myparcel: aangetekende brievenbusdozen?

1
Doe vooral niet mee aan MY PARCEL  bagger echt.

Aangetekende brievenbus pakketten adviseren ze je om grotere dozen te kopen , zodat het zeker als aangetekend wordt gezien en enz...

Heel veel ellende....daar zit niemand op te wachten !

Gr Jo
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 08 februari 2016, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afgesplitst van een bericht waar dit verder niet mee te maken had.

Re: myparcel, postnl, e.a. ... how low can they go?

2
Goede tip!

Onze aangetekende zendingen werden regelmatig ZONDER HANDTEKENING door de brievenbus gegooid! Bij een grotere zending is de bezorger verplicht aan te bellen! Wij sturen onze aangetekende zendingen daarom bewust in iets dikkere doosjes.

Re: myparcel, postnl, e.a. ... how low can they go?

3
Dus als ik het goed begrijp doet de bezorger niet goed zijn werk en niet zo zeer Myparcel?
Immers als ik via Post-NL of een andere tussen persoon zou versturen komt veel kans de zelfde bezorger de bestelling bij de klant bezorgen.
Als deze het dan zo naar binnen knikkert........
Dit probleem zou je dus ook bij andere partijen hebben? of geven die hier garanties op? En is dit bij myparcel niet verzekerd?
De tip van een groter doosje is dan misschien wel een praktische oplossing?

Wij hebben zelf geen ervaring met de briefpost van myparcel.

Re: myparcel, postnl, e.a. ... how low can they go?

4
My Parcel Bagger? Dan zijn onze ervaringen toch héél anders! Er gaat echt z\elden iets fout en wanneer dat toch gebeurt wordt het altijd netjes opgelost. Een aangetekend brievenbus-pakket bestaat niet: er zijn aangetekende brieven, brievenbuspakketten(zijn niet aangetekend, de postbode moet die gewoon afleveren via de brievenbus), pakketten en aangetekende pakketten. Post NL zal nooit een aangetekende brief of pakket zonder aanbellen afleveren of door de brievenbus gooien. Als het toch gebeurt en je klaagt dan wacht de bode een sanctie die hij/zij echt liever niet wil.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: myparcel: aangetekende brievenbusdozen?

6
Hier ook helemaal geen problemen bij MyParcel. Tot nu toe is alles altijd netjes opgelost. Zelf als een zending niet verzekerd was toch een kiloprijs vergoeding gekregen.

Wel een kleine kanttekening. MyParcel is dus nu van PostNL. Zij zijn er dus geen "klant" meer. Meestal komt dat niet ten goede van de service. Tot op heden nog niets van te merken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: myparcel: aangetekende brievenbusdozen?

7
Ik heb onlangs meegemaakt, dat de service minder was, maar voor de rest ben ik tevreden. Als een bestelling door de brievenbus werd gefrommeld heb ik altijd mijn betaalde porto retour gekregen. Er wordt nooit moeilijk gedaan. Goedkoop zijn ze niet, maar ik kan erop bouwen en dat vind ik belangrijk.

Re: myparcel: aangetekende brievenbusdozen?

8
Elektrobert schreef:Ik heb onlangs meegemaakt, dat de service minder was, maar voor de rest ben ik tevreden. Als een bestelling door de brievenbus werd gefrommeld heb ik altijd mijn betaalde porto retour gekregen. Er wordt nooit moeilijk gedaan. Goedkoop zijn ze niet, maar ik kan erop bouwen en dat vind ik belangrijk.
Als je beter onderhandelt zijn ze niet alleen goed, maar ook goedkoop.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: myparcel: aangetekende brievenbusdozen?

9
Ik begrijp de problemen met stapelaar Myparcel eerlijk gezegd niet. Wij zijn daar begin feb mee begonnen na 4 maanden  verslechterende service door DHL en tot op heden gaat het met MyParcel/PostNL eigenlijk alleen maar goed. (ca 150 verzendingen) De stickers zien er duidelijk uit, de UI is op zich prima om mee te werken en PostNL doet het ook goed. 

Wij leveren wel de pakketten altijd vlak voor sluitingstijd af op een Postkantoor in alkmaar en zelden bij een postagentschap. Hoe korter een pakket in de winkel ligt, des te kleiner de kans op beschadiging of diefstal.

Ik wacht alleen met smart op de nieuwe API...weer ff bellen

Stefan

Re: myparcel: aangetekende brievenbusdozen?

10
Een bussinesspoint kun je vaak nog net iets later terecht dan een 'postkantoor'. De agentschappen als b.v. Gamma zijn inderdaad een afrader. Daar komen ze vaak alleen 's ochtends afhalen en is je pakketje als je het 's middags daar afgeeft dus al gauw 2 dagen onderweg.

Overigens is DHL ook wel echt een slechte hoor. Dus dat je dan erg tevreden bent over MyParcel snap ik heel goed. :lol:
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: myparcel: aangetekende brievenbusdozen?

11
Dierenspeciaalzaak schreef:Overigens is DHL ook wel echt een slechte hoor. Dus dat je dan erg tevreden bent over MyParcel snap ik heel goed. :lol:
Ik lees dat in veel topics maar moet toch zeggen dat wij sinds een half jaar overgestapt zijn van PostNL naar DHL (Parcel). Wij zijn er super tevreden mee en er raken nauwelijks meer pakjes kwijt en vrijwel alles wordt binnen 24 uur afgeleverd. We werken wel via een derde partij maar ik kan me niet voorstellen dat dat invloed heeft op de levering of kwaliteit van DHL. In het sporadische geval dat er een pakje kwijt raakt duikt deze een paar dagen later weer ergens op of komt hij plots retour. Bij PostNL zijn we vaker pakjes kwijtgeraakt die dan ook nooit meer terug gevonden werden. 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: myparcel: aangetekende brievenbusdozen?

12
We werken wel via een derde partij maar ik kan me niet voorstellen dat dat invloed heeft op de levering of kwaliteit van DHL
Dat denk ik dus wel dat dit uit maakt. Wehkamp verzend er ook mee en deze worden wel altijd binnen 24 uur geleverd. Denk dat bepaalde afzenders prioriteit hebben voor aflevering.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: myparcel: aangetekende brievenbusdozen?

14
futuresmoke schreef:Doe vooral niet mee aan MY PARCEL  bagger echt.

Aangetekende brievenbus pakketten adviseren ze je om grotere dozen te kopen , zodat het zeker als aangetekend wordt gezien en enz...

Heel veel ellende....daar zit niemand op te wachten !

Gr Jo
Waarom ligt dit aan MyParcel?
Ik denk dat als je naar een PostNL punt gaat en op dezelfde wijze verstuurd dat het op exact dezelfde manier gaat zoals je nu via MyParcel hebt gedaan.

Ik ken ook vervoerders die de pakjes gewoon over de schutting mikken om er maar vanaf te raken...

Ik vind de prijsstelling en de service perfect bij MyParcel!
En of hun nou onderdeel zijn van PostNL, denk toch echt dat een hoop ellende komt door de bezorger en niet de stapelaar.
Eigenaar van: https://alarm-winkel.nl