TNT veranderingen

1
De TNT heeft de boel veranderd. Ik baal nogal erg. Vooral omdat ze de max formaten hebben verlaagd. Kon je voorheen pakketten tot max 140x78x56 kwijt, is dat nu verlaagd naar max 100x50x50. Dat is flink balen aangezien wij veel pakketten versturen van dergelijke flinke formaten! ik moet nu bepaalde items drastisch gaan verhogen qua verzendkosten.

Je kunt dergelijke pakketten nog wel versturen maar dan alleen nog via "verzendservice online" en dan moet je het laten ophalen bij jou. Dat kost dus €2,20 extra per pakket. Een pakket waar ik eerst 8,95 voor kwijt was, kost me nu 10,25. komt bij dat het ook nog een dag verschuift qua verzenden.

Ook zijn er veranderingen qua aangetekende pakketten e.d. maar ik geloof dat dat nog wel meevalt. in ieder geval maar weer eens achter informatie aan betreffende een contract.

Af en toe vraag ik me af waar ik aan ben begonnen met die webshop erbij. .. het lijkt net echt werk.. ;)

Re: TNT veranderingen

2
Hoe bied je de pakketten nu aan? Reken je ze af bij het postkantoor of werk je met voorgemelde pakketten?

Voorgemelde pakketten kan je eventueel ook op een rolcontainer zetten bij een business point en die daar naar binnen rijden. Op die manier verzenden wij producten van 1.80 meter lengte. Kost wel iets extra's maar bij de balie weigeren ze zulke pakketten. Wellicht is dat ook een oplossing voor jou.

Re: TNT veranderingen

3
Het schijnt zo te zijn dat vanaf 1 jan. dit niet meer mag. Pakketten mogen niet langer dan 100 cm zijn. Ik heb ze deze week wel gewoon bij de businessbalie neergezet maar toen ik nog een paar pakketten moest brengen gister bij een regulier punt werd dit geweigerd,
Ik heb TNT gebeld en zijn wisten me te vertellen dat dit inderdaad niet meer mag. Dit schijnt de overheid bepaald te hebben (??).
Slechte zaak. Ik moet mijn contract hierom opzeggen bij TNT. Ze zullen hier wel meer klanten door kwijtraken ben ik bang.

Heb je geen pakketten terugontvangen die boven 100 cm uitkwamen die je dit jaar verzonden hebt?

Esther

Re: TNT veranderingen

4
Zoals ik al zei mag het eigenlijk niet en weigert een balie ze. Je zou ze gewoon op de container moeten zetten en dan komen ze wel aan hoor. Heb er al flink wat verzonden dit jaar en nog geen problemen gehad. Uiteraard is dit geen garantie maar het is nog niet onmogelijk om ze met TNT te verzenden. :)

Niet alle klanten van TNT zullen zo brutaal zijn als wij en het zal TNT dus wel wat klanten gaan kosten indd.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: TNT veranderingen

5
tja..
Ik zet ze altijd bij de balie in zakken (het zijn lange kokers) en loop dat meestal weg. Nog geen klachten gehad inderdaad. De dames kennen me en zullen dit nog wel weg laten gaan.
Toch ben ik bang dat ik op een gegeven moment wel op de vingers getikt zal worden.
Wil dit risico niet lopen.
Ben inmiddels in gesprek met Balder Logistiek. Redelijk tarief, wel wat hoger dan ik gewend was maar ze komen het dan wel ophalen.
Spoedbestellingen kan ik dan altijd nog via TNT verzenden.

Hopelijk levert het nog het voordeel op dat ik in ronde kokers mag verzenden bij Balder. Ik verkoop interieurstickers en vierkante kokers zijn kwetsbaar.

Misschien ben ik wat te braaf hoewel dit meestal erg meevalt!

Re: TNT veranderingen

7
Sja, ik zat ook wel te denken om gewoon te doen of me neus bloedt. Achteraf zelfs stom eigenlijk want ik ben er zelf over begonnen in het postagentschap. Ze wisten daar zelf nog van niks.

