[myshabby.nl]Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

1
Hallo allemaal,

wij zijn sinds kort begonnen met een eigen webshop. Opzet is om hier fulltime mee door te kunnen gaan. We steken er dan ook veel energie in. Tot nu toe veel positeive opmerkingen gekregen, echter wel allemaal uit de eigen omgeving. Wie van jullie wil een kijkje nemen en echt kritisch zijn!! We zouden daar zeer dankbaar voor zijn. We willen graag input ontvangen die ons kan verder kan helpen om een volwaardige webshop te worden.

Alvast bedankt
http://www.myshabby.nl

Re: Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

2
Hallo My Shabby,
Toen ik op je website kwam om deze te bekijken merkte ik dat ik vrij snel aan het shoppen was in plaats van je website goed te bekijken. Goed teken dus.
Ik ben geen pro maar heb wel al ruim 4 jaar een goedlopende webshop waar ik goed van kan leven.

Ik vind de layout fris en overzichtelijk. Voldoende producten met goeie uitleg. Aparte leuk gewilde producten ook.
De uitleg bij klantenservice vind ik erg duidelijk en vooral de uitleg van IDEAL heel goed. Kan ik nog een voorbeeld aan nemen omdat ik ook merk dat klanten erg veel uitleg nodig hebben bij zaken die voor mij zo vanzelfsprekend lijken.

Enige puntje van kritiek is dat ik de persoonlijke teksten in je gastenboek zou verwijderen (die waarschijnlijk van vrienden of familie afkomstig zijn). Lief bedoelt maar ik vind het altijd wat amateuristisch overkomen. Dat is mijn persoonlijke mening.
Ik weet niet of je er al aan gedacht hebt en misschien krijg ik hier wel veel kritiek op in dit forom maar ik heb destijds ook mijn ordervolgnummer aangepast zodat de eerste klant niet order nr 1 kreeg.
Ik heb geen bestelling geplaatst dus weet ook niet of je dit gedaan hebt.

Heel veel sukses met je webshop, ik ga absoluut nu weer terug om wat leuke tassen te bekijken voor mijn zoons want je prijzen zijn helemaal niet gek!

Esther

Re: Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

4
Hallo MyShabby,

Ik sta op het punt om te beginnen met een webshop. Heb daarom met veel belangstelling en genoegen je webshop bekeken. Ziet er prachtig uit en nodigt zeker uit tot winkelen. Misschien heb ik het fout maar bij het klikken op Cadeaubon kom ik op de homepage uit. Bij inschrijven nieuwsbrief moet je gegevens invullen in linkerkolom? mis ik wat, want ik zie niet waar ik deze gegevens dan moet invullen.
Hoop dat je hier wat mee kan...maar nogmaals, complimenten voor de site, dit is zeker een voorbeeld voor mij.
Succes met de handel.
gr.
Joekzz
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

5
Hallo Joekzz, dank je wel voor je terugkoppeling! Met het linkermenu wordt de banner helemaal links bedoeld. Daar kun je je inschrijven op de nieuwsbrief. Deze klopt wel...daarintegen zat er met de cadeaubon iets technisch niet helemaal bien :? , nu weer in orde! Nogmaals dank voor het kijken en heel veel succes met je eigen webshop!!

Re: Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

7
Hoi hoi,

Eerst wil ik je even mijn complimenten geven! Wat ziet je shop er schitterend uit.
Mooie lay-out, spullen stralen kwaliteit uit en zijn mooi op elkaar afgestemd en je site ziet er erg professioneel en betrouwbaar uit.
Ik had nog wel twee kleine puntjes.
Er staat heel groot op de homepage, dat bestellingen gratis worden verzonden via tnt.
En dan staat er heel klein met een sterretje, dat je voor pakketpost wel moet betalen.
Ik zou dit denk ik toch iets anders oplossen. Misschien kun je de "vaste lage prijs" daar vermelden en ook zorgen, dat mensen zien waar het "sterretje" naar verwijst. Of nog beter....zorgen dat er in de banner van "Gratis bezorging via TNT" ook meteen in kleine letters onderstaat, dat mensen wel 4 euro betalen voor pakketpost.
Het kan namelijk maar duidelijk zijn, zodat mensen weten waar ze aan toe zijn.
(Overigens zag ik wel, dat je het netjes had vermeld bij de klanteninformatie, maar ik vrees dat veel klanten dat niet lezen en zich meteen blindstaren op "gratis bezorgen").

Verder zag ik bijvoorbeeld bij een zwart jurkje staan. Ook verkrijgbaar in de kleur grijs. Maar ik kon alleen een maat invullen en geen kleur...
Het jurkje staat dus ergens anders op de site. Daarom zou ik bijvoorbeeld ook een plaatje zetten van het jurkje in de kleur grijs en zodra je op het plaatje klikt, dat je dan netjes bij het grijze jurkje uitkomt. (Of gewoon een optie maken, zodat de klant ook de kleur kan kiezen).
Hoe meer je voorkauwt voor de klanten, des te sneller ze kunnen overgaan tot een aankoop. Mensen houden doorsnee niet van "zoeken". Dus ik zou het ze nog iets makkelijker maken :D

Dit waren gewoon twee kleine puntjes, waar je eventueel aandacht aan zou kunnen besteden. Maar het ziet er echt geweldig uit! Ik wens je heel erg veel succes met je winkel!

