Whatsapp

1
Wij willen graag WhatsApp gaan inzetten om te communiceren met onze klanten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Gebruiken jullie WhatsApp en welke oplossing gebruik je daarvoor?

Re: Whatsapp

2
Ben ook benieuwd naar de mogelijkheden en ervaringen!

Als "klant" wel via WhatsApp contact gehad met een grote webwinkel, hoewel de response tijd mij tegen viel, lijkt het mij een mooi alternatief voor een livechat functie

Re: Whatsapp

3
Nee, wel Facebook. Whatsapp schijnt later dit jaar met een bedrijven versie te komen speciaal hiervoor. Uiteraard zal die niet gratis zijn. Ik denk dat ik die wel ga afnemen om te implementeren op onze mobiele website. De desktop website heeft denk ik meer aan de huidige Facebook implementatie. De oude 'Livechat' functies zijn denk ik langzaam maar zeker verouderd en nutteloos aan het worden door dit soort alternatieven. Belangrijk nadeel van Livechat is bijvoorbeeld, dat als de bezoeker de pagina sluit jij de vraag niet meer kan beantwoorden. Met Facebook / Whatsapp is die beperking er niet.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Whatsapp

4
Wij krijgen wel af en toe vragen via Whatsapp maar het is niet te vergelijken met het aantal mails en contactformulier aanvragen dat we binnenkrijgen terwijl we toch in meerdere webshops het Whatsapp nummer in de header hebben verwerkt. 

We werken overigens gewoon met een eenvoudige smartphone die een vast plekje aan de lader heeft gekregen op de inpak-laptop staat web.whatsapp.com open zodat degene die het eerste in de buurt is meteen kan antwoorden.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Whatsapp

6
Wij bieden sinds een maand WhatsApp aan als contactmogelijkheid. Het aantal vragen via WhatsApp is niet erg hoog, maar de reacties van klanten die het wel gebruiken zijn erg positief. Waarschijnlijk ook omdat het nog vrij nieuw is om op deze wijze te communiceren met een bedrijf. Wij werken met WhatsApp klantenservice van Casengo.

Handige tip indien je besluit hiermee te starten is je WhatsApp nummer op de website te linken aan een vCard bestand. Daarin zet je dan de contactgegevens inclusief het WhatsApp nummer. Groot nadeel is namelijk dat klanten niet met 1 klik kunnen starten met het schrijven van een bericht. Je moet eerst een contact toevoegen in je telefoon. Dat kan met een vCard bestand met 1 klik/tik.

Re: Whatsapp

7
Ik krijg zelf behoorlijk veel WhatsApp'jes binnen van klanten van beide webshops. Ik merk echter wel dat deze klanten ook een stukje 'brutaler' zijn, ze typen bijvoorbeeld slordiger en de toon is wat minder netjes. De mailtjes en telefoontjes zijn over het algemeen een stuk formeler. Ook merk ik dat WhatsApp wellicht iets té laagdrempelig is, zo krijg ik wel eens vragen die letterlijk op tien prominente plekken al beantwoord worden. Maar goed, klantcontact is klantcontact en mensen waarderen de snelheid van de reacties wel. Je kunt er een tijdje mee experimenteren toch?
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.