Eindelijk even voorstellen

1
Sinds enige tijd heb ik een account op dit forum en zie een aantal leuke en leerzame discussies voorbijkomen met handige tips.
Het wordt dan ook eens tijd dat wij ons eens gaan voorstellen.
Ondanks alle waarschuwingen en verzadigde markt, is mijn vrouw toch ruim 2 jaar geleden een webshop begonnen voor kinderkleding: http://www.followmi.nl. Het ontwerp en onderhoud van de webshop, alsmede alle google gerelateerde activiteiten en boekhouding neem ik voor mijn rekening zodat mijn vrouw zich kan concentreren op het product. Ondanks de enorme concurrentie mogen we qua omzet en groei niet klagen. Ook wat betreft de Google ranking doen we het als "klein duimpje" volgens mij niet slecht.
Ik heb ondertussen wel geleerd dat je met een eigen webwinkel niet stil kunt zitten en je jezelf continue de vraag moet stellen hoe je jezelf kunt verbeteren. Vandaar dat ik ook met plezier dit forum lees en het tijd werd om ons eens voor te stellen.

Groetjes,

Peter

Re: Eindelijk even voorstellen

4
Peter, welkom!
PeterD schreef:Ondanks alle waarschuwingen en verzadigde markt, is mijn vrouw toch ruim 2 jaar geleden een webshop begonnen voor kinderkleding […]
Dat intrigeert me: wáárom doen mensen dat?
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Eindelijk even voorstellen

5
Ward schreef:Peter, welkom!
PeterD schreef:Ondanks alle waarschuwingen en verzadigde markt, is mijn vrouw toch ruim 2 jaar geleden een webshop begonnen voor kinderkleding […]
Dat intrigeert me: wáárom doen mensen dat?
Veel affiniteit met het product denk ik. Wel een uitdaging om het veel beter dan de concurrenten aan te pakken natuurlijk en ik zie regelmatig gebeuren dat men zich er zo vol in stort dat het alsnog positief uitpakt. 
En natuurlijk welkom Peter ;-) 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Eindelijk even voorstellen

6
Waarom we toch zijn begonnen. Het is inderdaad de affiniteit met het product.
Gezien de vele slechte ervaringen van anderen, zijn we voorzichtig begonnen, erg kritisch op ons zelf (waarom zou een klant bij ons kopen en niet bij de concurrent) en zijn we continue bezig ons te verbeteren. Op dit moment zijn we niet ontevreden, dus een goede reden om door te gaan.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Re: Eindelijk even voorstellen

7
Ward schreef:Peter, welkom!
PeterD schreef:Ondanks alle waarschuwingen en verzadigde markt, is mijn vrouw toch ruim 2 jaar geleden een webshop begonnen voor kinderkleding […]
Dat intrigeert me: wáárom doen mensen dat?
Ik heb dit zelf ook gedaan, echter in een andere branche. Ik denk dat mensen toch de uitdaging aan willen gaan en toch ergens een kans zien om tussen de grote webshops door te glippen en bestellingen krijgen. (heb ik zelf heel erg) Vertrouwen kan een mens ver brengen, zolang je maar niet opgeeft als het even niet lukt.