Ik heb nu mijn eerste 2 pakketten laten ophalen door de TNT. Dat kost dus €2,20 meer dan het normale tarief. Al met al betaal ik nu €1,30 per pakket onder de 10kg meer dan voorheen. Nou kan je zeggen, dat valt nog mee, maar de klant betaalt al een stuk minder dan de werkelijke kosten (en dan rekenen we de verpakking nog niet eens mee). Maar ja, het hoort erbij zullen we maar denken, maar je gaat steeds meer op je marge inleveren. Je kan de TNT ook niet ongelijk geven. Die moeten tenslotte ook maar zien te concurreren met de rest.

Ook leuk: toen de TNT ze kwam ophalen (en die jongens zijn overigens geen TNT maar allemaal kleinere bedrijven die het dus voor de TNT verwerken) zat zijn auto vol. "Oh wel grote pakketten!" ..euh ja, duh! Afijn, 2 uur later kwam ie ze alsnog ophalen.

Ook leuk is dat je niet weet wanneer ze komen, qua tijd. Op de site staat dat ze van 9.00 - 21.00 kunnen komen. Handig.

Gisteren had ik 3 kleinere dozen voor 1 adres. Die tape ik altijd aan elkaar, dan is het 1 collo/pakket. Dat had me normaal €12,95 gekost (zeker pakket boven de 10 kg). Kostte me nu dus €15,70.

Re: TNT veranderingen

8
Op laten halen kost toch € 1,00 per pakket?
Ik breng het normaal gesproken eind van de dag weg. Bij de nieuwe vervoerder (het contract moet nog getekend.. nog geen ervaring dus) is de prijs € 5,75 per pakket tot 32 kg Dit tarief geldt voor een aantal van -tot 100 pakketten per maand. Voor de prijs van meer dan 100 per maand krijg ik nog een offerte Hier komen ze het ook voor ophalen.
Wel is het zo dat je een dag voor het halen een e-mail moet sturen om het op te laten halen. Spoedbestellingen kunnen dan evt. wel via TNT.

Ik zou geen goedkopere oplossing weten, behalve mijn oude contract bij TNT... maar ja.

Re: TNT veranderingen

10
Naar mijn weten zitten ze nog steeds op dat starttarief.

(Post is op verzoek van de in die post genoemde medewerker van Balder verwijderd aangezien die medewerker daar nu niet meer werkzaam is.)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: TNT veranderingen

11
Ik heb wel het idee dat er na de prijzenoorlog in de supermarkten nu een prijzenoorlog in de logistieke dienstverlening aan de gang is. Heb de afgelopen maanden flink rondgeshopt en dan merk je dat er wel een aantal diep gaan met de prijs.

Gelukkig heb ik zelf geen grote zware zendingen en betaal ik maar iets boven de 5 euro met TNT (zonder contract daar;)). Maar er zijn ook veel alternatieven. Als je een DPD subcontractor kan vinden, dan lukt het wel om zware grote dozen voor 5 euro te versturen, alleen zit je meestal aan maandelijkse administratiekosten vast.

Of Cheapcargo, maar daar komen weer boekingskosten van 2,50 (+ 1 euro voor elke volgende zending) bij.

Re: TNT veranderingen

14
Dit is toch ook een onderdeel van TNT?
Ga er van uit dat zij ook geen pakketten langer dan 100 cm mogen aannemen. Ik kan op de site niet de formaten vinden.

Weet je dat toevallig?

Re: TNT veranderingen

15
Zover ik weet is je zending niet verzekerd en is er ook geen handtekening voor die 5,25 van myparcel? Dan betaal ik liever 5,75 met handtekening en een verzekerd bedrag. En voor die 5.75 komen ze het nog ophalen ook..

Re: TNT veranderingen

16
Vanmorgen aan de telefoon gehangen met de klantenservice van TNT. Ze hebben het weer deels teruggedraaid: als het goed is, mag je nu weer grotere pakketten van boven de 10kg ook naar het postkantoor weer brengen. Onder de 10 kg moeten ze nog steeds onder dat formaat van max 150x50x50 zitten. Ergens eigenaardig lijkt mij maar ja.. Ik kreeg nog als tip dat ik eventueel een pakje van 8 kg ofzo dan ahw kon aandienen als zijnde dat het boven de 10 kg was. Zodat ik het dan toch wel mag afleveren aan de balie. Uiteraard betaal ik dan voor een pakket boven de 10 kg. Ja zo ken ik er ook wel een paar... :roll:

Re: TNT veranderingen

17
Lekker duidelijk allemaal zeg.

Ik verzend kokers onder de 3 kg van 120 cm lang en 7 cm breed. Ik heb ze nu maar weer bij de bedrijvenbalie neergezet en ze komen vooralsnog steeds aan maar ik weet nog niet of en hoeveel ze extra gaan berekenen hiervoor.
Ik heb al andere maatregelen genomen bij BalderLogistiek waar ze het komen halen en waar je ook pakketten bij de klant kan laten ophalen e.d. Ronde verzendkokers zijn hier ook geen probleem. Ik betaal er wel meer voor dan bij TNT maar zal minder schadekosten hebben verwacht ik.

