Social media vermelden op briefpapier?

1
Beste mensen,

Social media zoals facebook, twitter en hyves spelen een steeds grote rol in onze samenleving. Ook als webwinkel zijn er voordelen te halen met social media mits ze goed toegepast worden. Veel webwinkels maken dan ook gebruik van social media. Tegenwoordig is het contact via social media veel groter dan contact via email. Ben bezig met een nieuwe huisstijl voor bedrijf en kwam dus op het idee mijn social media accounts te vermelden op mijn briefpapier. Natuurlijk zal dit geen hele lijst zijn aan social media, maar de meest bekende waarvan ik gebruik maak, namelijk facebook,twitter en misschien hyves. Ik vertelde dit aan een collega webwinkel-houder en die vond dit niets. Ze vindt het goedkoop en onprofessioneel overkomen. Wat vinden jullie hiervan? En zit ook te twijfelen als ik hyves zou moeten vermelden indien ik dit wel zou doen. Facebook en twitter zal ik beslist vermelden, maar twijfel over hyves, omdat ik het persoonlijk wat kinderlijker vind, maar aan de andere kant is het wel de grootste social media van Nederland waar ruim 9 miljoen gebruikers geregistreerd staan. Hier zou je toch je voordeel mee kunnen doen? Wat vinden jullie hiervan?

Re: Social media vermelden op briefpapier?

3
Wouter Hol schreef:Hoeveel procent van je verkopen haal je nu uit social media en hoe prominent is dit aanwezig op je site?
Als je het vooral moet hebben van de verkoop via/door social media dan zou ik dit vooral vermelden op je briefpapier.
Grotendeels van de verkopen worden niet uit social media gehaald. En het is niet volledig geïntegreerd in mijn webwinkel. Hiermee bedoel ik dat je niet via mijn webwinkel facebook- en/of twitterberichten kan aflezen. Wel zijn er icoontjes in webwinkel vermeld die rechtstreeks linken naar mijn social media pages.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Social media vermelden op briefpapier?

6
Je collega-webwinkelier heeft niet per definitie gelijk: hoe professioneel of onprofessioneel je overkomt, hangt in de eerste plaats af van hoe je social media (en andere media) zelf inzet. Als je vooral twittert over wat restaurants je voorzetten en je Hyves-pagina uitpuilt van vakantiefoto's, voegt dat in de regel weinig toe. De zaak verandert echter wanneer je een webwinkel voor kookspullen of een online reisbureau hebt.

Persoonlijk zou ik het, heel praktisch, anders oplossen. Laat social media niet voordrukken op het briefpapier, maar print ze mee in de ondertekening in situaties waarin ze echt iets toevoegen. De ene keer staat er 'directeur-eigenaar' onder mijn naam, de andere keer mijn Twitter-account; hangt helemaal van de situatie af.
StoreCore.io

Re: Social media vermelden op briefpapier?

7
Ik ben toevallig zelf van plan om de Hyves en Twitter op de pakbon te vermelden. Als het goed is zijn ze enthousiast wanneer ze hun zending krijgen, dus waarom dan niet in hun enthousiasme meteen even vrienden worden op Hyves of Twitter?

Het is zo ontzettend moeilijk om je klanten vast te houden. De afgelopen jaren hebben we allemaal zoveel spam e-mails gehad, dat klanten zich niet snel meer aanmelden voor nieuwsbrieven (in mijn geval is dit 20-25%).

Op briefpapier en facturen zet ik het trouwens niet, daar staat al genoeg op vind ik.

Re: Social media vermelden op briefpapier?

9
Ward schreef:@joelphil Dat is een van de redenen waarom wij spaarpunten hebben ingevoerd. Af en toe herinneren we klanten per e-mail aan hun spaarsaldo. Dat blijkt herhalingsaankopen beter te stimuleren dan een algemene nieuwsbrief.
Ja weet ik, helaas zijn digitale spaarpunten bij mijn webwinkel software (Virtuemart) niet mogelijk, althans ik heb nog geen geschikte module daarvoor ontdekt. Het gaat nu op offline wijze. Vind ik ook wel iets voor te zeggen: online en offline combineren (dus niet alleen maar je klanten benaderen per e-mail, maar ook op papier). En bij een andere webshop van me krijgen klanten na bepaalde besteding per jaar automatisch zoveel % korting wanneer ze inloggen.