Re: Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

9
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie moeite om een reactie te geven en bedankt voor de mooie complimenten. Hier heb ik echt heel veel aan. Ik heb alle opmerkingen doorgenomen en ga de nodige aanpassingen doorvoeren. Waneer dit gereed is dan meld ik me met het verzoek nog eens een blik te werpen. Alle kritiek over wat dan ook is ondertussen nog steeds van harte welkom.

groetjes Michelle

Re: Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

11
hallo Myshabby,

toch nog effe zeuren.
kijk eens onder rubriek verzendwijze.
er staat stus i.p.v. status.
er staat grote i.p.v grootte
er staat conact i.p.v. contact

de zin: Sieraden worden verstuurd in bubbeltjes enveloppe, kleding, riemen, sjaals afhankelijk van de grote in brievenbusdozen, tassen en de grotere bestellingen worden in een zware kwaliteit doos verstuurd.
Ik zou: achter enveloppe een punt zetten.
Ik zou: achter brievenbusdozen een punt zetten

de zin: Het adres wordt vermeld als je in stap 4 in de bestelprocedure.
Ik zou: de woordjes als je weglaten

Nou zie maar even wat je er mee doet. Success :D

gr.
Joekzz

Re: Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

17
Hallo,

Ziet er leuk uit hoor! zit zelf ook bij mijnwebwinkel.nl dus is ook leuk om te zien wat jij/jullie er mee doen. Watmij opviel is dat je niet de mogelijkheid bied om onder rembours te kopen, volgens mij is dit wettelijk verplicht.. Een ander punt, zijn de plaatjes van iDEAL betalingen. Als je ze van 123inkt.nl overneemt verwijder dat dan het is nu namelijk nog te zien (stap 4 van ING) betalingen. Voor de rest, complimenten en als hier een fulltime job van wilt maken zou ik toch het assortiment nog flink uitbreiden om meer klanten van dienst te kunnen zijn.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

19
Hallo My Shabby,

Ik heb je site bekeken. Ziet er mooi, helder en uitnodigend uit.
Ik gebruik ook mjnwebwinkel en vraag me af hoe jij de header boven de artikelen gemaakt hebt. Ik wil graag foto's van mijn artikelen in een zgn. slideshow weergeven.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van mijnwebwinkel en volgens hem kan dat helemaal niet.
Ik ben benieuwd.

Succes met je winkel.
http://www.glazensieraad.nl

Re: [myshabby.nl]Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

20
Bedankt allemaal voor de input. Alle op en aanmerkingen zijn verwerkt.
De opmerking over meer assortiment zijn we het helemaal mee eens. We zijn met de webshop gestart op een moment dat het moeilijk was om inkopen te doen. De mode wereld loopt wat anders dan andere branches. Nu al inkopen voor de winter bijvoorbeeld.

We zijn er in geslaagd om voor de zomer een fantastische collectie samen te stellen. Het plaatsen op de site is op dit moment in volle gang en de verwchting is dat we dit in maart kunnen laten zien. Ben benieuwd wat jullier ervan gaan vinden.

Zijn naast de intichtin gvan het nieuwe assortiment ook druk bezig om de seo op een hoger niveau te krijgen en we orrienteren ons nu op een goede campagne om de site meer bekendheid te geven. Over dit laatste heb ik verzoek. Heeft iemand van jullie goede ervaringen met een partij?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groet Michelle

Re: [myshabby.nl]Nieuwe webwinkel graag ongezouten kritiek

24
esther schreef:Persoonlijk vind ik het altijd storend wanneer uitverkochte artikelen op de site staan. Ik zie het nut er niet zo van in, ik denk dan altijd dat dit als ruimtevulling moet dienen..
Het kan in verschillende situaties nuttig zijn.

Stel, je ziet een leuk artikel en komt een paar dagen later terug om het te kopen. Dan wil je liever concreet "uitverkocht" zien met alternatieven dan "niet gevonden, we begrijpen niet wat u hier komt doen".

Denk in de tweede plaats aan complementaire producten. Een bepaalde printer is misschien niet meer leverbaar, maar de bijbehorende inktpatronen nog wel.

Derde geval zijn verouderde modellen die een duidelijke opvolger hebben. Kopers weten niet altijd dat een product inmiddels is vervangen. Artikelen uit bijvoorbeeld 2006 en 2007 die niet meer leverbaar zijn, koppelen wij aan hun opvolgers uit 2009 en 2010. Daarmee voorzie je klanten van een conversieverhogend koopadvies en het helpt ook bij de vindbaarheid in Google.
StoreCore.io