Inodes

1
Hoe vaak worden jullie inodes verwijdert en hoeveel inodes kan je server opslaan?
Mijn webwinkel is nu op korte termijn verschillende keren offline geweest omdat de server vol staat met inodes. Deze werden 1x per week gewist. Dat zou een server nu toch wel moeten aankunnen? Ik heb niet veel bezoekers... Tussen de 100 en 200 per dag, soms eens uitschieters met 400 wanneer ik extra werk maak van mijn social media. Heb een, niet echt goedkope, VPS. Nu spreken ze van deze te upgraden en laten ze de inodes dagelijks wissen. Ik vraag me af of dat verstandig/nodig is?

Re: Inodes

2
Ik had nog nooit van een inode gehoord dus ik heb het even opgezocht. Wat hanteert jouw hostingpartij als 'inode'? Op internet lees ik her en der dat het gewoon een bestand is dus dat je een maximaal aantal bestanden op je hostingpakket/server kunt hebben. Als dat het geval is zou ik eens met je hostingpartij gaan praten of die limiet opgeheven kan worden, want dat gaat natuurlijk nergens over.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Inodes

3
Ja dat zijn ze inderdaad...
Maar hoeveel van die dingen moet een server normaal aankunnen? Ik heb het gevoel dat dat toch meer moet zijn dan wat ik nu heb.
Als ik het goed begrijp hangen die inodes samen met het aantal bezoekers? Ik ken er zelf eerlijk gezegd niets van :-:
100-200 bezoekers per dag moet een server normaal toch aankunnen denk ik dan? Zelfs met eens een paar uitschieters tot 400. Dat zijn toch geen buitensporige aantallen?

Re: Inodes

4
Voor een server is 400 bezoekers per dag echt helemaal niets. Moet totaal geen probleem zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Inodes

5
PaulG schreef:Voor een server is 400 bezoekers per dag echt helemaal niets. Moet totaal geen probleem zijn.
Dat was zei mijn gevoel ook al...
Maar wat zou er dan mis kunnen lopen?

Re: Inodes

6
Het hostingbedrijf heeft simpelweg een beperking opgelegd aan het aantal inodes, even contact opnemen en vragen of ze het flink omhoog kunnen gooien of zelfs uit kunnen zetten. 

Re: Inodes

8
Net even de link van volup bekeken, heb er zelf namelijk nog nooit van gehoord, waarschijnlijk omdat ik er geen last van gehad heb. maar als ik het goed begrijp worden er tijdelijk cache bestanden gemaakt die niet vaak worden weggegooid?

Dus in dat geval zou je website al teveel inodes maken met 5 bezoekers, zou je kunnen kijken hoeveel jouw website heeft? Mochten het er extreem veel zijn, dan kan je waarschijnlijk kijken naar een beter systeem, of een andere manier van caching.
Webwinkel laten maken Neem ook eens een kijkje bij onze partner Custorate - Klanten beoordelingen