Webshop waarbij een door mij te bewerken product door de post bij de klant opgehaald wordt

1
Ondanks mijn uitvoerige beschrijving ben ik op zoek naar een heel simpele webshop met 1 bijzonderheid. Namelijk in tegenstelling tot de meeste webshops verkoop ik geen producten maar lever ik de dienst dat ik producten (die of opgehaald moeten worden of in brievenpost passen) van de klanten bewerk. Ik moet dus een webshop hebben waar de klant bij de bestelling in het formulier rechtstreeks bij de postservice zijn ophaaltijd boekt.


Het moet als volgt werken:


De site bestaat uit een zeer gering aantal pagina's. Een paar die inhoudelijk uitleg geven over de verschillende diensten (met een knop om die dienst aan te kopen – dan hoeft de klant de dienst niet meer te selecteren, die is dan voorgeselecteerd maar wel wijzigbaar). Daarnaast: home, contact, sitemap, referenties (welke? kosten?) en natuurlijk de bestelpagina. In de header van iedere pagina kunnen ze rechtstreeks naar de bestelpagina gaan (vanuit de header geen voorselectie).


Op de bestelpagina selecteert de klant een dienst (er zijn in eerste instantie maar een paar diensten - na verloop van tijd zullen dat er hoogstens een stuk of 20 worden). De dienst heeft een basisprijs. Ze moeten naast klantgegevens (NAW, telefoonnummer, emailadres) wat gegevens over het te bewerken product invullen. Middels “i”tjes naast de invoervelden leg ik ze uit waar ze die gegevens kunnen vinden (met een soort overlay pop-up waarin plaatjes zitten). Onder andere moet de ouderdom ingevuld worden. Afhankelijk van de grootte van het te bewerken product (de klant geeft die waarde in) en de ouderdom past de prijs zich aan. Hiervoor zal ik de webshopbouwer een tabel aanleveren (er zal mij wel uitgelegd moeten worden hoe ik later deze prijzen zelfstandig aan kan passen).


In sommige gevallen moet middels een link zoals (https://sandbox.demo.socrata.com/OData. ... ivp?$top=2) de gegevens van het product opgevraagd worden.


Er moet een vinkje komen bij de adresgegevens indien het ophaaladres van het product niet gelijk is. Als dat vinkje aangevinkt wordt krijgt de klant de mogelijkheid om een ander adres in te geven.


De gegevens die de klant over het product in moet geven verschilt. Het antwoord van de laatst ingevulde vraag bepaalt welke volgende vraag gesteld moet worden. Sommige antwoorden kunnen ook prijsverhogend werken.


Vervolgens moet de klant wat JPEG, PNG of PDF documenten over het product uploaden. Dat moet zo simpel zijn als de bestanden in de browser slepen, maar ze moeten de bestanden ook kunnen selecteren/uploaden via een verkenner-achtige mogelijkheid. Als de PDF-bestanden te groot zijn, moeten ze de mogelijkheid krijgen om deze te verkleinen (of misschien kan dat ook automatisch). Vervolgens moeten ze een paar vinkjes zetten waardoor ze aangeven dat bij de geuploade documenten de gevraagde gegevens zitten.


Indien het een product is dat per post verzonden kan worden (uit de antwoorden op de vragen wordt dat duidelijk) is het standaard dat de klant het product zelf opstuurt naar mij. Hij krijgt op dit moment in de bestelling echter ook de mogelijkheid geboden om het product door de post bij hem op te laten halen (tegen meerprijs). Als hij daarvoor kiest moet hij meteen in het systeem van de post een tijdstip van ophaling kunnen boeken (ik moet daar niet meer aan te pas hoeven te komen). De meerprijs wordt bepaald door wat de post hiervoor rekent (de klant rekent middels de bestelling deze kosten ook met mij af; ik betaal de postservice). Een snellere verzending zorgt ervoor dat het product ook eerder klaar zal zijn, maar kost ook meer.


Indien het een product is dat niet per post verzonden kan worden (uit de antwoorden op de vragen wordt dat duidelijk) is het standaard dat de klant het product zelf naar mij brengt. Hij krijgt op dit moment in de bestelling echter ook de mogelijkheid geboden dat ik het product bij hem ophaal (tegen meerprijs die het systeem bepaalt aan de afstand die ik naar de klant moet rijden – ik lever de kosten per kilometer aan de websitebouwer aan).
Middels een kalender en drop down voor de tijd geeft hij zijn voorkeur aan wanneer hij wil dat het product bij hem opgehaald wordt of hij het product komt brengen. Er moet aangegeven worden dat wij binnen 1 werkdag de gewenste tijd zullen bevestigen.


Of de klant er wel of niet om verzocht heeft om met de bewerking aan te vangen voordat de 14 dagen bedenktijd verstreken zijn en wel of niet een particulier is beïnvloedt natuurlijk de aan hem geboden post en ontvangst en ophaaldata/tijden!


