GEZOCHT: groothandel Games

1
ik ben momenteel bezig om een Webwinkel te openen en ben op zoek naar groothandels buiten Nederland.

ik heb al een aantal groothandels gevonden op het gebied van console/pc games. maar deze zijn binnen Nederland. zoals ik begreep zijn de groothandels in het buitenland goedkoper. maar ik kan ze maar moeilijk vinden op het web.

kan iemand mij hier mee helpen?

alvast bedankt.

Re: GEZOCHT: groothandel Games

4
Mieke, dat is een lastige. In de UK geldt een ander systeem voor de "rating" van games, waardoor bijvoorbeeld (verplichte) aanduidingen van leeftijd en type "content" op de verpakking kunnen afwijken. Ook moet je het bij import vanuit de UK soms stellen zonder de Nederlandstalige handleiding, die wel is opgenomen in de versie die is bestemd voor Nederland en België.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: GEZOCHT: groothandel Games

6
Ward schreef:Mieke, dat is een lastige. In de UK geldt een ander systeem voor de "rating" van games, waardoor bijvoorbeeld (verplichte) aanduidingen van leeftijd en type "content" op de verpakking kunnen afwijken. Ook moet je het bij import vanuit de UK soms stellen zonder de Nederlandstalige handleiding, die wel is opgenomen in de versie die is bestemd voor Nederland en België.
Zeker weten? Ik heb in een platenzaak gewerkt en de games waar PEGI 18 op staat moet je in Nederland zien als 16+. De 18 is denk ik in de rest van Europa wel van toepassing.

Re: GEZOCHT: groothandel Games

8
jmb_marto schreef:Dit is ook een groothandel die in games doet

http://www.gameformule.nl/

Doet overigens ook aan dropshipment.
Is van EUGames en is geen groothandel hoor ;) Als je daar inkoopt krijgt EUGames zelf meer korting dus je helpt ze er alleen maar mee, daarnaast weet ik uit zeer betrouwbare bron dat ze achterstanden hebben qua betalingen bij een leverancier dus daar zaken mee doen lijkt me sowieso niet verstandig.

Ik heb een ebook met leveranciers voor je alleen die ga ik niet gratis geven, pm maar voor nadere info aangezien ik hier geen reclame wil maken met url in dit topic maar ik kan je wel van dienst zijn eventueel.
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?