Facebook Advertenties

1
Beste Webshoppers,

Voor onze blog die wij laatst hebben geplaatst wilde wij een Facebook promotie aanhangen. Met een budget van 20 euro per dag, wilde wij vier dagen lang bezoekers naar deze blog te krijgen. Na twee dagen valt één ding sterk op. Van de 50 likes van het bericht, is vrijwel 90% fake? Allemaal rare Indiase namen, Grieken, Chineze en Arabische profielen. Dit terwijl ik uitdrukkelijk Land: Nederland heb aangegeven.

Iemand die dit herkent? Kan je bij Facebook voor zoiets je geld terugkrijgen? Of heb ik iets verkeerd ingesteld?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Facebook Advertenties

6
Ik heb ook de Facebookpagina van mijn moeder in beheer. Zij heeft een fysieke winkel en 90% van de klanten komen binnen 5km van de winkel. Als ik dan een Facebookadvertentie plaats, dan selecteer ik specifiek op allerlei dorpen, steden die in 10km omtrek liggen. Hier heb ik dan ook 100% legitieme likes/reacties.

Bij deze Facebook heb ik als webshop geheel Nederland als marktgebied, dus ik kies enkel land: The Netherlands. Volgens Facebookstatistieke heb ik van de huidige 51 likes, 2% uit Singapore, de rest is Nederland. Een blik tussen de Likers, je ziet direct dat het niet klopt.

Afbeelding


Afbeelding


Hierdoor zal ik natuurlijk niet veel meer gaan investeren in Facebook Ads, is net als bij Google Adwords een mogelijkheid om met Facebook Advertising in contact te komen om dit te melden? Je betaald namelijk per interactie, en ik specifier zelfs dat ik geen mensen target buiten Nederland. Dan lijkt mij toch, dat zij dit niet in rekening mogen brengen?

Tevens heb ik het filmpje gekeken en klinkt erg interessant. Wij hebben verder nog nooit iets met likes kopen gedaan, wij zijn nog niet heel FB groot en hebben net 25 pagina likes.

Re: Facebook Advertenties

9
Dat is wel heel vervelend. Ik denk dat je zelf nog wel een goede campagne op kunt zetten door inderdaad specifiekere regio's te pakken. Ik heb namelijk alleen maar goede ervaringen maar richt de campagne dan wel op bepaalde regio's. 
Ga voor vrijblijvend optimalisatie advies naar https://www.brandmerck.nl/

Re: Facebook Advertenties

13
Klopt! ,heb ik ook ! ik doe altijd advertentie's ingesteld op nederland en een aantal zoekwoorden voor mijn webshop en krijg allemaal van die namen zeg maar.

ik ga toch maar is gerichter instellen op plaatsen, misschien helpt dat.

mvg,Jeroen.