout: "als ik hier klik zit ik er meteen aan vast..."
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Conversie verhogen

17
hallo,

ik heb voor de zekerheid eens even gegoogled. ik heb als voorbeeld de allergrootste webshop in onze branche http://www.kleertjes.com genomen en gekeken hoe hier het afreken proces in elkaar steekt. Tot mijn verbazing moet je hier wel heel erg veel stappen doorlopen. ik twijfel daarom erg of het hier wel aan ligt.

daarbij hebben we nu op onze webshop een webwinkelkeur toegevoegd. dit zal ook in z'n voordeel werken.


gr

Re: Conversie verhogen

19
WebwinkelMeerwaarde schreef:
henk-k schreef: Ik vind dat zo gek he, heel veel mensen zeggen dat, maar is dat wel echt zo?
Waarom zou je eerst al je producten uit gaan zoeken, en dan op een simpel iets als 4x volgende klikken (want de gegevens moet je hoe dan ook invoeren) afhaken? Je koopt spullen omdat je ze wilt/nodig hebt, toch? Dan moet je ze ergens anders weer opzoeken.
Het grappige is dat andere mensen juist weer gaan twijfelen bij een onestep checkout: "als ik hier klik zit ik er meteen aan vast..."
Precies! Ik heb nu een onestep checkout. Met de bekende module van onepagestepcheckout. Daar een boel centjes voor betaald. Als ik met de tijd overstap naar Magento 2, dan vertik ik het om hier weer zo een onepage systeem voor aan te gaan schaffen. Ik moet wel vaker even door naar de volgende pagina wat ik dan braaf doe als ik iets online koop. Zo gepiept. Vaak ook best overzichtelijk! Maar, het kan die bekende drempel zijn heh van 0,xx procent. Als je duizenden orders per maand verwerk, gaan die getallen toch ook een keer tellen.

Re: [Snotaapjes.nl] Conversie verhogen

20
@Snotaapjes, ik denk overgins dat jullie gewoon ook in een moeilijk handel gestapt zijn. Dus het zal ook zeker nog even puzzelen zijn om het goed op de rit te krijgen. Ik ben nu 2 jaar bezig en ik ervaar soms een opleving en dan is het soms ook weer ineens even weg. En nu kom je weer in zo een periode van kerst en geven de mensen een hoop geld uit aan andere dingen (denk ik). Van de zomer merkte ik echt een terugloop omdat het warm is. En tijdens natte dagen is het ook weer anders. Blijf doorgaan, vallen en opstaan. Maar let wel op je portemonnee. De wereld van advertenties kan een bodemloze put zijn!