Producten aanbieden op Marktplaats, waar op te letten?

1
Beste collega's,

Ik wil het ook eens gaan proberen. Mijn muurdecoraties (een paar) aanbieden op Marktplaats. Gewoon om eens te kijken hoe dat werkt en of het iets oplevert. Mijn google adwords campagne eerder dit jaar was een gat in de grond waar ik geld in gooide zonder boeiend resultaat. 

Ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen. Ik zit met zoveel vragen dat ik ze maar eens hier neer plemp. Ik hoop dat jullie me een duwtje in de rug kunnen geven!

- Ik heb een heleboel decoraties en veel worden gepersonaliseerd. Wat is wijsheid? Een paar aanbieden in 1 advertentie? 1 per advertentie? 
- Via marktplaats zelf verkopen lijkt me niet de beste weg in mijn geval. Ik wil de transactie natuurlijk in de winkel hebben. Een URL toevoegen kost al snel 9 euro dacht ik. Hoe doen jullie dit? (voorbeeld link naar jullie product op marktplaats zou top zijn)
- Is er een slimme manier om dit een beetje te beheren of plakken jullie de tekst in een bestandje zodat je het niet steeds opnieuw hoeft te typen?
- Maak je een advertentie aan zoals je dit altijd doet als je iets van zolder wil opruimen? Of moet ik via een andere weg handelen op Marktplaats?

Re: Producten aanbieden op Marktplaats, waar op te letten?

2
Je moet niet de normale manier gebruiken maar een admarkt advertentie plaatsen. (Dus aanmelden hiervoor)
Als je slim bent meld je aan met een code uit een of ander blad en dan krijg je ook gratis advertentietegoed net als bij adwords bonnen.
De url naar je website is gewoon gratis en je betaald per klik naar je advertentie op marktplaats en als ze dan doorklikken zitten ze op je website.

Re: Producten aanbieden op Marktplaats, waar op te letten?

3
Je kunt een admarkt account aanmaken en dan per klik op je advertentie betalen vanaf 0,01 euro, daar kun je dan een url aan toevoegen. Ik maak zelf gewoon per product een advertentie. Er zijn wel een aantal sales via marktplaats maar echt hard gaat het niet. Biedingen heb ik staan tussen de 0,01 en 0,20 euro. Het budget gaat vrij hard op advertenties die een bieding hebben voor de eerste pagina. 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Producten aanbieden op Marktplaats, waar op te letten?

4
Bedankt voor jullie snelle reacties!! Ik heb een admarkt account aangemaakt en een 50 euro tegoed code gevonden. (MPRETAIL15) Nu even wachten op de goedkeuring. Ik ben benieuwd. Adwords vond ik niet lekker werken. Het ging er hard uit zeg maar. Ik ga gewoon even met die 50 euro spelen. Kijken wat er gebeurd! 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Producten aanbieden op Marktplaats, waar op te letten?

6
WebwinkelMeerwaarde schreef:Ik denk dat jouw product zeker geschikt is voor admarkt.

Ik blijf het mooie en bijzondere producten vinden.
(offtopic) Heb je ook nog samenwerking gezocht met gerelateerde bloggers?

Hou ons op de hoogte hoe het verloopt. Veel succes in ieder geval.
Dankje, dat is leuk om te horen! Jazeker, ik heb bloggers benaderd. Die willen natuurlijk wel heel graag een artikel ontvangen. Tot nu toe heeft me dit al weer luttele tientjes gekost wat niet veel klinkt, maar het zijn weer tientjes op de al vele tientjes die in het zwarte gat zijn verdwenen. Helaas is er niet uitgekomen wat ik had gehoopt en had verwacht. Misschien niet de juiste bloggers te pakken gekregen of gewoon pech gehad.
Er komen in 2016 een boel nieuwe producten bij. Nog steeds alles in eigen beheer (eigen illustraties en artwork én gepersonaliseerd!) ik hoop dat de winkel in 2016 wel een beetje 'aan' gaat. :)

Re: Producten aanbieden op Marktplaats, waar op te letten?

7
Ik ben zelf niet weg van admarked op marktplaats,

ik had zelfs in het begin al mijn producten erop gezet met mijn oude webshop,en minstens 300 euro op gebruikt ermee.
ik had een aantal producten ook op de 1e pagina gezet,dat kost wel 0,40 ct per klik...ik heb nog nooit iets verkocht via marktplaats.
nu met mijn nieuwe webshop weet ik niet of het beter gaat ,dat ga ik nog proberen.
Nee ik verkoop toch het makkelijkst via Facebook,

via admarked heb je wel veel bezoekers ,maar ze kochten niks bij mij.
www.voet-verzorging.com

mvg, Jeroen.