Hallo allemaal, ik ben nieuw hier!

1
 Hey allemaal,

Mijn naam is Elise Grimbergen, ik ben 21 jaar en ik kom uit Oss, een stadje tussen 's Hertogenbosch en Nijmegen in. Over ongeveer vijf weken ben ik klaar met mijn MBO 4 opleiding in de richting toerime & reacreatie management. Als bijbaantje werk ik al twee jaar in een callcenter als Contact Manager en bevalt mij dit erg goed. Kijkend naar mijn toekomst zit ik al een tijdje in dubio, zal ik toch HBO commerciële economie gaan studeren en nog 4 jaar hard moeten werken of blijf ik gewoon lekker full-time werken bij het callcenter en ga ik dit jaar samenwonen. Na een aantal goede gesprekken met mijn ouders, vriend en vriendinnen heb ik besloten om te doen wat ik leuk vind en waar mijn hart ligt: lekker blijven werken bij het callcenter, samenwonen en een eigen bedrijfje starten. Ik hou ontzettend veel van mode en kleding en toen ik mijn vrienden en familie vertelde dat ik een eigen kleding-webshop wilde beginnen zei iedereen 'Elise dat is echt iets voor jou!'.

Aangezien ik als afstudeeropdracht een ondernemingsplan moest schrijven, daar ongeveer een jaar lang 6 uur in de week les in heb gehad en dit aan onder andere de bank moest presenteren weet ik precies hoe dat in elkaar zit. Mijn eindstage heb ik bij het World Trade Center in Eindhoven gelopen waardoor ik met veel ondernemers in contact ben gekomen die mij tips en info hebben gegeven, maar uiteindelijk moet ik het natuurlijk zelf gaan doen. Ondernemen en organiseren zijn mijn grote kwaliteiten, van feestjes tot voetbaltoernooien en van vervoer naar een festival tot de bruiloft van mijn vader organiseer en regel ik alles. Maar nu, de kledingbranche.. Ik weet natuurlijk als geen ander hoeveel kleding-webshops er al bestaan aangezien ik toch wel een aantal uur per week spendeer aan het zoeken van de beste koopjes en de leukste zomerjurkjes. Maar hoe ga ik me nu onderscheiden van mijn concurrenten? Waar ga ik kleding inkopen?

Na een beetje googlen kwam ik dit forum tegen waar ik al meteen veel bruikbare informatie vandaan heb gehaald, maar wellicht zijn er na mijn berichtje nog wel veel meer leuke en bruikbare reacties. Mijn brandende vragen op dit moment zijn eigenlijk:
  • Heeft iemand een idee waar een goede/betaalbare webshop bouwer allemaal aan moet voldoen?
  • Heeft iemand een creatief idee over hoe ik me in de kledingbranche kan onderscheiden van mijn concurrenten?
  • Heeft iemand ervaringen met kleding inkopen en/of kleding- of modebeurzen?
  • Als er nog andere ideeën zijn, zijn deze altijd welkom!!
Ik wil jullie nu al heel erg bedanken en hopen dat ik ook jullie in de toekomst kan helpen met jullie vragen:) 

Groetjes Elise

Re: Hallo allemaal, ik ben nieuw hier!

2
Hi Elise,
Ten eerste: welkom en succes met wat je ook gaat doen!
Wat betreft de vragen die je stelt kun je die beter in de subfora hier stellen, er zijn namelijk gewoon speciale secties voor de vragen die jij stelt, kijk daar dus eens rond of stel daar je vraag.
Groet, Michel
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.

Re: Hallo allemaal, ik ben nieuw hier!

3
Hi Elise
Ik zal je vragen zo goed mogelijk beantwoorden ;)

Subfora zijn daar beter voor, maar als nieuw lid kan ik me voorstellen dat je zo snel mogelijk antwoord wilt hebben op je enthousiaste vragen.
  • Heeft iemand een idee waar een goede/betaalbare webshop bouwer allemaal aan moet voldoen?
    De vraag is meer, wil je een webshop laten bouwen of neem je een webshoppakket van een paar tientjes per maand. Een goede webshop laten bouwen begint vanaf €1500,-/ €2000,-Voor een paar tientjes per maand kan je SEOshop, CCVshop, mijnwebwinkel of Shopify nemen en daar zit alles al ingebakken wat je nodig hebt. Daarnaast is de SEO al top geregeld en is het appel eitje om producten te beheren en betaalsystemen te koppelen.
  • Heeft iemand een creatief idee over hoe ik me in de kledingbranche kan onderscheiden van mijn concurrenten?
    Ik denk niet dat iemand zijn eigen ideeën prijs zal geven, maar persoonlijk zou ik kijken of je een eigen imago kan opzetten in combinatie met een eigen huisstijl. Zo heb ik bijvoorbeeld bij me eigen webshop gekozen voor 'Transparant zijn'. Dat tracht ik te communiceren naar mijn doelgroep. Je zou zoiets kunnen doen, maar dan voor je kledingbranche. En uiteraard, niet onbelangrijk.. de 'added value' leveren. Waarom wil je dat mensen bij jou kopen en niet bij Zalando bijv
  • Heeft iemand ervaringen met kleding inkopen en/of kleding- of modebeurzen?
    Nope :P Ik niet, sommige andere mensen hier wel
  • Als er nog andere ideeën zijn, zijn deze altijd welkom!!
    Zorg dat de basis staat voor je gelijk aan marketing gaat doen :)
  • Succes!
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Hallo allemaal, ik ben nieuw hier!