Je kunt toch niet zomaar een regel weer terugdraaien? :x

Re: TNT veranderingen

18
esther schreef:Je kunt toch niet zomaar een regel weer terugdraaien?
Waarom niet? TNT is tegenwoordig geen overheid maar gewoon een commercieel bedrijf die winst wil maken. Als ze op de huidige dienstverlening geen toekomst zien, wat zou jij dan doen tijdens de directie vergadering? Inderdaad. Voorstellen om de dienstverlening aan te passen zodat er wel winst gemaakt wordt.

Als je het er niet mee een bent, ben je vrij om zaken te gaan doen met de concurrent. Maar je zult merken dat ook hier risico's liggen. Het is theoretisch gezien de reden dat webwinkels zulke risicovolle bedrijven zijn. Problemen bij iDeal, webhosting of logistieke partners legt de hele business plat.
Nu op mijn weblogs:

Re: TNT veranderingen

19
Tuurlijk kun je het weer terugdraaien en ik geef ze daarin ook gelijk.
Het is alleen erg vervelend wanneer je een contract hebt met een bedrijf ze op een bepaald moment regels aanpassen (waarvan ze mij niet op de hoogte hebben gesteld overigens) waardoor wij geen gebruik meer kunnen maken van hun service. Ik vind dit niet erg klantvriendelijk.

Ik kon niet anders dan een andere vervoerder kiezen en dan lees ik dat ze e.e.a. terugdraaien. Meer persoonlijke irritatie over de gang van zaken. Voor je een nieuwe goeie partij hebt gevonden kost dit een aantal dagen waarin we geen bestellingen kunnen verzenden, in ieder geval een deel niet. Dat is niet goed voor onze zaak.
Is alles geregeld en rond, lees je dat TNT de regel voor een deel terugdraaien ...

Re: TNT veranderingen

20
:x

Vandaag kan ik dus weer bellen met een officiele klacht. Weer tijd verspillen aan iets wat wss niks oplevert natuurlijk.

Gistermiddag komt meneer van de bezorgservice (nou ja, "service" :roll: ) voor inmiddels 3 grote pakketten. Deze waren al in het weekend aangemeld (en dus betaald) dus die moesten worden afgehaald. Wéér zijn auto vol. Net als vorige week. "Ik kom zo wel terug.". Onze winkel sluit om 6 uur en hij zou vóór die tijd terug zijn. We zijn tot kwart over 6 blijven hangen. Niemand. We zijn maar naar huis gegaan want kans is groot dat ie zowizo niet meer kwam omdat ie ook weet dat we om 6 uur sluiten.

Toch bedroevend hoe sommige bedrijven/werknemers met klanten om kunnen lijken te gaan..

Natuurlijk ben ik ook zoekend naar andere services. DHL en Balders bijv. Maar het kost allemaal tijd. En het zou allemaal niet zo hoeven als anderen ook gewoon hun werk goed deden. Die prijsverhoging is vervelend maar haal dan iig verdorie wel die pakketten op!

Afijn, even me hart gelucht. nu weer vrolijk aan het werk.. ;)

Re: TNT veranderingen

21
Helemaal mee eens. Kost tijd, energie en frustratie en teleurgestelde klanten wanneer ze hun bestelling niet op tijd ontvangen.

Moet zeggen dat je met Balders vrij snel geholpen wordt. Als je ze belt of mailt krijg je binnen een half uur een offerte.
Let er wel op dat je aangeeft hoeveel pakketten je per maand verzend. Ze hadden bij mij een tarief aangeboden tot 100 pakketten per maand terwijl ik hierboven zit terwijl dit niet in de offerte staat maar in de naam van het document.

Als je de prijzen in wil zien vooraf, stuur me dan een pb dan mail ik je het bestand door. Weet je of het de moeite is om een prijs aan te vragen.