Vervolgens moet er betaald worden. De website levert advies over welke betalingsmethoden het beste zijn om te accepteren (iDeal, creditcard en paypall?) en bouwt een betalingssysteem in de website. Ik heb een zakelijke Rabobank (voorkeur), ABN en ING rekening maar niets specifiek hiervoor met de banken afgesproken. De webshopbouwer laat mij weten wat ik af moet sluiten en wat me dat maandelijks kost.


Geautomatiseerd moet de klant per mail een factuur krijgen. Deze factuur krijgt een van mijn reguliere facturen afwijkende oplopende nummering. Zodra de factuur aan de klant verzonden wordt, wordt deze ook in kopie aan mij gestuurd. Ik print deze factuur uit en boek hem in mijn boekhouding handmatig in. Hier is dus geen koppeling nodig.


In de mail met de factuur zitten tevens de geuploadde documenten (zodat ik die op deze manier ook ontvang) en een overzicht van de ingevulde velden.


Er moet een klanteninlog (met “inloggegevens-kwijt”-knop”) zijn waardoor gegevens al geladen worden. Één klant kan meerdere producten hebben/diensten afnemen. Eenmaal betaald voor een product kan die bestelling niet meer gewijzigd worden (maar wel ingezien worden). Hij moet niet volledig ingevulde bestellingen kunnen afmaken. Zowel niet volledig ingevulde bestellingen als betaalde bestellingen moet hij kunnen verwijderen. Als een klant 10 dagen niet inlogt en nog nooit een bestelling heeft afgerond krijgt hij een email dat zijn gegevens een paar dagen later gewist zullen worden. Ten tijde van het wissen krijgt hij daar nogmaals een email van.


Het kan zijn dat gedurende het invullen de klant niet alle gegevens bij de hand heeft. Zolang hij zijn emailadres heeft ingegeven kan hij ervoor kiezen om, ondanks dat hij simpelweg zijn aanvraag nog niet af kan maken, zijn gegevens op te slaan. Hij krijgt een wachtwoord voorgesteld maar kan dat naar eigen wens veranderen. Zodra hij op de knop klikt om op te slaan krijgt hij een email met zijn gebruikersnaam (emailadres) en wachtwoord.


Ik heb reeds een website (www.eu-import.nl). Misschien kan ik van de ruimte die ik daardoor op het web heb, gebruik maken, maar ik weet niet hoe ik dit kan zien (laat staan dat ik weet hoe het werkt). Graag zie ik in de offerte terug wat er op dit gebied te besparen zou zijn (dus in eerste instantie wil ik graag een offerte alsof ik niet reeds een andere website had waarin een vermindering vermeld staat voor als ik wel een andere website heb waarvan bepaalde dingen zoals opslagruimte gebruikt kunnen worden).


De klant kan zowel een particulier als een bedrijf zijn. De webshop moet natuurlijk voldoen aan de voorwaarden voor een koop of afstand. Als bouwer van webshops ga ik ervan uit dat u ervoor zorgt dat ik aan die wet voldoe, bijvoorbeeld (maar niet uitputtend) dat de klant ervoor kan kiezen om de dienst niet pas uit te laten voeren na de wettelijke bedenktijd, maar ermee instemt dat er meteen met het uitvoeren van de dienst aangevangen wordt, dat de klant een formulier krijgt toegezonden waarmee hij gebruik kan maken van zijn bedenktijd en welke informatie ik de klant moet verschaffen over de bedenktijd.


Als de site gebruik gaat maken van cookies moet aan die wetgeving ook voldaan worden.


Ook moet de websitebouwer mij inlichten waar mijn verplichtingen liggen met betrekking tot de wet bescherming persoonsgegevens en de site zo maken dat die aan die wet voldoet.


Ik lever natuurlijk de teksten en plaatjes aan. Ik verwacht van de websitebouwer dat hij er een leuk design aan meegeeft.


De site moet qua SEO goed in elkaar zitten.


De site moet geautomatiseerd gebackuped worden en beveiligd zijn tegen hackers.


Graag zou ik weten wat het bouwen van bovenstaande website mij kost. De volgende zaken zijn daarbij van belang:
  • ik betaal bij eindoplevering
  • de opdracht voor de website wordt aangenomen voor 1 vast bedrag. Ik accepteer geen meerwerk
  • na oplevering moet ik gedurende 3 maanden fouten kosteloos kunnen laten herstellen
  • de intellectuele, eigendoms en auteursrechten zijn òf open source òf liggen bij mij, maar op dat gebied wil ik niet afhankelijk blijven van de bouwer
  • de inkoop van eventuele plugins, templates en dergelijke is opgenomen in de prijs. Er mag geen sprake zijn dat daarvoor periodiek nog iets betaald moet worden (tenzij hierboven expliciet verzocht).
  • Het is geen probleem om een werkplek bij mij op het bedrijf te Helmond ter beschikking te stellen.