4
Bolino schreef:Hi Elise
Ik zal je vragen zo goed mogelijk beantwoorden ;)

Subfora zijn daar beter voor, maar als nieuw lid kan ik me voorstellen dat je zo snel mogelijk antwoord wilt hebben op je enthousiaste vragen.
  • Heeft iemand een idee waar een goede/betaalbare webshop bouwer allemaal aan moet voldoen?
    De vraag is meer, wil je een webshop laten bouwen of neem je een webshoppakket van een paar tientjes per maand. Een goede webshop laten bouwen begint vanaf €1500,-/ €2000,-Voor een paar tientjes per maand kan je SEOshop, CCVshop, mijnwebwinkel of Shopify nemen en daar zit alles al ingebakken wat je nodig hebt. Daarnaast is de SEO al top geregeld en is het appel eitje om producten te beheren en betaalsystemen te koppelen.
  • Heeft iemand een creatief idee over hoe ik me in de kledingbranche kan onderscheiden van mijn concurrenten?
    Ik denk niet dat iemand zijn eigen ideeën prijs zal geven, maar persoonlijk zou ik kijken of je een eigen imago kan opzetten in combinatie met een eigen huisstijl. Zo heb ik bijvoorbeeld bij me eigen webshop http://www.transparantehoesjes.nl gekozen voor 'Transparant zijn'. Dat tracht ik te communiceren naar mijn doelgroep. Je zou zoiets kunnen doen, maar dan voor je kledingbranche. En uiteraard, niet onbelangrijk.. de 'added value' leveren. Waarom wil je dat mensen bij jou kopen en niet bij Zalando bijv
  • Heeft iemand ervaringen met kleding inkopen en/of kleding- of modebeurzen?
    Nope :P Ik niet, sommige andere mensen hier wel
  • Als er nog andere ideeën zijn, zijn deze altijd welkom!!
    Zorg dat de basis staat voor je gelijk aan marketing gaat doen :)
  • Succes!
Super bedankt voor jullie reacties, @Bolino, ik heb even op je site gekeken en deze ziet er heel simpel maar wel professioneel en aansprekend uit. Mag ik vragen waarmee je die gemaakt hebt? Ik heb ook al een beetje zitten kijken naar inderdaad een webshop die je zelf kunt maken voor een paar tientjes per maand, zou ik hier zelf ook zo'n mooie site van kunnen maken als die van jou?

Qua visie en profilering wil ik me voornamelijk gaan richten op mijn eigen kledingstijl, hippe en trendy kleding voor dames tussen de 16 en +- 30 jaar. Qua prijs wil ik beginnen met wat 'goedkopere' hebbedingetjes, dat leuke zomerjurkje of die oh zo hippe hoed. Als het goed gaat zou ik het geweldig vinden om ook te gaan werken met merken als 'supertrash' 'nikkie' en 'Josh V', merken die ik zelf veel draag. Inkopen wil ik zelf gaan doen en ik heb ook al gezien dat ik bij het WFC in Amsterdam zou kunnen beginnen met oriënteren. Ik zal deze onderwerpen in een subfora plaatsen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hallo allemaal, ik ben nieuw hier!

5
Bolino schreef:Hi Elise
Ik zal je vragen zo goed mogelijk beantwoorden ;)
Zo heb ik bijvoorbeeld bij me eigen webshop http://www........nl gekozen voor 'Transparant zijn'. Dat tracht ik te communiceren naar mijn doelgroep. J
@Bolino, die links naar je website kan je best achterwege laten in je berichten. Het voegt niets toe aan je reactie. Daarbij staat de link ook gewoon in je handtekening (waar het dan weer wel mag).

Hallo Elise,
Welkom op het forum. Succes met de voorbereidingen en verder onderzoek.

Je hebt wel een moeilijke branche uitgekozen, juist omdat er al zoveel is. Zorg ervoor dat je een goed plan opstelt en heel duidelijk maakt waarop jij je zal gaan onderscheiden.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Hallo allemaal, ik ben nieuw hier!

6
Elise1994 schreef: Super bedankt voor jullie reacties, @Bolino, ik heb even op je site gekeken en deze ziet er heel simpel maar wel professioneel en aansprekend uit. Mag ik vragen waarmee je die gemaakt hebt? Ik heb ook al een beetje zitten kijken naar inderdaad een webshop die je zelf kunt maken voor een paar tientjes per maand, zou ik hier zelf ook zo'n mooie site van kunnen maken als die van jou?

Qua visie en profilering wil ik me voornamelijk gaan richten op mijn eigen kledingstijl, hippe en trendy kleding voor dames tussen de 16 en +- 30 jaar. Qua prijs wil ik beginnen met wat 'goedkopere' hebbedingetjes, dat leuke zomerjurkje of die oh zo hippe hoed. Als het goed gaat zou ik het geweldig vinden om ook te gaan werken met merken als 'supertrash' 'nikkie' en 'Josh V', merken die ik zelf veel draag. Inkopen wil ik zelf gaan doen en ik heb ook al gezien dat ik bij het WFC in Amsterdam zou kunnen beginnen met oriënteren. Ik zal deze onderwerpen in een subfora plaatsen.
Hi Elise,
Ik maak gebruik van Shopify (http://www.shopify.com). Volgens mij ben ik een van de weinige hier op het forum, maar ben er zeer tevreden over. Als je voor een jaar gelijk vooruitbetaalt, kost het je €24,- per jaar. Hiervoor is de SEO werkelijk top, de metadata (hoe Google je indexeert) makkelijk aan te passen, producten eenvoudig te beheren, er zit een website builder in (zonder programmeerkennis kan je je website customizen), gratis thema's, 24/7 (Engelstalig support, medewerkers zijn supervriendelijk), je krijgt gratis SSL en nog veel meer. Zeker een aanrader. Als je vragen hebt, mag je altijd een PM sturen :)

Zelf heb ik wel het een en ander verandert aan de code, maar zonder kan je er prima mee door. Mocht je de code willen aanpassen is dat een piece of cake
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes